Die roze, zwarte, gele, donkerbruine wolk

Ik ben nou 32 weken zwanger en zit pas een paar weken op die roze wolk. Moest eerst even een tijdje kotsen en last hebben van andere kwaaltjes.
En dat lachend janken herken ik heel goed ja. En daarvan weer lachend moeten janken, tot er een dikke snotklodder uit je neus komt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en heel veel succes!

Je schrijft inderdaad geweldig! Ik heb het niet zo extreem gehad als jij, maar durf nog altijd niet terug te gaan naar de visboer waar ik tijdens mijn zwangerschap volledig uit mijn plaat ben gegaan. Dat is nu 4 jaar terug. 

Hey,
Wel herkenbaar hoor, maar niet tijdens de zwangerschap.
Ik miste die roze wolk vooral daarna.. hoezo blij met je baby?!
Wie heeft dat bedacht?? Welke roze wolk? ( in ons geval een blauwe) 
Goh wat vond ik het lastig en moeilijk.. korte tijd later bleek ik postnataal depressief te zijn. Hormonen kunnen rare dingen met je doen en je behoorlijk overhoop halen.
Toch hoop ik voor je dat het snel allemaal een beetje rustiger word en zo niet ga dan eens een gesprekje met de huisarts aan.
Want anders ben je op voor je je kindje vast hebt, en dat is vast ook niet de bedoeling?
Groetjes Siska.

[quote quote=10139123]Gefeliciteerd met je zwangerschap maar stel je niet verschrikkelijk aan, je hebt het alleen over je eigen ongeluk terwijl je amper over je rijstkorrel hebt (überhaupt rijstkorrel stomme vergelijking) je mooiste toekomstige wonder! Accepteer je lichaam dan komt alles goed! Pijn of geen pijn , vreugde of verdriet je doet het ergens voor en dat weet je best, voor je allerliefste baby! Laat je man een beetje met rust en laat hem zelf zoeken hoe hij met deze eerste zwangerschap omgaat (voor een man begint de band pas vlak na de bevalling, dat moedergevoel is duidelijk aanwezig in je zwangerschap door je hormonen maar ik zeg het opnieuw, laat het allemaal maar gebeuren! Succes met je kleine straks[/quote]
Dat ze het over de rijstkorrel heeft komt omdat de week waarin ze zit gesproken wordt over een rijstkorrel (in alle apps / berichten etc) 

Heeeeeel herkenbaar!
Mijn moeder zei vandaag nog.. Oké, ik snap nu waarom jouw man soms weg vlucht! Tegen mij ben je ontvlambaar, maar hij woont 24/7 met jou, echt zielig! Maarja het hoort erbij.
Iedereen die doet alsof zwanger zijn een grote roze wolk is is een regel rechte leugenaar!
1e trimester: ik was een bitch, heel mijn lichaam moest wennen aan het hele zwanger zijn. Wat wel leuk was waren de echo's 
2e trimester: ik was nog steeds een bitch, maar nu eentje met een kleding crisis. 37 graden, veel aangekomen, en kon wel janken van de afschuwelijke zwangerschaps kleding. Man lief heeft dit elke ochtend geweten. Ook de eerste lichamelijke klachten kwamen. Mijn bekken. Shit wat had ik een pijn. Voelde me zo zwaar klote, een dagje weg zat er echt niet meer in. En wanneer ik het dan toch deed, of net even wat te veel in het huishouden had gedaan was het lopen en janken. Niet alleen thuis, maar ook onderweg. Ik kon niet meer!
3e trimester (ben momenteel 38 weken) de baby daalt in en niet alleen last van mijn stuitje.. Nee nu is mijn schaambot erbij gekomen. Liggen gaat verschrikkelijk, zitten, staan.
En die buik ? die zit zooo in de weg. En ik ben zo moe en wil slapen. Maar dat slapen wordt m echt niet.
Nog steeds ben ik die bitch maar nu even wat erger door de vermoeidheid. Ook haat ik mensen op straat. Ze kijken gewoon niet uit. Mijn "watermeloen" zit dan wel goed opgeborgen, maar eej beetje uitkijken kan wel toch! Het is niet dat je het niet ziet dat ik zwanger ben. Ik loop met een hoofd tussen mijn benen en een helm onder mij shirt.
Wat nog een leuke bijkomstigheid is Is het plassen. Wanneer je je zelf na 10 min weer in je bed gehesen hebt kun je er weer uit want je moet weer. Ga je niet, dan pis je in je broek. Het zijn kleine hoeveelheden maar nog. Erg lekker is het niet en bewaar mezelf onderkakken en plassen wel tot de bevalling.
Wat ook leuk is om misschien aan je naasten te vragen die al kinderen hebben is wat er niet gezegd wordt over na de bevalling. Dan kun je je man alvast inlichten
- ontzwangeren, stolsels uit je doos ter grote van mandarijnen, nog ergere dementie etc ?

Heeel veel succes!! Het is zo voorbij En je krijgt er iets moois voor terug ?? (geweldige magische woorden)

Pepperi/ 
Het word beschreven idd in een zwangerschapsapp om te vergelijken hoe groot ongeveer je baby is maar je baby zin naampje geven is onzin vanzelf.

Vraagje....ben je na dit schrijfwerk opgelucht? Of in ieder geval ietsiepietsie opgeluchterderderder?
Dan zou ik zeggen... open hier een mooi topic en schrijf elke avond even in een leuke blog je verhaal..heerlijk. Ik kan niet wachten. 
Dan is dit een win win situatie, jij kunt je ei kwijt en wij kunnen ons erin vinden. Ik hopelijk ook over 2 weken, al weet ik niet of ik er nu op moet hopen of laten ge gebeuren, na je verhaal.
Anyhoe... het komt goed , schatje. ;)
Tot de volgende blog! 

Hé,  pregzilla haha... zal ik je óók nog even vertellen dat je ook nog 9 maanden mag ont-zwangeren? Haha.... 
Maar je verhaal is zo herkenbaar én onwijs grappig geformuleerd. Die explosies die jij noemt, noem ik het; fluitketeleffect. 
Ja = nee of andersom 
Nee = misschien, ja en weet ik niet.
En dat gejank, dat komt me uit mijn tenen zetten. Welkom bij de club. Ze zeggen wel eens dat het gedurende de zwangerschap nog wat kan stabiliseren.. kán 

Terug
Bovenaan