Haha! Wat ontzettend leuk geschreven en toch moet ik er een traantje om laten; zo herkenbaar!
Ik ben inmiddels zwanger van onze 3e, zo ontzettend dankbaar hiervoor maar het valt me ontzettend zwaar.
Je bent nog op het begin; zult tot het eind van je zwangerschap nog een paar spannende momenten hebben zoals 1e echo, 20 wekentest, geslachtsbepaling als je dit wilt, eventueel groeiecho en nog vele momenten. En ja, een 1e kind brengt ook spanningen in de relatie..
ik wil je alleen meegeven dat niemand beseft/rekening houdt met de gierende hormonen, dus bescherm jezelf en houd gewoon afstand, je hoeft niet altijd anderen tevreden te houden, als iets niet kan, dan is dat zo en geef dit gewoon aan!! Anders loop je jezelf voorbij.. wees meer op jezelf en blijf geduldig!! En rustig!! Houd voor ogen dat je rust wilt en zo min mogelijk prikkels kunt verdragen. Hoe meer je stresst, des te groter de risico op complicaties, je kind krijgt hier echt wel iets van mee.. Over je relatie; als je dit samen overleeft, dan zijn jullie sterker dan ooit..
Afgelopen nacht had ik best een slechte nacht; ik kon niet slapen, pijn in m’n onderbuik/bekken, babytje schopte me verrot 🙂 en ik was gewoon verdrietig.. werd m’n man wakker en vroeg of ik de deken steeds niet wilde afpakken. Nou, hij heeft de wind van voren gehad, midden in de nacht en we waren er nadien beiden stil van.. en klaarwakker.
Er zijn best wel een paar leuke momenten maar het is absoluut zwaar!! Toch is het alle trammelant en ellende waard; ik heb altijd gedroomd van een groot gezin en ik verbaas me er steeds weer om hoeveel liefde en geluk ik ervaar van het gezinsleven..
ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!! In je tweede trimester krijg je een energieboost en dat geeft wat meer rust! Blijf gezond eten en trek tijdig aan de bel bij je vk als je je niet goed voelt.. spreek alles uit bij haar, ook over hoe je je nu voelt.