Die roze, zwarte, gele, donkerbruine wolk

Haha! Wat ontzettend leuk geschreven en toch moet ik er een traantje om laten; zo herkenbaar! 
Ik ben inmiddels zwanger van onze 3e, zo ontzettend dankbaar hiervoor maar het valt me ontzettend zwaar. 
Je bent nog op het begin; zult tot het eind van je zwangerschap nog een paar spannende momenten hebben zoals 1e echo, 20 wekentest, geslachtsbepaling als je dit wilt, eventueel groeiecho en nog vele momenten. En ja, een 1e kind brengt ook spanningen in de relatie..
ik wil je alleen meegeven dat niemand beseft/rekening houdt met de gierende hormonen, dus bescherm jezelf en houd gewoon afstand, je hoeft niet altijd anderen tevreden te houden, als iets niet kan, dan is dat zo en geef dit gewoon aan!! Anders loop je jezelf voorbij.. wees meer op jezelf en blijf geduldig!! En rustig!! Houd voor ogen dat je rust wilt en zo min mogelijk prikkels kunt verdragen. Hoe meer je stresst, des te groter de risico op complicaties, je kind krijgt hier echt wel iets van mee.. Over je relatie; als je dit samen overleeft, dan zijn jullie sterker dan ooit.. 
Afgelopen nacht had ik best een slechte nacht; ik kon niet slapen, pijn in m’n onderbuik/bekken, babytje schopte me verrot :) en ik was gewoon verdrietig.. werd m’n man wakker en vroeg of ik de deken steeds niet wilde afpakken. Nou, hij heeft de wind van voren gehad, midden in de nacht en we waren er nadien beiden stil van.. en klaarwakker. 
Er zijn best wel een paar leuke momenten maar het is absoluut zwaar!! Toch is het alle trammelant en ellende waard; ik heb altijd gedroomd van een groot gezin en ik verbaas me er steeds weer om hoeveel liefde en geluk ik ervaar van het gezinsleven.. 
ik wens je heel veel sterkte de komende tijd!! In je tweede trimester krijg je een energieboost en dat geeft wat meer rust! Blijf gezond eten en trek tijdig aan de bel bij je vk als je je niet goed voelt.. spreek alles uit bij haar, ook over hoe je je nu voelt. 

Heel herkenbaar.. lichamelijk fietste ik door de zwangerschap heen. Maar hormonaal was ik zo enorm HATELIJK!! Iedereen zei steeds ohh dat is zon 1e trimester ding!! NOU NEE!! Ik was dan tegelijk zwanger met 2 andere collegas die hadden dan weer lichamelijk vanalles maar bleven zo aardig ?? 
1e trimester: Ik Haaattttee mn Man zo enorm ERG! als hij al binnen kwam lopen, of iets zei dan stonden mn haren overeind ? Dat terwijl hij al 12 jaar mijn grote liefde was op dat moment, nooit ruzie niks. Maar vanaf de positieve test kon ik hem wel schieten ? 
2e + 3e trimester: was mijn man ALLES! Ik hield zoveel van hem en zat dan ook continu te janken omdat hij zo lief was ? vanaf dat moment ergerde ik me dan wel weer aan de rest vd wereld. Ik vond mn schoonmoeder SCHIJT vervelend, mijn eigen moeder normaal mn beste vriendin was bemoeiziek ? en mn collegas en clienten irriteerde ik me doooood aan. 
Buiten mn zwangerschap om ben ik normaliter zeer relaxed, easy going. Maar hormonen worden bruut onderschat. Ik probeerde in de pieken zo ver het kon zoveel mogelijk terug te trekken. Bij dalen moest ik me toch vaak verontschuldigen. Ook waarschuwde ik mensen toch vaak wel van te voren dat ik ineens om kon slaan ?? daardoor leek de mensheid vaak wel begrip te hebben. Maar leuk is het echt niet.

@moe stel jezelf niet zo aan. Schijnbaar onderschat je ECHT het effect van hormonen. Het is zo lastig als je hier echt last van hebt. Want het beinvloed echt ALLES. 

Lieve harde kern van oudersvannu, 
Wat plezierig om te lezen dat ik niet de enige egoïstische aansteller ben en wat een herkenbare verhalen vertellen jullie! Dat verbaasd me.. oprecht. Er voor uit komen dat je er eigenlijk niet zoveel aan vind blijkt nogal een taboe te zijn..tenminste merk ik dat in mijn omgeving. ik vind het echt heel fijn dat ik kan delen wat me bezig houdt. 
Dus @Citrus als antwoord op je vraag: ja, Dit lucht op! Ik ben niet alleen en ben niet gek. Tenminste niet gekker dan ik van nature ben. Oftewel niet helemaal lekker. Een dikke incompetente aanstellerige luie koe met behoorlijke issues.. maar niet anders dan normaal. het lijstje wordt steeds langer maar Moe noemde mij zo ;) 
en oja Citrus, mag ik jou heel veel geluk en succes wensen met het zwanger raken! Ik ben erg benieuwd hoe het jou afgaat :) 
Anyway,
Wij zijn een natie... een natie van heksen in opstand.
Het is inmiddels over vieren en een mooie tijd om eens het forum te bezoeken nadat ik even heb genoten van het leggen van een prachtig spuugje met heerlijke bonkende hoofdpijn op het toilet .. tussen de figuurtjes gemaakt van wc-rollen die ik vanmiddag gevouwen heb nadat ik het niet voor mekander kreeg om binnen 90 minuten een drol uit te persen. Rijstkorrel.. sorry Meneer of mevrouw Rijstkorrel zorgt ervoor dat het ouderwetse poepwerk een soort van topsport is geworden waar in ieder geval IK heel slecht in ben.
Lieve Moe mag ik je bedanken.. ik weet weer waar ik het voor doe en geniet nu weer met volle teugen van de heerlijke hormonensoep. Mijn man is ook erg blij met je steun.. hij zei: neem een voorbeeld aan Moe, die snapt het... haar hart is warmer dan 3 graden.. die vrouw weet wat de regels zijn van een zwangerschap.. hij keek hetzelfde naar je post als hij naar mij keek tijdens onze eerste date.. even wat anders dan dat zijn grote angstige ogen bij mijn 120 decibel versie van mijn uitleg van hoe de shit in elkaar zit. Mocht je nog een man zoeken ;) 
Nee hoor, NATUURLIJK ben ik ook  blij met deze zwangerschap en mijn allerliefste kindje.  Het zou ook wel fijn zijn als mijn allerliefste kind straks nog een bord heeft om van te eten en nog een vader heeft. 
Lees alsjeblieft met een knipoog lieve Moe, niet alle stof hoeft analyseerd en ontleed te worden... dat maakt het leven zo zwaar en geloof mij, het leven is voor sommige onder ons al zwaar  genoeg. Ik vind het wel heel fijn voor jou dat je er zo goed in kunt staan! Oprecht, dat moet een hele verademing zijn om gewoon je lichaam te accepteren en je niet al teveel zorgen te maken en hormonen die geen loopje met je nemen. Ik hoop met heel mijn hart voor jou dat dit zo blijft en ik ook ooit op dat punt mag komen maar tot die tijd is het ronduit k*t en ik was absoluut niet van plan om te doen alsof dit niet zo is. 
Ik weet dat ik op het randje kan zijn, ik ben ook niet van plan om dat te veranderen want dat is precies wat ik nodig heb! Ventileren :) vandaar mijn waarschuwing aan het begin van mijn post. Als het je stoort dan lees je niet. 
Over onnodig verantwoording afleggen gesproken.. 
dat is dus ook even een dingetje he. Zodra mijn omgeving namelijk wist dat ik zwanger ben (too obvious en ik ben iemand die z’n mond niet kan houden) heb ik ook een leger met vriendinnen met rugzakken vol met ongevraagde adviezen! Ervaring mee? Mijn huis is al meerdere keren ontleed en opnieuw ingericht, ken ik de do’s and dont’s van plekken waar ik de  box kan neerzetten, weet ik dat ik moet slapen wanneer mijn lichaam er om vraagt, welke flessen ik moet aanschaffen en welke juist niet en weet ik wie ik “MOET bellen” als ik er even niet uitkom. 
@moodswing van hen hoorde ik ook het 9 maanden op en 9 maanden af verhaal! Wat een feest! Glitters en ballonnen! een goed glas wijn mag hopelijk wel weer he tijdens de terugweg? ;) 
 Mocht ik hormonaal nog meer uit de hand lopen dan zal ik dit zeker even overleggen met de verloskundige, zoals het er nu naar uitziet ga ik het met wat humor en een begripvolle en vooral ook humoristische nuchtere man wel redden. Dames humor helpt relativeren! Mij in ieder geval, laten we elkaar een beetje helpen. Soms is even lekker van je af schrijven gewoon erg fijn.. vooral als je begrepen wordt.  Ik ben in ieder geval erg blij met jullie erkenning.. surprise ik word er bijna emotioneel van ??
bedankt! 

Oja @BabyboyZ 
Gooi het er maar uit meid.. dit draadje heb ik niet geopend voor de kat z’n knopendoos?? Heel veel succes met de laatste loodjes... dat je maar weer gauw je lieve oude ik mag worden ?

Hahahahaah als jij dan nog een baby aan je ontplofte tiet hebt hangen dan kun je alvast dag zeggen tegen je wijntje ?
Dat word een avontuur voor je; 
- open gereten onderkantje - plof tieten - spuitluiers - huiluurtjes.... noem maar op! 

Blijf schrijven!

Volgens mij is er een boek “feliciteer hem maar want ik vind er tot nu toe geen reet aan” , kun je vast wel waarderen! Sterkte!

Terug
Bovenaan