Dilemma...advies gezocht

Stond net de voedingen klaar te zetten voor morgen en bedacht me dat je als je voor 2 flessen tegelijk klaarmaakt, je de nutriton er pas bij moet doen op het moment dat je hem de fles ook echt gaat geven. En 7 of 8 voedingen is even uit proberen. Het zal niet echt een troost zijn, maar het blijft zoeken. (ben nu weer een ritme in de voeding aan het zoeken en iedere keer als ik denk dat ik het heb, gaat het een paar weken en dan gooit hij het weer om) Maar je komt er alleen achter als je de 8e voeding eraf laat.
 
Misschien lees ik niet goed, maar bedoelt je ki arts nu dat je eerst 1 fles moet minderen en dan pas voeding moet ophogen? Dat klinkt niet logisch toch? Dan heeft ie honger lijkt me? Ik zou een 90 cc fles (?) gaan maken, dus 1 schepje voeding erbij en dan 30 cc water (toch?) en dan kijken of je meer tijd tussen de voedingen kunt krijgen.
Ik kan me ook nog herinneren dat je tot 100cc mocht opbouwen...

Steijn heeft vast ook momenten dat hij langer slaapt of dat je makkelijker wat meer tijd tussen de flessen kunt laten? Dan zou ik op dat moment starten met meer voeding.

Succes met jullie kleine man!
 
We hebben hier echt een man van drie uur..heb hem zelfs nog nooit wakker hoeven maken...
Maar wat mickey zegt klopt..ik moet van de kinderarts eerst weten dat hij op zeven uitkomt en dan mag ik in die zeven meer aanbieden..refkux kinderen willen nog weleens teveel drinken....voelt namelijk prettig, daarom heb ik ook het gevoel 'vast' te zitten...
Wil mijn jongen volgen, maar heb zo ook het idee dat de kans op 7 voedingen klein is en we an over een maand nog steeds op 8 zit...nou is dat prima hoor als dat moet, maar watlanger slapen lijkt ons ook wel wat over zeg maar een maand of wat
 
Femmmke; hier ook een moeder met een reflux baby. Ik hoop dat het anders voor je is; maar mijn ervaring is dat je idd de komende maanden zal moeten tobben met voedingen etc. Mijn meisje is inmiddels bijna 6mnd, maar hier is het nog dagelijks tellen geblazen. Maar misschien is het een troost; als ze goed zijn ingesteld op nutrion kan het prima werken. Krijgt je kind daarnaast comfortvoeding?
 
Comfortvoeding.. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

We blijven maar 8x65 geven en dan hoop ik maar dat d kinderarts over twee weken (als we daarheen moeten) ons toestemming geeft meer te geven.. En verder maar hopen dat het genoeg is....
 
Comfortvoeding: voeding van frisio tegen spugen en krampjes. Wij geven haar dit samen met een schepje nutrion. Comfort is ook al dikker dan gewone flesvoeding. Op deze combinatie en de maagzuurremmers doet onze dochter het prima.
In het begin hebben we erg zitten klooien met de verschillende spenen. Deze voeding ( en zeker deze combinatie) wordt vrij snel dikker. Dus ook gedurende het flesje zit je met steeds dikker wordende drap. Wij gebruiken driefase spenen van Avant. We beginnen met standje 1 en draaien de fles naarmate het dikker wordt.
Succes
 
Drie fasen speen avent hebben we ook geprobeerd.. Was met 4 minuten op.. We hebben nu met 65cc de speen met 2 gaatjes, dat gaat goed qua tempo

De kinderarts adviseerde nu eerst even niets te wisselen in voeding..eerst af te wachten.
Ik houd het in gedachten..
 
Jeetje wat vervelend zeg dat je niet echt verder komt. Meestal werkt zo dat je 1 fles ophoogt en dat ze dan meer tijd tussen de volgende fles laat zitten.

Ik heb vandaag gebeld met de wijkverpleegkundige. Mijn jongste spuugt ook en huilt af en toe na de fles. Wat ik vooral vreemd vond was dat hij 2 uur na de voeding wakker werd en dan wat over moest geven. Hij was dan ook erg onrustig. Hij drinkt veel 5 flessen van inmiddels 200 cc. Door jullie ben ik mij eens gaan verdiepen in reflux en het komt toch wel bekend voor. Niet in hele erge mate maar wel zo dat hij er toch last van heeft. Nu op advies nutriton in huis gehaald. Ben er wel huiverig voor omdat ik vrees heb voor nog moeizamere ontlasting, maar ga het toch maar proberen. Ik hoop dat we dan ook de voeding iets terug kunnen schroeven.
 
Terug
Bovenaan