Dilemma...advies gezocht

Egnie; mijn dochtertje gebruikt inmiddels bijna 6 mnd nutrion en poepen dat het kind kan! ( de maagzuurremmers laxeren wel).
Hoop dat je jongste geen last krijgt vd ontlasting en het goed doet op nutrion!
 
Hmm ik doe nu op een fles van 200 (is 180 met dus extra water) 2 schepjes nurtiton. Het drinken gaat vele malen rustiger en vandaag heeft hij maar 1 mondje terug gedaan bij het boeren. Zijn bedje is tot op heden nog droog.

Ik heb nog wel een vraag voor de mensen met ervaring. Is 2 schepjes niet teveel?Kan het ook met minder? En welke speen gebruiken jullie, als jullie avent flessen hebben (ik gebruik die namelijk)
 
2 is zeker niet teveel.. het is per 50 een schepje als ik de verpakking moet geloven.

Ik heb verschillende spenen gehaald en we gebruiken nu bij 65ml voeding de 2 gaatjes speen van avent... de driestandenspeen voor dikke vloeistoffen werd geadviseerd maar die is met 4 minuten op..dus we zijn verder gaan zoeken en hebben nu overal wat van, ik zou beginnen met de avent speen met 1 gaatje meer dan je nu hebt.. (eventueel 2 gaatjes meer)
 
Hebben jullie geen infolijn van het consultatiebureau waar je terecht kunt met vragen omtrent voeding? Hier hebben we dat namelijk, zit altijd een verpleegkundige bij de telefoon, en ik vind dat zelf erg prettig bij dit soort twijfels.

@ egnie: wij doen 1 schepje nutriton op 200 cc. Maar ons meisje spuugde al bijna niet, dronk alleen erg gulzig en zo wat rustiger. 2 kan ook prima.
 
Volgens mij is het 1 schepje per 100 ml. Maar ik gebruik ook maar 1 schepje op 200 ml. Daar doet hij het ook goed mee. Het probleem is dat je toch moet blijven uitproberen wat voor jouw kindje werkt. en dat uitproberen blijft helaas nog een tijdje.

@daphne Dan heb jij een goed cb. Ik kreeg hier hele vreemde antwoorden. Toen hij een virus had en niet wilde drinken kreeg ik te horen dat ik hem dan maar moest dwingen. Dus ik heb er geen hoge pet van op. Heb ze voor 3 verschillende dingen gebeld en kwam iedere keer op hetzelfde uit: Zoek het zelf maar uit.
 
Daphne, ik zit juist met het probleem dat het cb en de kinderarts twee tegenstrijdige dingen zeggen.. Bovendien heb ik niet echt een hoge pet op van het cb. Ze hebben het verbruikt met het advies om in bed te leggen bij slaaptekens en een half uur huilen (met wel wat troosten, maar niet uit bed en ons kind is niet te troosten als je hem niet oppakt hoeveel handen je ook op hem legt) en na een half uur oppakken, troosten terugleggen en dit desnoods twee (!!) uur volhouden tot de volgende voeding..

 
Egnie; We gebruiken ook 1 schepje nutrion ( soms 1,5 een beetje op gevoel). We gebruiken de driefase speen van avant. Kun je, naar mate hoe snel je kind drinkt, het juiste streepje onder haar/neus, zetten.

Femmmke: vervelend van die verschillende adviezen. Ik ben zelf ook eerder geneids om naar onze KI te luisteren, zij heeft nl . ons prima geholpen en verveelt ons ( en vooral oms dochtertje) niet met"standaard tips die niet erken met een reflux baby. Gelukkig hebben we bij het CB een verpleegkundige, die ook niet zo van het gemiddelde etc. uitgaat. Hihi, ik stap altijd direct naar haar ipv haar collega die zeurt over ritme etc.
De eerste maanden hebben we onze dochter nog geen 5 min in haar bed/box laten huilen. Simpel gesteld omdat dit niet ging ivm de relux. Als ze erg overstuur raakte begon ze direct te spugen. Pas sinds kort, ze amper nog spuugt, laten we haar een tijdje huilen.
 
egnie, zo zie je maar qua spenen is het echt knoeien.
sterker nog ik denk dat het zelfs per hoeveelheid in de fles weer anders is.

ik heb net de doos nog even bekeken en het is 1 a 2 schepjes op 100ml en onze kinderarts had gezegd maximaal indikken.
 
Terug
Bovenaan