Dilemma

Ik denk dat als je zorgverlener aangeeft dat er geen nood is aan extra echo's dat dit zeker geen probleem is. Je kan inderdaad tussendoor altijd nog een pretecho doen.
Qua bekken: bij mij merkten ze op 38 weken op dat onze dochter nog steeds niet was ingedaald (merkte ik zelf ook wel aan mijn ribben auw), nog voor geen millimeter. Bij inwendig onderzoek kon de gyn het hoofdje nog bijna niet voelen, ook al lag het wel naar onder, en voelde alles ook heel nauw aan. Ik heb toen een bekkenmeting moeten laten doen en daar hadden ze gezien dat mijn bekken echt wel enkele centimeters te klein was om de baby zelfs maar te laten indalen. Onze meid was ook wel vrij groot ingeschat. Met 39w+1 heb ik een geplande keizersnede gehad omwille van te smal bekken. Ik had dit nog nooit eerder gehoord en ik denk dat ze dit inderdaad echt pas op het einde kunnen zien of het zou passen of niet. Maar de meeste baby's passen wel gewoon denk ik hoor ?. Veel succes in ieder geval!
 
Gelukkig maak je je geen zorgen! En natuurlijk is het normaal dat je het vaker wil zien. Ik dacht alleen uit je berichtje te halen dat je het niet vond kunnen ivm eventuele zorgen.
Ik zou zelf ook een pret echo laten doen wanneer ik geen groei echo’s gehad zou hebben.
 
De hebt recht op termijnecho (12 weken) en 20 weken echo en sommige praktijken doen er met 8 weken nog 1. Meer doen ze eigenlijk bijna nooit tenzij er indicatie voor is
 
Terug
Bovenaan