DISCUSSIE: Kinderbijslag slaat nergens op!

ouderwetse "bonnen" voor degene  met een lagere inkomens-klasse  die 6% handhaven.
En het gehele kinderbijslag deel. voor iedereen in stand houden

Pasjes bij de gemeente kunnen ze zo maken (hebben we ook voor grof-vuil, als voorbeeld) en de staat weet precies onze inkomsten... trubbels opgelost!
Petitie indienen dames????

Groetjes Debby

Hahahaha...ja inderdaad Jacolien, daar ben ik het ook wel mee eens.

Inderdaad is het zo dat het best wel ondankbaar overkomt als je zegt dat het afgeschaft kan worden omdat het toch maar zo weinig is.
Ik vind het ook best wel erg van mezelf dat ik het niet eens merk.
Nou, wordt het ook op de rekening van mijn man gestort maar goed.
Ik weet nog zo goed dat mijn ouders er echt op zaten te wachten.
En elke euro die je krijgt is toch mooi meegenomen.

Thanx dames! Ik ga er nu denk ik toch wat bewuster mee om.

Maar wat onze ouders kregen was, volgens mij, veel meer als dat er nu wordt uitbetaald.
Ik had het al eerder gezegd, maar ik vind het ook ondankbaar.
Als alle mensen die zeggen "schaf maar af, het is te weinig" het nu eens op mijn bankrekening storten..Jullie merken het toch niet.
Sil

Ja Sil, das een goeie...hahahaha...
Eigenlijk best wel erg dat mensen zo ondankbaar zijn geworden...

Mooi gezegd MIE1 - ben het helemaal met je eens. (zoals ik zelf ook al schreef)
Wie meer kan dragen tilt maar een paar kilo extra.

Ik vind het niet erg dat er mensen zijn die het niet eens merken dat de kinderbijslag op hun rekening wordt gestort, dat is jouw gunstige situatie.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet wanneer ik het ontvang, dat betekent dat mijn financiele situatie goed is.

Maar ik ben me heel goed bewust van de vele gezinnen die moeten rondkomen van E.900,- per maand. Dan zijn alle extra's meegenomen.

PS. het aanschaffen van bonnen voor mensen die een minimuminkomen hebben vind ik en afschuwelijk idee! Lijkt wel 50 jaar terug in de tijd.........

ik kan het niet laten  
Maar mij zou het geen bal kunnen schelen met die bonnen/pasje, ook wij hebben het ietsje minder... en wat dat betreft denk ik dat het op zo een moment meer met trots te maken heeft. En tja... als je op die manier lekker een (financieel) voordeeltje hebt?? why not??
In principe lopen we al met kortingsbonnetjes van de folders, dus waarom niet met een kortings-pasje (net als een pin-pas)

Maar goed... dat is mijn mening natuurlijk

Groetjes Debby

hallo!

bonnen, dat werk niet denk ik. Prima Deb dat je je nergens voor schaamt, is ook nergens voor nodig en je moet vooral gebruik maken van alles waar je recht op hebt, maar er zijn heel veel mensen die zich rotschamen en die dergelijke bonnen niet zullen gebruiken uit schaamte. Een grote groep zal dan alsnog het financiële voordeelte mislopen. Geld op je bankrekening gestort krijgen in de vorm van kinderbijslag is anoniemer dan een bon of pas aan de winkelier laten zien (die toevallig een goede vriendin is van je buurvrouw en graag roddelt, etc etc.).

groetjes
Mie

Terug
Bovenaan