discussie "mag je kindje echt spelen"

Hier mogen de dames ook echt spelen hoor!!
De wasmachine draait hier toch al overuren, dus op een vlek meer of minder kijken we echt niet!!

Liefs Annemarie

Wieteke mag heerlijk spelen en kliederen (vooral het eten is een feest).
Meestal heeft ze 's middags een ander broekje aan dan 's morgens........
Gelukkig draait de wasmachine en ook hier stroomt de 'shout' rijkelijk.
Heerlijk als ze zo'n plezier heeft. En ik denk als Wieteke gaat kruipen en (uiteindelijk) gaat lopen dat ze nog viezer zal worden. We zullen wel zien. Laat haar maar lekker genieten.

Groetjes,
Geeske & Wieteke.

Haha, ik ben dus wel zo'n moeder die haar kind een witte broek aantrekt....
Maar ik ben ook een moeder die wil dat haar kind alles kan ontdekken en lekker kan spelen.....Gevolg: Stef zijn witte broek is altijd maar heel kort wit! Haha, van de week had hij hem aan en het duurde geen uur of hij zat al vol met aardbeienvlekken....Die had ik hem zelf laten proeven,,,,Haha. Ik zou dus de dingen wat meer moeten overdenken, maar ja, ik ben dolop kleertjes voor Stef kopen, maar vind het ook zo leuk om hem te zien kliederen.....Ach....we hebben een prima wasmachine...haha

Liefs Annet

ja elise mag van mij spelen en ook vies worden
trek haar wel eens een witte broek aan maar daar mag ze dan ook gerust mee door de tuin kruioen en in door het gras heen gaan
vind het niet nodig dat alles mooi en schoon blijft ik heb liever dat ze zich vermaakt

groetjes saskia

Alweer een leuk onderwerp!

Ik vind het geen probleem dat kinderen vies worden, af en toe zand eten enz. Dat hoort erbij en daar leren ze heel veel van.

Maar zo langzamerhand begin ik wel wat regels in te voeren: niet knoeien met eten (hoe schattig ik het eerst ook vond dat de chocopasta tot in zijn oren zat, dat is niet nodig. En vies worden om het vies worden hoeft ook niet altijd. Ze mogen tenslotte ook leren wat hygiene is (haha, het zal nog wel even duren voordat ze dat woord echt begrijpen, maar het gaat om het idee erachter) .

Leuk spel ga ik niet onderbreken omdat ze vies worden, maar met zand gooien uit de zandbak of elkaar met zand bekogelen, dat mag hier bijvoorbeeld niet.

Toch vind ik het wel lastig om die grenzen te bepalen. Wanneer is het spelen, wanneer is het klieren?

Groetjes,
Tamara

Hier nog een jongetje die echt mag spelen. De wasmachine draait toch en 2 setjes schone kleren op een dag zijn dan ook meer regel dan uitzondering. Wat hij van mij niet mag is spelen met zijn eten, daar is het niet voor bedoeld. Dus dat moet netjes gaan en anders dan stop ik hem zelf de hapjes brood in zijn mond. Wat hij nu helemaal geweldig vindt is zelf brood eten, gewoon een dubbele boterham en dan afhappen en dat gaat helemaal goed.
Buitenspelen doet hij het liefste en dan ook nog in nat gras, tja wie ben ik om te zeggen dat dat niet mag. Als Tijn een dure broek aan heeft dan denk ik tja pech dan had het geen broek moeten worden en het wordt toch wel weer schoon. Zo niet tja dan heb ik weer een goede reden om een nieuwe broek te kopen hahaha

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Lang leven de wasmachine!!!
Hier mag gewoon gespeeld worden, ook met witte broeken.
Als de kleertjes aan het begin van een nieuw seizoen voor de eerste keer aangaan krijg ik wel eens buikpijn omdat ik dan zo graag alles mooi nieuw wil houden, maar gelukkig is dat ook snel weer over.
Ik merk wel dat ik nu Roos naar school gaat ik minder dure kleding koop, gewoon omdat ze moet kunnen spelen en dan liever niet in een broek van € 50,00.
Die koop ik dus gewoon niet dan hoef ik me er ook niet vervelend over te voelen als 'ie smerig is.
En omdat ik een kleding-tik heb voor de meiden is er altijd wel een schoon setje...hihihi...dat is dan weer een voordeel toch!!!

groetjes Daniëlle.

ps. Ik koop niet alleen maar dure kleding hoor, al is het soms heel verleidelijk maar dan kan ik me beheersen en het lekker laten hangen.
Maar af en toe een mooie set van bijv. Mexx moet ik toch echt kopen.

Ik was me een tierelier dus ja elisa mag van mij rauzen spelen modderen enz enz Lekker  vies worden is goed voor haar!

Terug
Bovenaan