Tja, ook hier zien de kleertjes er vaker zwart uit dan schoon. Witte kleertjes die ik in de chloor moet zetten om ze uberhaupt nog ooit schoon te kunnen krijgen. En ook ik krijg, zoals Daniëlle meen ik al beschreef, aan het begin van het seizoen wel eens buikpijn als de mooie kleertjes in rap-tempo veranderen in bijna poetsdoeken, maar dat neemt niet weg dat ze niet mogen spelen. Met name Merijn (3) probeer ik toch al een beetje bij te brengen dat hij niet met zijn 'goede' kleding over de grond (buiten) hoeft te kruipen, omdat hij kan lopen en schoenen aan zijn voetjes heeft. Het hoeft ook allemaal niet sneller kapot te gaan dan nodig. En als het even kan is het wel handig als Siebe straks ook nog kleding van Merijn aan kan.
Als ze naar hun vader gaan, geef ik ze bij voorbaat al oudere kleding mee. Het is me namelijk al een paar keer gebeurd dat de kleding echt a-sociaal vies terug komt (kind bv in het zwart zand laten spelen!!) en zelfs de eerste keer dat hij zijn oranje kuitbroekje aan had (bij papa), kwam hij terug met een scheur er in. Tja, dan baal ik dus echt als een stekker. Het is allemaal al ontzettend duur en ondanks de alimentatie is mijn inkomen geen vetpot meer. Dus zuinigheid staat hier ook behoorlijk hoog in het vaandel.
Groetjes Fonske.