discussie: verhoudingen zoek...

ik moet zeggen dat ik de prijzen van een kdv bezopen vindt.
Ik ben een thuismama en zou het liefst voor 2 of 3 dagen willen gaan werken. Maar als we het uitrekenen met de belastingen en de kosten van een kdv dan kan ik dus beter thuis blijven i.p.v. te werken. Of ik moet gaan werken en er niks op vooruit gaan, daar heb ik geen zin in...

Nou, ik prijs mezelf gelukkig dat we de positie hebben dat ik thuis kan blijven maar als je dat niet kan vindt ik dat je je kind wel voor een fatsoenlijk bedrag ergens kan laten opvangen. Je werkt toch niet voor de kat z'n k.t?! Typisch Nederland hoor, ze plukken je aan alle kanten kaal terwijl je je eigen rot werkt!
Ik wacht met werken tot Enzo naar de kleuterschool gaat.

liefs
di silva mv Enzo

Dan maar even een reactie van mij. Wij hebben in 2007 echt € 14,- per maand betaald aan het kdv. Moet er wel bij zeggen dat ik korting kreeg (op het uurtarief) omdat ik daar ook werkzaam was. Mijn man verdient  niet superveel, dus we hadden een niet al te hoog verzamelinkomen. En alles klopt hoor. Het is niet zo dat we achteraf nog terug moesten betalen. En dit jaar hebben we geen kdv.

Er wordt gewoon gekeken naar het inkomen van jullie en aan de hand daarvan bepalen ze de eigen bijdrage.

Groetjes,
Nelly.

Als je het per maand bekijkt, lijken de bedragen die je voor kinderopvang moet betalen heel hoog.
Bekijk je het uurtarief (ergens rond de 6,00) dan is het helemaal niet veel.
Weet je wat er allemaal van betaald moet worden????

Pedagogisch medewerkers, managers, directie (die willen ook een goed en reeel salaris), speelgoed/ knutselmatriaal, eten en drinken, uitstapjes, onderhoud pand, elektrisch, heeel veeel water (wasmachine en vaatwasser draaien op volle toeren), scholing en cursussen, luiers.......gewoon alles inbegrepen!!!
Wij mochten op het werk ook geen goedkoop speelgoed, maar moest bij bedrijven als Heutink en Rolff, daar betaal je voor een poppenwagen al meer als 50,00 i.p.v. een eenvoudige-die-snel-stuk-is van 10,00 bij een andere speelgoedzaak. Er wordt dagelijks ontzettend veel gespeeld met het speelgoed, dus moet ook wel tegen een stootje kunnen.

Jeetje Annemiek, ik schrik ook van het bedrag dat jullie betalen voor Lukas. Wij verdienen ook helemaal niet slecht, betaalden voor 2 kinderen € 1000,-- voor 2 dagen, maar krijgen via belasting (en dus ook werkgever) rond de €800,-- per maand terug...

Weet je zéker dat je niet meer terug zou moeten krijgen? Het uurtarief hier op het kdv is iets meer dan €6,-- per uur. Dat vind ik écht niks teveel, als je ziet wat ze daarvoor doen (inclusief luiers, eten, drinken, fruit etc).

Liefs
Susan

Het klopt echt hoor! Het uurtarief is 6,10 en met drie volle dagen kom je dan op ruim 800 euro per maand. Daar gaat 325 euro van belasting af, blijft 500 euro nog wat over wat we echt zelf moeten betalen.

En ik vind het niet erg hoor dat we zoveel moeten betalen, zoals gezegd we hebben het inkomen er ook naar. Maar ik vind gewoon dat de verhoudingen zoek zijn. Helemaal als ik lees wat andere betalen.

En ondanks dat we goed verdienen zijn we, zoals ik al eerder schreef, gewoon een middenklas gezin. Zeker een gezin wat meer kan dan bijvoorbeeld onze buren, maar ik loop niet in merkkleding, ik heb geen werkster, en koop veel speelgoed van Lukas bijvoorbeeld op marktplaats. NIets bijzonders dus, niets speciaals.

Ik klaag ook niet dat ik zoveel moet betalen, maar ik stel gewoon vast de de verschillen erg groot zijn en ik vraag me af of dat terecht is.

Goed, ik heb mijn hart weer ff gelucht, nu ff de andere berichtjes lezen.

Annemieke

Het is een hoop geld wat je toch iedere maand van je bankrekening ziet gaan voor de opvang, Tessa gaat 2 hele dagen, daar betalen we nu € 529,- per maand voor en ik krijg € 425,- van de belastingdienst terug. Alleen daarmee ben je er natuurlijk nog niet, want we halen en brengen haar natuurlijk er ook naar toe, etc!! Het pijnlijkste vind ik nog (maar wel begrijpelijk want je koopt geen uren, maar een kindplaats) als ze in de zomervakantie 4 weken niet gaat en je die maand wel moet betalen! Van € 100,- kun je een hoop leuke dingen doen in de vakantie. En de regering moet niet nu de keutel intrekken nu de Kinderopvang ineens te duur voor ze blijkt!
We hebben het goed, we komen maandelijks wel uit maar zou toch echt wel wat meer willen verdienen (tja, eigenlijk netto overhouden, want bruto verdienen we toch echt goed....wat minder premies zou wel leuk zijn) En door het hoge bruto salaris vallen we in hogere klasses....Jeetje, ben nu wel een beetje aan het klagen! Ophouden dus!

Lisenka mv Tessa

Hallo Lisenka,

Dat is wel balen dat je de zomervakantie door moet betalen. Niet echt eerlijk!!

Wij betalen niet door voor vrije dagen (pasen, pinksteren en dat soort dagen).

En als we afspreken (van te voren) dat we Rebecca om 15:00 ophalen, betalen we ook tot 15:00 en niet een halve dag...
Bij de meeste kdv's betaal je een dagdeel en als je je kindje dan altijd om 15:00 ophaalt, betaal je toch tot sluitingstijd door.
Wij betalen echt per uur en de afgesproken tijd. Is je kindje 5 uren bij de opvang, dan betaal je 5 uren, is je kindje er 8 uren, dan betaal je 8 uren.

Groetjes, Marianne

Terug
Bovenaan