discussie: verhoudingen zoek...

Hey Ellen
Met elke mening of standpunt voelt iemand zich wel aangesproken... dus dat ie zou komen, had ik wel verwacht...
Echter, het gaat mij niet om de thuisblijfmama's (want zoals gezegd, het lijkt mij ook heerlijk als ik dat zou kunnen doen!) maar wel inderdaad dat je een plek nodig hebt omdat je MOET werken... dus ja, leg het dan maar uit als geen plekken genoeg.
Ik snap je reactie.

Overigens sta ik er echt  geheel en alleen voor, dus geen  moeder zoals jij (maar daar hebben we het al eens over gehad...) maar ook geen partner!

Fijn dat jij in de situatie verkeerd dat je gebruik kunt maken van kdv om rust voor je zelf te creeeren, helaas gaat dat voor mij niet op.

Ach zo heeft iedereen weer zijn eigen verhaal.

Groetjes!

En ja! Kindjes die nog in de maak waren gingen voor ja!, die hadden inderdaad voorrang haha, ja dat was ook even slikken als je een plek nodig had met een bestaand kind!
Sterkte trouwens met je gezondheid.
liefs

He he, eindelijk de discussie waar ik op gehoopt had! En gelijk voel ik me aangesproken ;-). Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet erg om naar draagkracht te betalen en blijkbaar verdienen wij echt wel veel, hoewel ik mezelf als middeklasse gezin zie. Maar ik vind alleen de verschillen té groot want ook voor mij is 500 euro per maand heel veel geld. En als je nagaat dat we vanwege onze hoge salarissen ook al veel belastingen betalen, waar o.a. de subsidie vn de kinderopvang wordt betaald, is het nog al dubbelop. Maar ik realisseer me wel dat wij het zeker goed hebben mt zijn drietjes

@ fonske en @ Daisy:

DAt van het thuis zitten en wel willen werken/ of 24 uur per dag in dienst van je kind staan, dat begrijp ik wel hoor! Ik was blij dat ik na vier maanden zwangerschapsverlof weer kon werkn, de muren kwamen echt op me af!

Annemieke

De andere kant van veel belasting betalen is dat je ook het hoge percentage voor de hypotheekrente terugkrijgt, als je natuurlijk een koopwoning hebt. Hoe minder je inkomen, hoe minder hypotheekrente je terugkrijgt.

Ik roep ook altijd: laat mij maar 52% belasting betalen, want dan is mijn salaris er ook naar. Want je betaald nog altijd alleen het hoogste tarief over het gedeelte van je salaris dat in die tariefschijf valt.

Eerlijk is eerlijk, wij zouden het financieel best kunnen dragen als we meer aan het KDV zouden moeten betalen (we betalen nu ongeveer netto € 50 per maand voor 1 dag in de week, dus na aftrek kinderopvangtoeslag). Maar als het 500 euro zou zijn, dan zou het voor ons echt niet op te brengen zijn.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan