discussie: verhoudingen zoek...

Heb met verbazing al die bedragen gelezen wat er betaald moet worden voor kdv!
Mike gaat naar een gastouder die is aangesloten bij een gastouderbureau. Wij nemen per maand 60 uur af wat vrij inzetbaar is. Vakanties kan hij ook heen, mits zij er is natuurlijk.
Ik ben alle schoolvakanties vrij dus dat is geen probleem. Wel heerlijk om hem dan eens een daggie extra te brengen

Wij betalen 5,10 per uur x 60 is 306,00 euro
En krijgen 239,00 euro terug van de belasting
Dus wij betalen 67,00 euro    zelf.... een koopie vinden wij....

liefs jen

Als je 500 euro netto betaald, dan heb je of iets fout gedaan, of een waanzinnig goed inkomen.

Ach denk maar zo, het aantal uren opvang gaat een keer omlaag, maar jij hebt dan nog steeds je baan, en verdiend dan nog steeds.

Miep

Hey Annemiek
Discussie altijd leuk of interessant.

Ik weet nog dat in mijn tijd dat ik met Evi's vader was, we ook minimum terug kregen van belasting.

Nu ik alleenstaand ben is dat absoluut anders maar goed, dan is het verzamelinkomen ook maar van 1 iemand...

Ik betaal voor 4 dagen per week 1163,- per maand (ja klopt, luiers zijn met mooie diamantjes ingelegd ;) ) en als ik geen aardige kdv-toeslag zou krijgen dan hou ik erg weinig over van mijn salaris...
Liefst zou ik een dagje minder werken en met mijn kleine wijffie extra door brengen maar helaas dat gaat niet.. zo draagt ex geen steentje bij. Maar das weer een ander verhaal.

Maar weet je wat ik wel eens moeilijk vond... ik moet 4 dagen werken en heb echt lang moeten wachten op dagen erbij op de creche... en dan blijkt dat er mensen zijn die hun kindjes naar de creche brengen die fulltime huismama zijn dus die plaatsen bezetten terwijl een werkende ouder die hard nodig heeft...
Enfin, misschien valt met deze opmerking het halve forum wel over me heen, dat kan natuurlijk   gelukkig kan ik wat hebben...

Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me ook heerlijk om Evi iedere week een dagje daar te parkeren en dat ik gewoon een dagje voor mezelf heb... echter, als je die dag moet hebben omdat je nou eenmaal moet werken voelt dat soms wel scheef

Enfin, lig er niet wakker van hoor, wilde het even kwijt!

groet!

Ik kan niet anders concluderen dan dat men naar draagkracht betaalt. Dus m.a.w. zou je 'blij' moeten zijn dat je zoveel 'mag' betalen, want dat betekent dan dat je dus een mooi inkomen hebt. Of sla ik nu de plank helemaal mis??

Groetjes Fonske

naar mijn mening sla je de plank helemaal raak

het is soms alleen wel erg wrang dat als je erg hard moet werken voor je geld je het ook weer net zo hard af mag staan of gekort wordt op allerlei toeslagen

soms denk ik wel eens ik kan beter stoppen met werken hoef ik minder voor de pzs te baten of kdv krijg ik kindertoeslag en zorgtoeslag nu krijgen we nisk van dit alles

saskia

Eigenlijk zouden diegenen die het niet eerlijk vinden inderdaad eens uit moeten zoeken wanneer ze financieel het meeste overhouden en daar dan hun conclusie uit moeten trekken. En zich daarna buigen over de vraag of ze het  Ã¼berhaupt waard  vinden om hele dagen thuis te zijn!! Ik kan je garanderen dat dat zeker niet altijd leuk is, ondanks dat ik enorm veel van mijn mannekes houd !! Na 4 jaar zien de dagen er bij mij vaak hetzelfde uit en kan ik nu al zeggen hoe mijn dag er op 30 september uit ziet. Geloof me, ik ben niet uit vrije wil thuis. Dat is de keerzijde van de medaille!

Groetjes Fonske

Bij nader inzien zou ik willen dat ik veel moest betalen, want dat zou betekenen dat ik én een normaal (en gelukkig)  gezin zou hebben (tweeverdieners) én zou kunnen werken....zucht....ik droom nog even verder..... Dat tweede gaat er zeker nog een keer van komen en dat eerste.....wellicht ook nog wel, hahaha!

Fonske

Even reageren op Daan:

Ik snap wel dat als je moet werken en er geen plek is op het kdv je daar stress van krijgt. Zou ik ook hebben. Maar om dan de "schuld' bij de thuisblijfmama's te leggen...
Nee, ik weet het, je hebt het niet over een schuldvraag, maar ik weet even niet hoe ik het beter kan omschrijven.

Ik ben zo'n thuisblijfmama en Julian gaat 1 dag in de week naar het kdv. Op een dag die het minst afgenomen wordt door werkende mama's, de vrijdag. Hij gaat naar het kdv zodat ik ook eens een dag voor mezelf heb.  Zijn papa werkt namelijk veel, praktisch alles komt  op mijn schouders.  Mijn moeder leeft niet meer en broers/zussen heb ik niet. Verder hebben we  nauwelijks oppasmogelijkheden en omdat ik het belangrijk vindt dat Julian ook in contact komt met andere kindjes hebben we gekozen voor een kdv. Daar komt nog bij dat hier de wachtlijsten ook lang zijn en ik op termijn wel weer wil gaan werken (nu langdurig in de ziektewet). Nu hebben we zeg maar een voet tussen de deur bij het kdv.

Ik denk dat het voor iedereen die gebruik wil maken van kinderopvang  frustrerend is dat er te weinig plekken zijn, of je nou werkt of niet. Ik kon wel een adempauze gebruiken toen ik  9 maanden lang 24 uur per dag, 7 dagen in de week in dienst van Julian stond. Gelukkig kon hij toen naar het kdv. Wel eerst op een tijdelijke plek, maar dat is nu een vast plek geworden. Ik vond het erg frustrerend dat kindjes die nog gemaakt gingen worden voorrang kregen op de wachtlijstkinderen omdat hun oudere broer of zus al een vaste plek op het kdv had.

Kortom: ik snap je frustratie wel, maar de wachtlijsten komen voort uit een tekort aan plekken op kdv's en niet door thuisblijfmoeders die hun kind  ook naar het  kdv brengen!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan