discussie.....

Hallo,
Ik doe een opleiding over pedagogie.
we zijn heel benieuwd wat jullie van deze stelling vinden:

ALS JE EEN KINDJE TIJDENS DE ZWANGERSCHAP VERLIEST IS DAT MINDER ERG DAN WANNEER HET KINDJE AL BIJ JE WAS.........

WAAR of NIET waar?

Alvast bedankt voor de reacties.

Dat is niet waar. Iedereen zal zoiets misschien anders ervaren en het ligt er natuurlijk ook aan hoever die zwangerschap was. Maar als je je kindje echt hebt voelen bewegen enz. dan is het net zo erg. Dat is mijn mening.

Hallo,

Waar,maar...onderschat een miskraam ook niet,ook niet van 12 weken.Oke een heuze baby is anders en erger maar toch iedere zwangerschap is er 1 en als je [ook in het begin]zwanger bent heb je veel hormonen.Ook ik dacht 12weken,je hebt nog geen hartje gezien je hebt nog nioets gevoeld maar het viel me enorm zwaar om te horen dat het niet goed was gegaan en dat ik een miskraam zou krijgen.Gelukkig was ik na 3 maanden alweer zwanger en is dat goed gegaan dat is voor mij heel goed geweest voor de verwerking.
Gelukkig heb ik geen ervaring met een miskraam later in de zwangerschap of een die kort na de bevalling is overleden,dat lijkt mij een verlies waar je nooit meer overheen komt.

Tijdens mijn zwangerschap van mijn een-eiige tweeling kwamen wij erachter dat een van onze tweeling een open hoofdje had. Hierdoor moest ik naar Leiden om het navelstrengetje te laten laseren, zodat mijn gezonde kindje meer kans had om te blijven leven. Het is onbeschrijvelijk moeilijk om een kindje te moeten opgeven, vooral omdat we het hartje al hadden horen kloppen en hebben al die tijd ook gezien dat het bewoog. Dit alles is in de 16de week van mijn zwangerschap gebeurt, en het maakt volgens mij qua gevoel niet uit of je je kindje verliest tijdens een zwangerschap of na de zwangerschap, verdriet heb je er toch altijd van.

Groetjes Natas

Met die stelling ben ik het absoluut niet eens, want het is beide afschuwelijk. Zodra je zwanger raakt, dan groeit je kindje al en dan zie je je eigen kindje al voor je en ben je er al zo erg mee bezig.Tuurlijk ervaart iedereen het anders.

Hoi
Ik denk dat je niet kanspreken in de termen meer/minder erg. Het is denk ik een ander verwerkingsproces als je een miskraam hebt gehad of dat je kindje is overleden buiten de baarmoeder.
En ik ben het idd met Yvon eens, het is beiden afschuwelijk.

Terug
Bovenaan