Hallo,
Een kind verliezen is erg, of je het nu al gekend hebt of niet, het is je kind en je bent er verdrietig om Ik ben zelf ons kindje met 18 weken zwangerschap verloren, en was en ben daar nog erg verdrietig om. Maar toen ik het hoorde had ik wel zoiets van: als ik er dan toch een kwijt moet raken, dan liever het kindje dat iknog niet gekend heb, dan 1 van onze 3 andere kinderen. Ik denk dat het verdriet anders is. Als je een kind in de zwangerschap verliest blijft altijd de vraag hoe het geweest zou zijn, op wie het zou lijken en hoe het karakter was, je zult het nooit weten en dat doet heel veel pijn. Een kind dat al geleefd heeft, dat heb je mogen leren kennen, je weet op wie het lijkt, kent het karakter... Maar juist daardoor mis je het kind supererg, en knu je bijna niet door met je eigen leven denk ik. Mijn mening is dat een kind verliezen hoe dan ook hardstikke erg is, dat wens je niemand toe.
Helaas vindt de buitenwereld wel dat er verschil in moet zitten. Om een kind dat geleefd heeft mag je rouwen, om een miskraam of een levenloze geboorte mag je even verdrietig zijn, maar al snel moet je verder... Maar iedereen ervaart het op zijn eigen manier.