Diskussie: Kusje geven moet?!

A

Anoniem

Guest
Als onze kindertjes wat ouder zijn en ze gaan naar oma en opa, en die willen natuurlijk graag een kusje van onze schat. Is natuurlijk ook hartstikke leuk. Maar wat als hij/zij nou aangeeft het niet te willen. Wat dan?

Groetjes Ida

Als Efraim zelf aangeeft het niet te willen dan hoeft het voor mij ECHT NIET.
Daar ben ik echt heel makkelijk in. Ik ga mijn kind niet tot zulke dingen dwingen.
En als ze daar moeilijk over gaan doen hebben ze gewoon pech.

Net als met logeren. Als Efraim straks niet wil logeren bij opa en oma hoeft hij voor mij ook niet. Hij moet het echt zelf willen.

Maar, het lijkt me nog wel moeilijk om dat aan te geven...

Hoi,

Elk kind heeft wel zo een periode, ik had het ook als kind zijnde.
Mijn ouders "dwongen" ons wel, ik moest een oud-tante met een dikke vette moedervlek op haar bovenlip waar dikke vette gore viese haren uitgroeide dus ook een zoentje geven... BRRRRRRRRR gatver!!!
Een zoentje/kusje hoeft voor mij dus niet als ze niet wil, maar in plaats daarvan kán ze natuurlijk wél een handje geven.. staat wel zo netjes.

Groetjes Debby

En als je kindje jou geen kusje wil geven omdat hij/zij mama even niet lief vindt?

Hi...

Als ze het niet wil hoeft ze het van mij echt niet...dan zwaait ze maar of een handje zoals Debby zei. En als ze mij geen kusje wil geven krijgt ze echt straf, whahahahhahahahahahahah!!!
Nee, dan heb ik pech, ik geef manlief ook geen kus als ik boos op hem ben  .
Ik vind dus niet dat je een kus af kan dwingen en ze hoeft op verjaardagen bv niet iedereen een kusje te geven, vind ik persoonlijk altijd erg overdreven.

Liefs Monique

Hm, volens mij is dit helemaal geen diskussie, want er wordt behoorlijk gelijk gedacht. Ik dacht eigenlijk dat ik een uitzondering was als ik een voorstander zou zijn van geen verplicht kusje. Ik ben zelf wel opgevoed met verplichte kusjes (bah) en dacht dat dat normaal was en dus had ik andere reacties verwacht. Maar dat heb ik dus helemaal mis.

Groetjes Ida

quote: Ida30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-08-2007 19:33:17'));

En als je kindje jou geen kusje wil geven omdat hij/zij mama even niet lief vindt?

Dát leg er maar net aan in welke context.... Als ze weigert een kusje te geven omdat daar opvolgend het naar bed gaan betreft... heeft ze pech.
Ook uit kwaadheid, heeft ze pech.... Mijn man en ik geven elkaar dus gewoon nog wel een kus ook al zijn we boos op elkaar.
Boosheid zit bij ons niet aanelkaar gebonden met een kus, ondanks boosheid houden we nl nog wel van elkaar.
Als ze er "gewoon weg" geen zin in heeft, alleen omdat ik het op dat moment vraag.. mag ze van mij gewoon weigeren.
Dus ja, nu wél een beetje een discussie...

groetjes Debby

Maar Debby, mag B'Elanna haar grenzen bij zoiets intiems als een kus aangeven? Moet een kus niet van beide kanten gewenst zijn? Ook mbt later?
Of overdrijf ik nu?

Terug
Bovenaan