Diskussie: Kusje geven moet?!

Hey,
Ik moet stiekum er ook een beetje om gniffelen, ook ik ben er dus anders in opgevoed.
Behalve die gekke tante, die vieslel... vond/vind ik het dus niet erg hoor.

Mijn nam is er dus helemáál anders in opgevoed; die heeft zelfs (voor zover hij zich het kan herinneren) nog nóóit een kroel/zoen/arm om zijn schouder van 1 van  zijn ouders gehad.
In het begin toen hij mij leerde kennen vond hij het een beetje "vreemd" zo vrij als er bij mij in de familie wordt omgegaan... nu beschouwd hij het als een groot gemis, en "doet" het nu ook bij praktisch iedereen.
Ik kreeg zelfs het idee dat toen wij nog contakt hadden met zijn moeder, dat ze een beetje jaloers was hoe hij met zijn schoonmoeder omgaat... maar goed, dat had ze aan zichzelf te danken (denk ik) ze heeft het zelf nooit gedaan/toegelaten.

Ik doel hiermee nergens op iemand hoor, wilde dit gewoon zelf even kwijt.
Groetjes Debby

eh, tsja, wellicht ben ik dan een beetje "preuts"
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik van dichtbij heb meegemaakt dat er foute mensen zijn met verkeerde bedoelingen die steeds ietsje verdergingen, zeg maar. En dat wil ik natuurlijk voorkomen dat Thomas dan niet weet wat wel en wat niet toelaatbaar is. Het wordt dan erg verwarrend, want wie mag wel op de mond een kusje en wie niet en als er meer gebeurt is dat dan wel goed of niet. Dus houd ik liever de grens zo duidelijk mogelijk en laat ik niet veel toe. Ben zelf trouwens ook niet knuffelig en zoenerig opgegroeid.

groetjes Ida

ps Vind het niet erg als jullie om mijn houding/mening gniffelen, hoor

Hoi,

Even over de discussie; een kus geven moet uit zichzelf komen, iemand netjes gedag zeggen is een kwestie van fatsoen. Ik verwacht van mijn neefjes en nichtjes geen kus, maar wel een hand.

Zoenen op de mond, hmmmm, ik weet het niet. Ik vind dat een beetje een cadeautje. Als ik van mijn nichtje een dikke zoen op de mond krijg dan is dat heel speciaal. Dat moet ook echt uit het kind zelf komen denk ik. Zelf heb ik er geen problemen mee om close vrienden of hechte familie een zoen op de mond te geven, maar ik doe het niet altijd. Het vereist wel een bepaalde intieme situatie. (Lees dit net over... hmmm, staat er een beetje raar, maar jullie weten wel wat ik bedoel.)
Heather hoeft dat wat mij betreft niet te doen. Als zij zich daar niet prettig bij voelt, dan houdt het op. Trouwens, met al die open snaveltjes en snotneuzen vind ik op dit moment haar wang, kruin, kin, buik, oortje een stuk veiliger .

Groetjes, KT

Nog even voor de duidelijkheid;
Kyara moét niks van mij, met betrekking tot het zoenen. Ze zoent altijd uit zichzelf op de mond, ik ga dat zeker niet aanleren.
Ze doet het zelf en ik vind dat prima.
Sil

B'Elanna doet dat nu dus al uit zichzelf... lekker hoor met die snottebellen  

Groetjes Debby

als aaron straks niet wil kussen nou dan niet,als hij ons niet wil kussen,pech gehad!
klinkt makkelijk maar ik heb echt een trauma aan kussen,ik moest iedereen kussen en dus moet aaron dat niet!!!!ik zou het wel erg vinden als hij ons niet wil kussen maar ik dwing hem niet,ik kus hem toch welmaar vooralsnog wil hij wel kussen(alleen met mama)maar dat vind ik niet erg,als ik zeg mama kusje aaron,dan doet hij zijn mond open en krijg ik een kusje
en mensen op de mond kussen??ik kus alleen henk en aaron op de mond en verder niet,dat hoeft van mij ook niet en aaron hoeft dat dus ook niet,ik vind dat het iets voor close mensen is en dus niet met iedereen!

maar ja we zullen wel zien hoe het verder gaat!

leuk onderwerp weer

groetjes nienke

Pffoee, daar moet ik even over denken hoor. Ik ben zelf helemaal niet zo kusserig. Alleen eigenlijk bij het naar bed gaan en het knuffelen met Erikjan. Maar van huis uit, met fam,ilie enzo...nee, dat hadden wij niet.
Bij mijn man thuis wel, iedereen 3 keer zoenen enzo, bleh, en ik vind het zo vreselijk, altijd al gevonden. En nu wij wat verder weg wonen, krijgen wij ook ineens 3 zoenen mee naar huis van mijn schoonmoeder en ze is beledigt als ik het niet doe. Toch wil ik het Erikjan niet verplichten, maar bij haar komt hij er echt nietr onderuit, arm kind..........

Janine

Terug
Bovenaan