doorslapen mama en kindje!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi dames,
ik lees het regelmatig terug op dit forum: doorslapen van kindjes en doorslapen van mama! Wil even mijn hart luchten.......Isis (11 weken) slaapt nog niet echt door, rond dezelfde tijd (4uur) wordt ze (meerdere keren)  wakker en begint te jengelen, als het te lang duurt en over gaat in huiltjes ga ik even kijken, speentje geven, hand op hoofd, hand op buik en binnen 10 min. is het weer stil.(eerste fles 7uur, laatste fles 23.00uur, geen nachtvoeding meer) Ten eerste twijfel ik vaak om wel of niet te gaan kijken, en slaap ik en een soort van waakstand, heel licht, soort van hazeslaapjes. Mijn man wil ook wel eruit, maar word lang niet altijd wakker van Isis, moet ik hem eerst wakker gaan maken, zijn we allebei wakker. Ik zou zo graag weer een keer wat langer achter elkaar willen slapen (langer dan max. 5 uur) Breekt me soms op, word zelfs wat somber...........klassiek verhaal misschien, maar gedeelde smart is halve smart  ooit zullen we door gaan slapen............................
x Esther

Hoi Esther,

Jouw verhaal is herkenbaar, mijn zoontje slaapt soms 3 dagen achter elkaar de nachten door en dan weer niet ik word er echt chagarijning van omdat je je er niet op in kunt stellen op die manier. Mijn man gaat er gelukkig uit dat scheelt wel maar nu is bij ons iedereen zwak ziek en misselijk en komt alles op mijn schouders terecht, werk, huishouding en voor het manneke zorgen. Het moederschap valt niet mee en ook ik voel me regelmatig somber en verlang stiekem wel eens terug naar mijn oude leventje. Morgen moet ik naar het CB en zal eens vragen hoe dat nu komt dat er geen regelmaat in de nachten zit misschien is het iets wat we moeten accepteren van onze kindjes en misschien is het op te lossen. Als ik een goeie tip heb laat ik het je weten!

Groetjes en sterkte met alles!

Puk

Hoi allemaal
Voor mij ook een erg herkenbaar verhaal. Mijn dochter (12wk) slaapt in principe wel door, maar is elke nacht rond 4 uur/half 5 erg onrustig. Dan ligt ze te kreunen, gaat soms huilen, maar valt meestal zelf wel weer in slaap. Alleen is mama er dan wel wakker van geworden en duurt het weer erg lang voor ik in slaap val. Vanacht ook weer 3 keer gaan kijken of ze niet gepoept had, wat niet het geval was. Manlief ligt in coma, nog voordat z'n hoofd  het kussen raakt, dus daar hoef ik niet op te rekenen. En is de kleinste weer in diepe slaap. dan wordt de oudste huilend wakker.. Breekt je soms helemaal op.
Ik denk dat je als moeder nooit helemaal vast zal slapen als je kinderen in de buurt zijn. Ik hoor elk kreuntje, elke zuchtje en elk steuntje. Gelukkig heb ik een hele lieve moeder, die af en toe allebei de kids laat komen logeren en dan pas slaap ik vast, zonder zorgen.

Hoi ladies,
dank je voor jullie reacties, toch het gevoel dat je niet de enige bent.................
In het wakker worden van Isis 's nachts lijkt toch een bepaald patroon te zitten, altijd rond 4, 5 uur. Vannacht heb ik expres mijn man wakker gemaakt om mee te luisteren. Isis is dan onrustig, jengelt, pruttelt en is dan weer minuten stil, dit patroon herhaalt zich ongeveer een half uur voordat ze weer in slaap valt, voorheen ging ik snel (binnen 10 min.) kijken nu heb ik dat expres niet gedaan. Isis een kans gegeven om zelf weer in slaap te vallen, dat lukte uiteindelijk (mijn man moest me wel tegenhouden) wel! Mijn man vond het niet alarmerend genoeg om te gaan kijken (had hij wel een beetje gelijk in)Misschien treed er toch een soort gewnning op als ik iedere nacht rond hetzelfde tijdstip haar ga troosten?!
Wat vinden jullie?
ps ik ga in t weekend 1 nacht bij mijn moeder logeren en draag dan de zorg over aan mijn man, die dat met liefde wil doen. Kan ik weer een nachtje bijtanken!

hoi hoi,

Mijn zoon van 11 weken slaapt ook nog niet echt door. Meestal laat hij zich even horen rond uurtje of 5, maar kan ook eerder zijn. Dan weet ik t nog te 'rekken' tot een uurtje later, maar dan heeft meneer echt honger. Ik herken dat lichte slapen ook wel.  Niet fijn, want echt uitgerust kom je niet je bed uit op deze manier.  
Ik vond het ook frustrerend, al die doorslapende baby's. Ik werd ook echt wel eens somber ervan. Dagen lang vond het  het allemaal echt niet meer leuk. Sinds ik van de bv af ben, kan ik de nachten wel iets beter hebben. Slapen gaat niet geweldig, maar die bv heeft me echt uitgeput.  

Ook wel fijn om  hier te lezen wat we niet alleen zijn!

gr Anita  

Hallo meiden. Hier nog een uitgeputte moeder.
Teun (8 weken) komt nog elke nacht om 4 uur voor een flesje.
Ook is hij regelmatig aan het `pruttelen` (ik weet er geen andere naam voor,geluid aan het maken iig) ik laat hem dan zo`n 10 minuten doen en meestal valt hij van zelf weer in slaap.Vannacht heeft hij tot 4 uur geprutteld,manlief zegt s`morgens heel vrolijk: Hij heeft zeker doorgeslapen want ik heb hem niet gehoord! Hij heeft niet eens in de gaten dat ik er 3 à 4 keer uit ben geweest. Ach ja hij moet werken en ik heb nog verlof.
Ik denk aan jullie als ik er weer uit moet dan weet ik dat ik niet de enige ben!!
Succes allemaal. Groetjes Mikkie

hoi alemaal

Mijn zoontje nu 11 weken sliep eerts helemaal niet in de nacht dan was hij wakker zag de nacht voor dag aan sliep de hele dag van 9 uur in de ochtend tot 1 uur in de nacht en dan was hij wakker totdat hij een beetje ziek was en heel veel sliep toen sliep hij ook de nacht door. Wij hebben een beetje een ander ritme als anderen want we werken in de horeca hij rijgt om 1 uur in de nacht zijn laatste fles en ik moet hem om 9 uur wakker maken dan slaapt hij nog ga vandaag proberen om hem om 12 uur de laatste te geven want hij is nooit wakker om 9 uur, maar wat bij mij heeft geholpen ik geef friso flesvoeding en de laatste voeding geef ik standaart gemixt met friso voor hongerige baby s en dat heeft heel goed geholpen bij onze zoon, daar slaapt hij heel goed op door .
Hij is hierdoor langer verzadigt maar krijgt geen extra calorien.

groetjes dominique

hallo,

Oh doorslapen, dat klinkt echt heerlijk! Stijn is nu bijna 12 weken en het schiet echt nog niet op. In theorie krijgt hij om 23.00 uur een dikke fles afgekolfde melk ( mijn man geeft dit ik lig dan al in bed) Maar de laatste tijd is hij 's avonds zo aan het rommelen dat hij om 2100 nog een voeding krijgt en dan wil mijn man hem niet meer wakker maken om 2300 uur, onder het motto van hij slaapt eindelijk. TEgen een uur of 3 gaat Stijn rommelen, maar gelukkig helpt het om een speen in zijn mond te stoppen, dan slaapt hij weer 1 of 2 uur. Maar als hij dan wakker wordt heeft hij toch echt honger. Dat is dus tegen 4 uur half 5. tegen 6 uur laat hij zich weer horen, wederom helpt het speentje maar ondertussen ben ik er wel drie keer uit geweest. Want manlief hoort het mannetje helemaal niet. 's ochtends kan manlief dus inderdaad zeggen: goh was een rustige nacht he? dan kan ik hem wel achter het behang plakken!

Ik zie echt niet hoe we van de nachten af moeten komen, zo frustrerend vind ik het. Ik heb nog anderhalve week vrij en dan begin ik weer te werken, volgens mij trek ik het echt niet als ik de gebroken nachten moet combineren met werk. Maar goed dat zien we dan ook wel weer.

Sterkte allemaal.
Carina

Terug
Bovenaan