doorslapen mama en kindje!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat herkenbaar! Ik begon me al zorgen te maken. Dochterlief (15-11) kwam nog netjes (hahaha, nou ja, netjes) iedere 4 uur om haar flesje. 's nachts sliep ze soms 5 uur door, soms 6 uur. Doorslapen wilde ze trouwens wel, vanaf haar voeding van 7 uur 's avonds. Tja, daar heb je dan ook niet zo veel aan.
Vriendinnen en familie hadden allemaal verhalen over schema's (daar deed de dochter ook niet aan), doorslapen en andere heerlijkheden. Nou, vergeet het maar. Tot afgelopen weekend! Ze slaapt niet alleen door, ze maakt zelfs nachten van 7 tot 7! (Okay, nu maakt ik me weer een beetje zorgen of ze wel genoeg voeding krijgt, want ze is eigenlijk van 6 naar 4 flesjes gegaan, maar je moet als moeder toch wat te doen hebben). Het is wel afkloppen, want dit kan natuurlijk zomaar weer afgelopen zijn, maar tot die tijd geniet ik er maar van.

Groetjes, KT

Vannacht kon ik zelf heel moeilijk in slaap komen, tegen vier uur viel ik als een blok in slaap, droomde over Isis, dat ik haar een flesje aan t geven was. Op de achtergrond hoorde ik Isis echt  'pruttelen', maar hoelang en hoe erg weet ik dus niet meer, hoogstwaarschijnlijk te moe om tot actie te komen!  Vanmorgen voelde ik me bijna schuldig, misschien had ze me nodig en was ik er niet voor haar!!!!!!!!!!!
Gelukkig lag ze net volop te lachen in de box, het zal wel meegevallen zijn, toch moeilijk om hier een weg in te vinden.....................
x Esther

hallo,

Joepie!!!! Vannacht heeft Stijn voor het eerst door geslapen! Hij heeft om 23.00 uur een fles gekolfde melk gehad en vanochtend om 7.30 uur moest ik hem wakker maken. Echt heerlijk.

Natuurlijk heb ik nog doorgeslapen, maar het begin is er. Ik werd om 5 uur wakker, ik schrok echt, zo van: ik heb Stijn nog niet gehoord, straks is er iets met hem gebeurt. Dus ik uit mijn bed, maar het mannetje lag gewoon heerlijk te slapen. Vervolgens heb ik een uur wakker gelegen, had het gevoel dat ik uitgeslapen was en bovendien had ik het gevoel dat hij toch wel zo zou komen. Niet dus. En nu ligt hij alweer te slapen. Luxe dit hoor.

Ik hoop dat jullie het allemaal ook snel mogen meemaken ( en natuurlijk dat het voor mij niet bij deze ene keer blijft)
Groetjes Carina

Heel herkenbaar. Ik kom even stiekum lezen, omdat het jan-feb-mrt 2007 stukje nog niet werkt. Mijn dochter is 3 weken en slaapt nu tot 5 uur 's ochtends door. De andere dochter van bijna 4 wordt 2 keer per nacht wakker, maar dat komt omdat ze een slaapstoornis heeft. Ze slaapt te oppervlakkig, dat is bij een EEGonderzoek gebleken. Lekker zeg, slaapt de baby een beetje door al, komt de oudste om 12 uur en 2 uur even langs omdat ze wakker is geworden.  :)

Hoi Carina en andere dames,

En jawel Isis heeft vannacht ook doorgeslapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!23.00 uur laatste flesje en 6.50uur werd ze wakker!!!!!!!!Ik ben vannacht, slaapdronken ook naar haar gaan kijken  wat lag ze er lief bij. Zou het echt zijn dat ze doorgaat slapen....nog niet te vroeg juichen, maar t begin is er inderdaad.
Ik geloof trouwens als ze wat jengelt of pruttelt maar ook weer in slaap valt dat het dan ook doorslapen is, dus ik mag niet klagen!
Ik hou jullie op de hoogte,
x Esther

Ja, joepie, ook Daan heeft doorgeslapen! Al 2 nachten! Gister om 7 uur en vandaag om 5.45 uur. (al was het wakker worden om 5.45u denk ik om zijn poepluier)
Ik schrok ook wakker om 5 uur, en voelde me inderdaad echt goed uitgeslapen! Ha ha, leuk om te lezen dat ik daarin niet de enige ben.
Ik juig nog maar niet te hard. Ik ken ook baby's die weer terugvallen naar de echte nacht voedingen. Maar tot nu toe...heerlijk van genoten.
Wel toevallig dat er nu meer baby's zijn die doorslapen! Super! Ik hou het wel in de gaten hier, ben erg benieuwd hoe het verder loopt!

gr Anita

Hoi,
onze kleine man slaapt ook al een tijdje door. Wat heerlijk is dat zeg!! Ik weet nog de eerste lange nacht, dat ik wakker werd van stuwing, mijn hele shirt nat! Meestal krijgt hij om een uur of 9 het laatst te drinken en dan slaapt hij tot een uur of 6-7.
Dus......een kindje dat (volledige) borstvoeding krijgt kan ook snel doorslapen. Mijn eerste 2 kinderen sliepen echt hopeloos. Sliepen pas door met 8, 9 maanden. En toen zeiden zoveel mensen, 'ga toch over op de fles. (Heb ik nooit gedaan trouwens..)
groetjes Anne

Terug
Bovenaan