doorslapen mama en kindje!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi Esther (en de rest)

Daar zeg je wat, het inbakeren moet ooit ook weer afgebouwd worden! Zullen we dan weer terug bij af zijn? Daan word ook onrustig als ie zichzelf los heeft gewurmt. Even gillen en dan huilen. Tot nu toe slaapt ie nog door, maar wel 1 x per nacht een roep om de speen. Maar dat tel ik niet mee.
Ik ben deze week weer begonnen met werken. Het viel mij mee, ondanks het slaaptekort. Wel moe, maar het viel te doen.

Succes ermee!

X Anita

Oeeaahhhh....gaaaaaap. (hihihi)

Lekker lang doorslapen, jaaaa daar droom ik van!
Vilmar heeft een paar dagen terug enkele nachten doorgeslapen van 23.00 tot 07.00!!! Maar helaas, nu rond een uur of 5.00 weer wakker met het gebruikelijke gepruttel, of gejammer! Als hij echt doorzeurt geef ik hem toch een flesje! (zou ik dat eigenlijk niet moeten doen??) Ik heb dan al wel 3 x zijn speentje weer in zijn mondje gedaan, dan is ie kwartiertje stil: om vervolgens weer los te gaan!

Wat ik me afvraag, hebben jullie allemaal de babyfoon op je slaapkamer? Ik heb 'm intussen wel wat verder weg gezet, had 'm naast mijn hoofd staan en werd dus van iedere zucht wakker! Ik overweeg om de babyfoon 's nachts niet meer op de slaapkamer te houden, als hij echt begint te huilen dan hoor ik hem wel. (manlief is het er nog niet mee eens dus we moeten hier nog ff over bakeleien)

En inderdaad: het inbakeren! Vilmar slaapt in een bakerslaapzakje, overdag leg ik hem (sinds kort) gewoon zo in zijn bedje, dan kan hij alvast wennen om te slapen zonder bakerzakje! Dat werkt soms wel soms niet.

We prutsen gewoon maar wat door!

Gelukkig slaapt mijn dochtertje van nu 4 maanden sinds 1 maand door!! Is echt heerlijk. Ze krijgt om 22:00 nog een voeding (ik geef borstvoeding) en ze slaapt dan tot 08:30.
Wel wordt ze rond zessen een keertje wakker, pruttelt dan wat en gaat op haar vuistje sabbelen en valt dan weer in slaap.
De babyfoon gebruiken wij alleen als zij boven ligt en wij beneden zijn. Dus 's nachts staat dat ding niet op onze slaapkamer. Wij slapen altijd met de deur open en haar deur staat op een kier en dan hoor je nog genoeg geluiden hoor.
Voor je eigen rust zou ik 's nachts de babyfoon niet gebruiken, of je moet een heel groot huis hebben en de kleine ligt ver weg. Maar ik denk dat je dan nog ieder geluidje wel hoort hoor.

Dag dames,

Mijn kleine vent slaapt al vanaf 8 weken door, dus heb echt niets te klagen. Echter word hij ook weleens om 5 of 6 uur wakker terwijl het pas tijd voor zijn flesje is om 7 uur. Ik laat hem dan gewoon pruttelen en jammeren. Mocht het echt huilen worden dan word het wat anders natuurlijk! Maar zijn flesje krijgt hij niet eerder dan half 7!! Anders krijgen we er volgens mij nooit regelmaat in!

Als het aanhoud kijk ik even om de deur (dat hij me niet ziet) en mocht alles goed zijn dan laat ik hem gewoon liggen, niks geen speentje, want als deze eruit valt als ie weer slaapt begint het gewoon weer van voor af aan.

Ik zou zeggen, probeer eens een kwartiertje te wachten totdat je er naar toe gaat, mijn kereltje is dan meestal weer naar dromenland vertrokken.

Mocht dit ook niet werken dan wens ik jullie veel succes en ik hoop voor jullie dat er snel wat langere nachten aan zullen komen.

Groetjes Loesie

Hoi,
Ons kleintje slaapt nu van rond 20.00 tot 6.30-7.00. Ze krijgt geen avondvoeding meer en krijgt haar flesje ook niet meer voor 7.00u.
Tot enige dagen geleden werd ze héél vaak wakker 's nachts voor haar tuutje en moppereren mopperen en mopperen. We moesten wel 10 tot 15  keer opstaan.
Omdat ik nu ook maandag moet beginnen te werken dachten we 'dit kan toch niet meer?'.
We hebben haar dan ook 1 nachtje laten huilen. Eens gaan kijken ofdat alles ok was, en haar dan laten liggen. De eerste keer viel ze na 20 min huilen in slaap. Een half uurtje later was ze terug wakker en na 5 minuten mopperen viel ze terug in slaap. Een half uurtje later werd ze terug wakker en na een klein beetje mopperen terug in slaap en zo tot 7.00u.
Gedurende de dag leg ik haar nu ook steeds in haar bedje ZONDER tuutje, zodat ze leert in te slapen erzonder. En het werkt, na 10 minuutjes huilen valt ze in slaap.
Deze nacht is ze denk ik 3 keer wakker geworden en na een minuutje of 2 terug in slaap gevallen. Maar wij moeten er toch niet meer uit om haar tuutje te geven !!
Ik denk wanneer we dit enige dagen kunnen volhouden, wij toch enige regelmaat hebben, en een goeie nachtrust.
Misschien eens uitproberen? Klinkt hard, maar het valt nadien best wel mee.
Veel succes !

Groetjes,
Mama Els, Thomas 08-09-04, Julie 08-12-06

Hallo! Mijn meisje is nu 5 maanden en ze slaapt ook niet door.  Toen ze 10 weken was heeft ze bijna twee weken lang doorgeslapen, en daarna is het gestopt.
Gister waren mijn schoonouders hier en die zeiden: tja je hebt al 5 maanden geen behoorlijke nacht gehad... En ik: ja hoor! Precies 12! We moesten wel lachen omdat je dat zo kan bijhouden :)
Het wordt al langzaam beter omdat ze van 2x snachts (soms 3x) nu terug is naar 1 nachtvoeding, en nog maar 3x speentje terugstoppen :)  
groetjes,
Belinda, mama van Daisy (4/10/06)

Hoi dames,
ja die nachten..........gelukkig sta ik er al wat relaxter in.meer vertrouwen in Isis en t vertrouwen dat ik er ben als ze me nodig heeft. Isis is nu 14 weken, afgelopen 3 dagen heeft ze doorgeslapen van 20.30 uur (met onderbreking van fles om 23.00 uur) tot 7.00 uur! Durf bijna niet te juichen. Voorheen sliep ze ook regelmatig door maar was vaak rond 4/5 uur 'pruttelend/jammerend' wakker, en ik ook dus! Afgelopen nacht heb ik haar echt niet gehoord en werd zelfs wakker van de wekker, wat een luxe!
Volgende week word ook spannend, dan gaan we het inbakeren afbouwen, ze slaapt nu 6 weken ingebakert, overdag ben ik niet zo bang voor, maar voor de nachten...................Wij willen ook proberen zo weinig mogelijk het speentje te geven, zo dat ze niet afhankeljik van ons word om weer in slaap te vallen. Nu valt ze 9 van de 10 keer zonder speentje in slaap, maar straks heeft ze haar handjes weer vrij............................dames, allemaal sterkte en onze nachtrust komt terug, weet ik zeker
x Esther
ps naar mijn gevoel gaat Isis ook beter doorslapen nu haar flesjes zijn opgehoogd en zij boven de 5 kilo weegt

Terug
Bovenaan