Doorslapen?

Jaimy is nu 11 weken oud. Hij slaapt sinds week 6 of zo in de Puckababy (bakerzak) en sinds toen kwam ie nog maar voor 1 voeding 's nachts.
Het verschoof steeds meer naar de ochtend en vorige week kwam hij 4 keer pas om 6 uur 's ochtends voor z'n eerste fles.
Als hij om 6 uur zijn eerste fles krijgt, eindigen we vaak om 10 uur 's avonds. Maar dat lukt dus alleen als hij elke keer om de 4 uren komt.
Soms krijgt hij ook al om 8 uur zijn laatste fles, maar dan hangt het er weer van af hoe moe hij is of hij het tot 6 uur volhoudt.
We moeten er 's nachts nog wel eens uit om de speen te geven, maar dan slaapt hij vaak meteen weer door.
Vanaf morgen moet ik weer aan het werk, dus ik hoop dat hij vanaf nu echt altijd om 6 uur wakker is :)
 
Annelot slaapt eigenlijk vanaf het begin al door :) Ze is nu 10 weken en ik geef volledig borstvoeding. Ze drinkt 5 a 6 keer per dag en meestal begint de dag om half 8 en laat ik haar rond 22 uur voor het laatst drinken.
 
Rosalie slaapt sinds een paar weken van ongeveer 19 tot 7 (soms iets eerder, soms iets later) en ik maak haar wakker om 23 uur voor haar laatste voeding. De nachtvoeding van 2 uur hoefde vrij snel al niet meer, ik weet niet meer precies wanneer dat was... Ze krijgt volledig bv, 5 à 6 keer per dag.
 
Famke is 8 weken. Ze heeft echt een inslaaphuiltje en soms moppert ze wat langer, maar als ze eenmaal slaapt, slaapt ze goed. Ik geef borstvoeding en maak haar wakker als de voeding 4 uur geleden heeft plaatsgevonden, zorg er dus voor dat er overdag maximaal 4 uur tussen zit. Of ze wordt dan zelf net wakker of ik moet haar wakker maken. Ik ben er achter gekomen dat wanneer ik haar niet wakker maak en ze zelf niet komt, dus eigenlijk op verzoek ze dan wel 8 uur achter elkaar kan slapen, Dit doet ze vervolgens 's nachts dan niet.
ik geef rond 12 uur ( 0.00 uur) laatste keer voeding en dan maak ik om half 8 het badje klaar en wordt ze zelf net voor 8-en wakker. ik hoef nog niet te werken, maar dan zou ik het ritme toch echt 2 uren naar voren moeten verplaatsen.
Owja en net als Sjess maak ik haar om 12 uur wakker en leg haar daarna direct in bed, ( zonder het knuffelen en spelen voor jezelf ritueel) dit wil ze zelf ook en slaapt dan ook zo verder.

ik heb wel het idee dat Famke erg snel is, blij voor mezelf natuurlijk, maar ze was al bijna 9 pond bi jde geboorte dus ze heeft ook een flinke basis als je kijkt naar kinderen die bijvoorbeeld net 6 pond wegen.
 
Marly is 10 weken oud en krijgt bv. Toen ze 2 weken oud was sliep ze door. Om 21.30 uur geef ik haar de laatste voeding en dan om 7.30 uur weer. Ongeveer hoor, het is niet elke dag hetzelfde.

Omdat Marly niet groeide geef ik haar af en toe een flesje kv.

Ze woog trouwens 3650 gram bij haar geboorte.
 
FF wat een geluk allemaal. Hier is het gewoon ronduit bagger met het eten en slapen.
Tim kreeg eerst bv maar aangezien dit teruggelopen was moest ik met de fles bijvoeden. Nu is het nog steeds een combi van fles en bv maar een ritme is er totaal niet en ik weet ook niet wat ik hier aan moet doen als ik eerlijk ben. Vorige week heeft hij zn 2e prik gehad en daarna sliep hij van 18 a 19 uur tot 03.00 uur en de dag erna vanaf een uur of 20.00 tot 2.00. aangezien hij normaal wel altijd wakker werd rond 23.00 had ik het aangekeken. De dag erna dus maar wakker gemaakt rond 23.00 en toen sliep hij tot 06.00. Sindsdien is het weer 3x niks. hij komt nog 1 a 2 keer en vannacht was het weer raak en was het 23.30 toen 02.00 vervolgens 04.00 en toen weer rond 6 uur. En dat terwijl ik hem een volle fles van 200 ml had gegeven om 23.30. Ik heb zelfs de standenspeen erop gezet zodat hij niet halverwege de fles in slaap valt en nog niet voldoende gegeten heeft. Ik weet echt niet meer hoe ik het nu moet doen. Vanmiddag had hij rond 2 uur gegeten en ook dat was 200 ml. Vervolgens was hij rond 16.15 weer wakker en is hij uiteindelijk om 17.00 weer wat gevoed maar na een half flesje zat hij weer vol. hij zou volgens zijn gewicht nog maar 4 a 5 voedingen per dag moeten hebben maar daar ga ik vlot overheen hij heeft er minimaal 6. Dus over doorslapen nog maar niet te praten. Hij is inmiddels bijna 13 weken (woensdag a.s.)
Iemand Tips??? strak op tijd werkt bij hem ook niet omdat hij heel snel over zn slaap heen is en dus weer het probleem zich voor gaat doen dat hij weer niet slaapt
 
Thanks voor alle reacties! Quinten sliep heel toevallig vannacht tot 04.00 uur, gisteravond 22.00 uur had hij z'n laatste voeding dus had wel verwacht dat hij er om 02.00 uur weer zou zijn, wat normaal altijd was.. Heerlijk even een paar uur achter elkaar slapen zeg! Hopelijk vannacht weer! Nog mooier zou zijn dat hij het gaat verschuiven naar 05.00 of 06.00 uur, maar we hebben nog eventjes geduld;) @ debs80, Quinten was ook altijd van de korte slaapjes, sinds we hem inbakeren is dit niet meer, maar moet ook zeggen dat de bezoeken aan de osteopaat wonderen gedaan hebben + ben ik helemaal overgestapt op flesvoeding, maar ik heb er wel een andere baby voor terug! Ik kon het op den duur ook niet meer aan, zat hele dagen te voeden en hij bleef om de 2 uren komen en dan nog niet tevreden.. Wie weet is het inbakeren ook wat voor jou zoontje?
 
Terug
Bovenaan