Doorslapen?

@ debs80 ik heb aan het begin ook aan inbakeren gedacht en vroeg aan mijn schoonzus of ik hun inbakerdoek mocht lenen om te kijken of het wat was.Ze gaf me deze en ook het boek wast zij erbij gelezen had over inbakeren van Ria Blom. Het boek bestaat echter uit twee delen: eerste deel over slapen en het bieden van duidelijkheid en regelmaat aan je kind. Ik vond het erg logisch uitgelegd en dacht ook erg vaak, waarom kon ik dit zelf niet bedenken, en heb het toegepast naast het bakeren. het bakeren was al gauw niet meer nodig!
succes!
 
Ik heb twee kinderen en beiden heb ik ingebakerd en het boekje van Ria Blom in mijn achterhoofd gehouden. De jongste is nu 2 1/2 maand oud en slaapt van 22.30 tot half 6 ong. Ik maak hem dan om 22.30 wakker voor de voeding.

Ik zou eens naar je voeding kijken. Misschien is voeding voor hongerige baby's wat. Als je kleintje honger heeft kan hij natuurlijk ook niet goed slapen. Jij kunt denk ik ook niet met een lege maag een hele nacht doorkomen. Verder niet teveel aantrekken en luisteren naar anderen. Mijn oudste sliep ook met 8 weken tot 7 a half 8 uur door en nu heb ik dat geluk niet.
 
Ik heb ook het inbakeren al geprobeerd en dus ook het boekje gelezen maar ook dat helpt niet. Ik heb zelfs de puckababy aangeschaft omdat ik daar ook goede verhalen over hoorde maar ook dat werkt niet. Hij zet het op een krijsen zodat hij helemaal overstuur is en zeiknat van het zweet. Ik heb het natuurlijk niet van 1 keer af laten hangen en hem echt wel een keer een half uur laten huilen want dat mocht volgens het cb. nou het manneke was helemaal overstuur en bijna niet rustig te krijgen. Hij ligt nu in een slaapzak met de armsgaten dicht genaaid en dit helpt in ieder geval om ervoor te zorgen dat hij zich niet wakker slaat.
Vandaag heb ik zelfs de VK gebeld om te vragen of hun nog ideeen hadden want vandaag zat ik er echt doorheen. Hij wou totaal niet slapen. ik heb op de grond ff een potje zitten janken. Het verhaal uitgelegd maar ze zei ook dat er sommige ondanks alle moeite die je er in steek toch erg veel moeite hebben om regelmaat te vinden. Ze zei dat ik het gewoon een beetje los moest laten en het gewoon van dag tot dag moest bekijken. Ik deed het verder goed. Ze kon er niks aan toevoegen. Ik probeer altijd dezelfde handelingen uit te voeren. Wakker worden, verschonen, voeden, spelen en op bed. soms in de box maar ook wel eens alleen op de arm (boven op de slaapkamer) als ik merk dat hij al druk met zn armen is en dus al niet veel prikkels kan hebben. dus wel volgens de regels maarjah hij lijkt er toch gewoon een beetje schijt aan te hebben zeg maar. Dus ik hou het zo maar gewoon vol en doe maar elke keer dezelfde handelingen in de hoop dat hij zich er een keer aan overgeeft. Ik heb zelfs gemaild met "oei ik groei" en ook van hun kreeg ik een mailtje dat hij nog erg jong is en dat er veel zijn die er moeite mee hebben. Dusjah dan zal ik dat maar geloven en verder gewoon mijn gevoel volgen.
Dat van de voeding heb ik ook overwogen. Maar ik ga eens kijken of ik toch weer wat vaker kan kolven want de melk opzich is goed alleen maak ik het niet snel genoeg aan als hij zo onregelmatig komt. Ik ga dus proberen om een voorraadje op te bouwen zodat ik hem met de fles de BV kan geven wat ik gespaard heb zeg maar. Dus nu een paar dagen op flesvoeding en een voorraadje op proberen te bouwen. Werkt dit ook niet dan geef ik er de brui aan en ga ik op volledige flesvoeding over.
Het is hoe dan ook vermoeiend maar het is voor een goed doel zal ik maar zeggen
 
Het inbakenen is ook niet direct een succes. Je moet het even volhouden. Je moet een patroon doorbreken en dat heeft tijd nodig. Kleintjes die oververmoeid zijn slapen zowiezo nog moeilijker. Ik weet niet hoelang je het geprobeerd hebt?

Wat ik met de oudste deed was voeden even spelen en vervolgens viel hij bij mij op de arm is slaap. Ik legde hem zodra hij goed sliep terug in zijn bed. Ik heb er ook al eens een tijd bij gezeten en de kookwekker heb ik ook gebruikt. Ik ben van mening dat baby's ook moeten leren om te gaan slapen. In je buik hoefde dat allemaal niet en waren ze altijd bij je.

Een bezoekje aan een osteopaat zou je ook nog kunnen overwegen. Hij kan heel goed ergens last van hebben. Dit kan hij opgelopen hebben tijdens de bevalling. Vergeet niet dat het een hele impact is geweest en dat er een oerkracht is losgelaten op zo'n klein kwetsbaar lijfje! Wat ik wel wil meegeven is dat een behandeling niet meteen verbetering laat zien. Vaak zullen ze wat meer gaan huilen maar na een bepaalde tijd (volgens mij een dag) moet er verbetering zichtbaar zijn.
 
Ik ben met onze zoon ook bij een osteopaat geweest omdat hij erg onrustig was, veel huilde en reflux achtige klachten had. Na het eerste bezoek heb ik s' nachts nog 1 1/2 uur met hem rechtop gezeten omdat hij als hij lag meteen begon te hoesten en spugen en het daardoor spaansbenauwd kreeg maar daarna niet weer. Hij is rustiger, slaapt beter. Natuurlijk heeft hij nog wel zijn huil momenten. Moet zometeen nog een keer heen voor een tweede behandeling. Hij slaapt ook nog niet door, maar het gaat steeds beter, nu meld hij zich 's nachts 1 keer, meestal rond 3 a 4 uur en dan heeft hij tussen 20 en 21 uur een fles gehad. Er zit wel eens een mindere nacht tussen maar het begin is er. Met onze middelste hebben we erg getobt omdat hij erg onrustig was 's nachts, 16 maanden heeft het geduurd voordat hij doorsliep, ik was iedere dag doodmoe. Als ik toen had geweten over osteopathie bij baby's had ik het zeker geprobeerd. Het is wel het beste om niet te lang te wachten, het schijnt het beste te zijn als ze zo jong mogelijk worden gezien door de osteopaat.

Het is het proberen waard, ik hoor veel positieve ervaringen over osteopathie bij baby's, en inderdaad een bevalling is voor een baby ook een heftige gebeurtenis.

 
ik heb even gegoogeld en ik heb gekeken bij de osteopaat en ik kwam op een site met reacties/verhalen van mensen die bij de osteopaat geweest zijn en heeeeel veel kwam er overeen met de dingen waar ik met tim tegen aan loop. De bevalling was voor tim ook wel heftig aangezien hij binnen 4 uur geboren is en dus ook de heftige weeen storm over zich heen heeft gehad. Ze stonden op het punt om hem met de vacuum te halen omdat zijn hart het niet aan kon. Dit was achteraf niet nodig want na 2 persweeen vloog hij er bijna uit. Dus wellicht heeft hij hier meer mee geleden dan in de eerste instantie lijkt. ik heb een mail gestuurd naar de osteopaat hier in het dorp met de vraag of hij ook baby's behandelt. Ik wil dit toch wel eens gaan proberen want dit hou ik zo niet lang vol. Vandaag heb ik hem laten huilen in de hoop dat dit zou gaan helpen aangezien de meeste zeggen dat ze dit soms gewoon ff moeten doormaken. Nou ik vond het verschrikkelijk, ik heb beneden zitten janken en voelde me zo verschrikkelijk schuldig en ik had zo'n medelijden met hem. Hij heeft ruim een half uur liggen krijsen. Nooit meer. Dus nu eens naar de osteopaat en ik had me al opgegeven voor de babymassage
 
Goed dat je dat hebt gedaan! Ik weet bijna zeker dat dat echt gaat helpen. Ik hoorde ook zoveel positieve verhalen, en aangezien bij mij het laatste stuk van de bevalling erg lang duurde en Quinten met de vacuumpomp ter wereld is gekomen heb ik ook een afspraak gemaakt..(hij huilde ontzettend veel en deed alleen maar korte slaapjes) Nou ik merkte na de eerste afspraak al vooruitgang, z'n nekje zat vast, en z'n bekken en heel veel spanning op z'n buikje. In combinatie met het overstappen van bv naar fv is hij nu een heel ander kind, erg tevreden en huilt alleen als hij honger heeft. Hij komt nu om de 4 uren voor een voeding en slaapt tussendoor super. Hij ligt dan wel ingebakerd in de puckababy, anders sloeg hij zich ook continu wakker met z'n armpjes. Ik ben zelf ook gewoon helemaal anders geworden nu, ik kwam bijna nergens meer omdat het geen doen was met hem.

Ik hoop echt dat de osteopaat Tim kan helpen en zou dan ook overwegen om over te stappen op flesvoeding, ik vond het ook moeilijk om met de bv te stoppen maar ben nu zo blij dat ik de stap genomen heb, had het veel eerder moeten doen!

Succes!!
 
Mijn dochter slaapt, nu ze veel om zich heen begint te kijken, niet vrij licht overdag waardoor ze ook snel wel weer wakker is. Ik draag haar regelmatig in een draagdoek, ook omdat dit handig is met het halen en brengen van mijn zoontje naar school. Ze slaapt dan snel in en slaapt ook heel vast. Ik leg haar dan ook weleens slapend in haar wieg.
Ik heb sinds kort de Tricot-slen (www.babylonia.be) deze bevalt me erg goed!!
Misschien een tip?
 
Terug
Bovenaan