Doorslapen?

Debs80: Wat goed dat je contact hebt opgenomen met de opsteopaat.Ik hoop dat je snel terecht kunt. Ik ben met beide kinderen bij de osteopaat geweest. De jongste was een week oud. Ik wilde gewoon zeker weten dat er niet wat aan de hand was. Ik had maar 1 behandeling nodig.

Een draagdoek/zak kan je ook verlichting geven en inderdaad misschien overstappen naar de fles. Dan kun jij er ook eens uit en kun je Tim even uit handen geven. Als moeder zijnde komt er veel op je af en is het goed om soms even egoïstisch te zijn en aan jezelf te denken. Ik heb daarom ook bewust voor de fles gekozen. Ik moet doen en ik moet mij er goed bij voelen. Inderdaad is het mooi als BV werkt, maar als jij er aan onderdoor gaat dan hoef jij je echt niet schamen dat je stopt. Tim is namelijk veel meer gebaard bij een vrolijke en relaxte mama!

Laat even weten hoe het verder gaat? Ben wel benieuwd of je er rust in gaat krijgen...
 
Hey,

Ik heb vandaag gebeld met een andere osteopaat want die bij ons uit het dorp behandelt geen baby's. Ik kan gelukkig morgen om 9 uur al terecht, hij heeft me er tussen gepropt. Hij vond het klinken alsof hij erg overprikkeld was. Vandaag was echt weer klote en ik ben echt kapot. Hij heeft vandaag nog geen uur geslapen. Hij was om 8.30 echt wakker. van te voren rond 1.30 daarna rond 4 uur toen om 6 uur maar rond 7 sliep hij weer tot 8.30. toen heeft hij misschien een half uurtje geslapen in de maxicosi toen ik terug kwam van de supermarkt, en toen rond een uur of 2 misschien een half uurtje en toen is hij uiteindelijk pas rond 18.30 in slaap gevallen. De rest van de dag was hij wakker, wel een paar keer weggedommelt maar toen ik hem voorzichtig in bed wou leggen was hij weer wakker. voor de rest was het krijsen geblazen, zelfs op de arm was hij niet meer stil. Ik was blij dat de osteopaat terug belde nadat ik ingesproken had en in de 1e instantie kon ik maandag, maar toen ik zei...hoe sneller hoe liever ging hij kijken of ik morgen er nog tussen kon en dat lukte. Ik hoop dat hij er baat bij gaat hebben want er is iets mis dat weet ik nu bijna zeker want het wordt alleen maar erger.
Tim krijgt al bijna volledige flesvoeding omdat ik het anders gewoon niet bij kan benen. Wat hij aan borstvoeding krijgt is meestal afgekolft of alleen midden in de nacht. Ik heb ook al besloten dat als hij zo volgende week nog is, dan ga ik die week erop echt nog niet werken. Ik laat hem zo niet bij een oppas, ook al zijn dat mijn ouders en schoonouders. Ik heb nog 3 weken aan vakantiedagen staan dus die neem ik voor mij part dan gewoon op. Nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken, ik ben wel erg benieuwd hoe het gaat morgen.

ik wil jullie zoiezo ff bedanken voor de lieve reacties, het is wel fijn als je ff je verhaal kwijt kan, en zeker als je het gevoel hebt dat je er echt ff niet meer uit komt en het liefst de hele dag ff gezellig mee gaat janken.
 
Wat fijn dat je zo snel terecht kunt! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat. Misschien sowieso een goed idee om nog iets van vakantiedagen op te nemen (als je dat met je werk kunt regelen), als het eenmaal goed gaat, is het ook wel zo lekker om daar nog even volop van te genieten en je verlof op deze manier met een goed gevoel af te sluiten.
 
Hoe is het gegaan. Helaas is de osteopaat niet meteen het walhalla!

Ik weet niet wat voor een baan je hebt, maar ik zou mij in overleg met de arbodienst ziek melden. Je bent er mentaal helemaal niet klaar voor en daar hoef jij geen verlofdagen voor in de te leveren. Bel je arbodienst maar eens en overleg met hun.

 
Hey,

Vanmorgen dus bij de osteopaat geweest en hij heeft 4 dingen gevonden bij Tim.
Hij heeft een verborgen reflex, wat ik overigens al verwachtte, bij zijn sleutelbeen zat het vast/klem, maar ook op zijn slaap zitten zenuwen klem, hierdoor maakt hij waarschijnlijk zoveel ongecontroleerde bewegingen. En zn bijnier voelde wat stug aan, de bijnier maakt adrenaline aan dus dat kan verklaren waarom hij zo "wakker" is.
Het sleutelbeen en het schedeltje kon je een bevallingstrauma noemen, de rest kan schijnbaar toch wel voorkomen..
Nu ik er over na denk vallen wel wat dingen op zn plaats. Bijv het sleutelbeen. Hij heeft elke keer met het aanleggen moeite om te drinken op die kant. dan wordt hij druk en kan hij niet goed aanhappen. Verklaard nu dus waarom dat is. De bijnieren verklaren zijn drukke gedrag ivm overtollige aanmaak van adrenaline, de zenuwen bij zijn slaap verklaren zijn spastische bewegingen met armen en benen en ook het schrikken. En ook de reflux kan natuurlijk ook een oorzaak zijn van het slechte slapen omdat het natuurlijk niet fijn is en pijnlijk kan zijn als je steeds het zuur hebt.
Woensdagochtend moet ik weer terug, hij zei ook dat de reacties verschillend zijn, sommige merken meteen verschil, andere niet, en bij weer andere werd het ff erger. Hij zegt dat hij in de 1e instantie 3 behandelingen doet, is er dan geen resultaat dan heeft het geen nut. Dus ik ben benieuwd.
Ik ben thuis gekomen, heb hem gevoed en ff op de arm in slaap geholpen en hij slaapt nu nog lekker, al ruim een uur.

Ik ben administratief medewerkster maar mijn baas is erg flexibel. Ik kan ook vaak zelf bepalen hoelaat ik begin en hoelaat ik stop, zolang ik maar aan mn uren kom en het werk af is wat af moet. Als ik bijv 's morgens zeg...ik heb geen zin ik neem de middag vrij dan kan dat. Of als ik vandaag zeg, morgen ben ik er niet dan kan dat ook. Erg fijn dus. Ik woon kort bij mijn werk dus als ik tussendoor ff naar de paarden moet ivm een dierenarts of iets dergelijks dan kan ik ook zo een uurtje of net hoelaat het duurt naar huis. ERG fijn allemaal, dus ik verwacht ook geen problemen als ik zeg dat ik er een week aan plak. Omdat ze zo makkelijk zijn vind ik het ook niet erg om daar gewoon mijn dagen voor op te nemen ipv ziek te melden. Het moet ook een beetje van 2 kanten komen. Mocht ik er nu helemaal doorheen zitten dan kan dat nog altijd, daar zullen ze ook niet moeilijk over doen.
 
Super dat je zo snel bij de osteopaat terecht kon!! Ik moest toen nog 3 weken wachten, omdat hij baby's pas vanaf hun 6e week behandelde. Ik ben heel benieuwd of het vooruitgang zal hebben bij Tim, wat zou dat superfijn zijn, zowel voor hem als voor jou! Quinten is ook zo vooruit gegaan (en ikzelf ook, zat er ook behoorlijk doorheen moet ik zeggen) en is een lieve baby die alleen even kan huilen wanneer hij dorst heeft.

Laat je even weten hoe het nu gaat? Hopelijk kun je vannacht een beetje slaap pakken..
 
hey hier gaat het redelijk, tim heeft bijna de hele middag geslapen. Hij werd rond half 4 wakker maar voordat hij toen in slaap was, was het bijna 8 uur. S'nachts doet hij het meestal wel goed. In de vorm van meteen inslapen na het voeden. Dus ik duik er zo mooi in want ik ben bekaf
 
Slaap lekker!!!

Wat fijn dat ze wat gevonden hebben. Ik heb dat je verbetering gaat zien. Wat moet je met de reflux doen?

Wat betreft je verlofdagen, ik snap het wel als je baas flexibel is. Ik heb echter heel veel verlofdagen moeten inleveren omdat mijn oudste vaak ziek is geweest. Daar gebruikte ik mijn verlofdagen voor. Misschien gewoon eens met je baas overleggen, zeker als jullie op zulke goede voet staan.
 
Terug
Bovenaan