Ik ben ook wel nieuwsgierig waarom mensen die niet praktiserend kerkelijk of gelovig zijn hun kindje laten dopen.
Ik vermoed voor de foto's, de mooie dienst, de latere communie en omdat het nu eenmaal zo hoort.
Wij hebben onze kinderen bewust niet laten dopen en je wilt niet weten wat we daar een commentaar op hebben gekregen.
Zelfs mijn moeder, nu eenmaal nu ook niet echt het toonbeeld van het geloof, gaat alleen met Kerst en een begrafenis naar de kerk, vond het belachelijk.
Toen ik om argumenten vroeg waarom ik het dan wel zou moeten laten doen was en bleef het stil.
En dan komen de opmerkingen dat de meiden dan ook niet de communie kunnen doen. Nou, dat is dus ook net de bedoeling. Ik vind alle pracht en praal bij een communiefeest echt buitenproportioneel! Springkussens, catering, clowns, miniatuur bruidsjurken, het kan niet op. En niemand die weet waar de communie eigenlijk om draait.
Ik geloof niet in de kerk en hetgeen ze voor staan, mijn man ook niet.
Als de kinderen dat later wel doen vind ik het geweldig voor ze dat ze ergens vor kiezen en zal ik vooraan staan als ze besluiten zich te laten dopen.
Dan is het hun keuze en niet die an ons.