Dopen?

O Ja vergeten.

Het dopen was geheel gratis maar we hebben wel 20 euro geschonken aan de kerk.
Het feest zelf kun je zo duur maken als je zelf wilt.
Wij hebben het maar klein gehouden onder de familie bij mijn ouders thuis.
 
Hallo medemoeders,

Wij hebben onze zoon laten dopen toen hij 3 maanden was.
Van het geloof van mijn man (nieuw apostolisch) wij vonden dit beter omdat mijn man daar elke woensdag en zondag naar toe gaat.
Zelf ben ik katholiek maar ga nooit meer naar de kerk ben ook zelf wel gedoopt.
Ik ga nu af en toe wel de zondagen mee naar de kerk ook voor onze zoon.

Wij hebben na de doopdienst gewoon thuis een klein feestje gegeven met koffie en gebak en daarna gewoon een borreltje met een lekker hapje.
Wij hebben onze familie allemaal uitgenodigd om te komen en daarbij ook andere vrienden.
En iedereen vond het hartstikke mooi en gezellig.

Groetjes mammajesse Forum najaar 2004
 
hallo

ook ik heb mijn dochter laten dopen op 9 april van dit jaar mijn moede rhad een mooie doopjurk gemaakt en het is gebeurt in de rk kerk
hier zaten geen kosten aan verbonden en we mochten zelf teksten kiezen en liedjes kiezen het was echt een geweldige dienst en alle kinderen die aan wezig waren werden erbij betrokken zo mocht de ene de olie vasthouden voor de pastor de ander weer iets anders en met zijn allen deden ze de handoplegging echt heel bijzonder ook omdat kayleigh het enige kindje was die in die dienst gedoopt werd.mijn vriend is niet gelovig wel gedoopt vroeger maar hij staat kwa geloof lijnrecht tegenover mij maar toch stond ie achter deze beslissing en vond het ook erg leuk en gezellig
ik vind het een goede keuze het voelt goed zo
maar ieder moet het voor zichzelf weten ik hoop dat mijn kind me deze beslissing  niet kwalijk neemt als ze later groot is
groetjes chantal
 
Beste medemoeders,

Wij hebben onze kinderen allebei laten dopen binnen een maand na de geboorte. Wij vinden dat zeer belangrijk. Wij zijn beide gelovig en dat houdt niet in alleen als het ons uitkomt. Wij gaan iedere zondag naar de kerk. Wij geloven dus nu ook dat onze kinderen opgenomen zijn in het verbond dat God heeft gesloten met Abraham.God zal er zijn voor onze kinderen, als ze het moeilijk hebben in hun leven. Dan zal God ze de weg wijzen die ze moeten gaan. Ik vind dat je je kind niet moet laten dopen om dat het leuk staat of zo iets. Je moet hier goed over nadenken. Want je beloofd je kinderen optevoeden zoals God dat van je vraagt. Ik vind dit   heel belangrijk Je moet dopen niet zien als iets dat later goed op de c.v. van je kinderen staat. Ik ben niet super zwaar of bekrompen maar het is iets om goed over na te denken.
groetjes Willy
 
Soms vraag ik me af waarom ouders hun kinderen het 'geloof' opleggen. Ik vind sommige geschreven reacties op dit forum beklemmend. Je MOET, want god zegt dat. Waarom laten we onze kinderen zelf niet beslissen of ze willen geloven op een leeftijd dat ze hun eigen keuzes kunnen maken. Is dat niet het meest eerlijke?

Nou komen deze woorden uit de mond (hand) van een zuivere heiden, zoals ze dat in het gelovige circuit  zeggen. Maar ik geloof in de normen en waarden van de mensheid zelf, en niet in wat de kerk je oplegt.

Ik ben juist blij dat de jongere generaties steeds nuchterder met het geloof omgaan.

Dit zou juist  in de toekomst meer vrede met zich mee brengen. En dat baseer ik alleen al  op het feit waar er in de wereld de meeste oorlogen om draaien....
Als je doorslaat op het geloof, begin er dan niet aan. Maar een kind kan deze keuze niet maken, dat doen de ouders.

Mijn kind wordt dus NIET gedoopt.....

(foute reactie op dit forum?)









 
hallo,

ik moet zeggen mijn vriend denk er ook zo over, ik geloof wel hij niet
ik zou nooit iemand het geloof af dwingen nooit!
de reden dat ik mijn dochter wou dopen is omdat ze dan als het wil en fijn vind en vertrouwen heeft in het geloof een bron heeft om uit te putten als zij dat nodig acht
ook geloof ik dat geloven niet iets is dat je elke zondag naar de kerk moet en dat god de enige zal zijn die je zou kunnen redden ik zal mijn dochter zoals ik beloofde tijdens de gelofte van de doopdienst met gods woord opvoeden maar ook met een flinke portie zelfvertrouwen en durf en goede normen en waarden repect voor alles en iedereen   hebben en als zij de keuze maakt om niet naar de kerk te gaan maakt dat haar geen slecht persoon
ik heb altijd veel kracht gehad uit mijn geloof en ben ook niet bekrompen of wat dan ook ik ben een jonge meid van 23 en heb veel gefeest uit gegaan naar houseparty's geweest en heb nooit naar de kerk    gemoeten ik ben gedoopt het is mijn toen aan gereikt en het was door mijn dopen makkelijker om aan te pakken
ik heb nare periodes gekent en dacht dat ik niks meer had en niemand wat met me te maken wou hebben was zwaar depressief maar toen herinnerde ik me het geloof waar mijn moeder me over vertelde en wist dat ik wel ergens welkom was en het klinkt misschien    heel stom maar het was een fijn gevoel dat ik iemand had om tegen te praten als er niemand was en  ik putte er kracht uit
nogmaals ik zal dit mijn dochter niet op leggen maar  wel vertellen over het geloof ze zal altijd haar eigen keuzes mogen maken

p.s. ik zie het geloof als zeer serieus maar ook als leuk en een doop is  wel een leuke gezellige gelegenheid hoe serieus het ook is want je leeft nu hier  en hier moet je ook genieten en dat mag best ookal wil je goed leven om in de hemel te komen ik denk dat je er ook plezier in moet hebben om naar de kerk te gaan niet alleen moeten want moeten is nooit goed!

vrijheid blijheid zeg ik altijd maar dus ook keuze tot geloof of niet tot geloof!  
 
hallo,

Ik wil mijn zoontje ook wel laten dopen maar mijn man staat er niet achter. Zelf vind ik dat het bij de opvoeding hoort en dat je er allebei achter meot staan. En als een van de twee ouders er niet achter staat niet moet doen. Dat is net als emt trouwen. Denk dat het de ouders van beide kanten wel tegen zal vallen. Mijn zei als je mijn de voordelen kunt opnoemen van het gedoopt zijn dan laten wij dopen. Ik zou het niet weten wie weet het wel.
 

hallo allemaal

ik heb die van mij toen zij nog maar 14dagen oud was laten dopen
omdat ik van de kerk ben ik ben gref vrijgemaakt en ben zelf ook gedoopt ze hebben me ook zo opgevoed dat ik een kindje van onze Vader ben dit is best moeilijk om dit zo  1 2 3 opteschrijven maar ik heb belooft dat ik dit kindtje zal opgroeien in zijn naam onze Heer Jezus Christus laat ik het maar op hier houden.
jullie weten nu wel dat ik gedopt ben en mijn dochter larissa ook alleen dat ging wel erg snel toen ze hier op aarde leefde en nog want ze is nu al weer bijna 5 maanden oudt

groetjes van mama van larissa
 
Terug
Bovenaan