draagzak... voor- en nadelen

Hoi.

Ik ben aan het twijfelen of ik nu wel een draagzak wil. Mijn gevoel zeg ja... maar dan denk ik: is het wel handig? Krijg je dan geen last van je rug? Tot hoe lang gebruik je zo'n zak? Het leifst zou ik een buikdrager willen. M'n kindje is nu 5,5 kg. Misschien is hij nu al te zwaar? Vooral 's avonds loop ik best nog met hem te sjouwen. Het lijkt me heerlijk om hem dan op mijn buik te hebben.
Wie heeft er een draagzak en wat zijn de voor- en nadelen ervan?

hoi jtzwanger,

wij hebben een draagdoek, daar kun je je kindje heerlijk in dragen, vooral op een huildag is het ideaal, want ze zijn lekker dicht bij mama en worden gewiegd. onze zoon vind het heerlijk.
wat voor mij de voor en nadelen zijn zal ik hieronder schrijven.

voordelen:
- ideaal op een huildag
- baby ziet meer en de rug wordt toch goed ondersteund
- makkelijk als je ergens loopt waar een wagen lastig is. (sommige bospaden, of markten)

nadelen:
- mijn zoon is 3 maanden en toch moet ik vaak zijn hoofdje nog helpen ondersteunen.
- hij is nu 8 kilo en dan merk ik dat ik na een uur lopen met hem echt moe ben.
- sommige kindjes willen het niet meer als ze er niet aan gewend zijn.

succes met je keuze. misschien kun je er ergens een lenen en dan proberen hoe het voor jullie werkt. ik ben er echt blij mee, ik gebruik hem niet heel vaak, maar vind het fijn wel ervoor te kunnen kiezen als ik wil.

gr floor

hi,
ik heb een draagdoek en een draagzak.
zelf vind ik isra in de draagdoek al erg zwaar hij hangt aan je schouders.
als ik haar in de draagzak heb merk ik het nauwlijks deze leunt op de heupen. dat is echt mega fijn!!

Nou ja: had net een mega verhaal getypt, is het niet geplaatst.

Wij hebben de baby bjorn synergy en ik vind het zwaar. Ik krijg er last van mijn rug van en ik word veel sneller moe. Onze kleine man is nu bijna 7 kilo. Wel fijn is dat hij dicht tegen mij aan zit. Ik het hoofdje niet hoef te ondersteunen. Hij gewoon lekker slaapt. Ik kan afwisselen tussen de wagenbak en de drager. En papa vindt het ook fijn, want die kan hem zo troosten als ik er niet ben.

We hebben ook een minimonkey. Maar dat vind ik voor zo'n kleintje helemaal niets. Ik heb hem toen gekocht als heupdrager voor onze oudste en toen ook vaak gebruikt. Toen was hij al 10 kilo, maar hij zat er steeds maar even in. Wanneer hij bijv. in de stad niet meer wilde lopen of ik ging betalen.

Een tip als je besluit een te kopen. Koop een goede; die je op meerdere plaatsen kan afstellen. En kijk eens op ebay.com. Dit scheelde bij ons wel 70 euro incl. verzendkosten.

Groetje junimama!

Wij hebben een draagzak, vind het erg makkelijk om me handen vrij te hebben en niet een hele wagen mee.
De kleine vindt het erg leuk, vooral omdat hij alles kan zien.
Vind het niet zwaar, maar denk niet dat ik er uren mee kan lopen.
Nadeel is dat als je met het ov gaat, je spullen los nog eens moet meenemen(anders heb ik de wagen).
Ik ben er iedergeval blij mee.

xx

Wij hebben ook een draagzak (nou, eigenlijk 2, want we hebben een tweeling) en ik vind het erg fijn. Onze tweeling huilt best veel en dan doe ik 's avonds vaak 1 van de 2 in de draagzak, dan heb ik tenminste nog mijn handen vrij. Nadeel voor mij is uiteraard dat ik maar 1 tegelijk kan dragen.. Ik heb een Beco Butterfly carrier, die is op de buik en op de rug te gebruiken, erg handig. Heb de rug-versie nog niet uitgeprobeerd want daar moeten ze ouder voor zijn (goede controle over nek, onze tweeling is net 2 maanden). Je kunt bij blozekriekske.nl kijken voor meer draag-opties. En de baby-bjorn is volgens mij ook altijd een goede degelijke optie.
groetjes, Rudy

Haay

Ik heb een buikdrager gekocht 3 jaar terug bij de Duitse Aldi, was afgeprijsd voor maar 5 euro. En het is een super ding. Geen idee welk merk het is, maar sluit op 4 punten om je kindje met klitteband en 4 gordeltjes. Ik kan em zelfstandig omdoen, HEEL belangrijk. Hij draagt heerlijk. Voordeel is dat mijn oudste en Joah zo sliepen als dat in de box of bedje niet lukte.

Alleen nadeel is dat Joah nu alweer te zwaar is voor mij. Hij weegt 8 kilo en heb niet zo'n geweldige rug.

Misschien eerst eens lenen van iemand?

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan