draagzak... voor- en nadelen

quote: meloveUB40 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-10-2008 18:39:25'));

Ik had juist gehoord dat een draagdoek superslecht voor beeb's ruggetje was, omdat ze daar zo krom in liggen! Ik kreeg n.b. zelf op het CB het advies een babybjorn ( of vergelijkbaar merk) te gebruiken. Ik denk dat het geen van alle super is, en dat je altijd de tijd zoveel mogelijk moet beperken.....

Oei, dat is dan een behoorlijke misser van je cb
Wanneer een draagdoek op de juiste manier wordt toegepast, is dat namelijk voor zowel de dragende persoon  als het kindje de meest ergonomische manier van dragen. Juist de voorgevormde babydrager, zoals de BB, geeft overbelasting op het ruggetje en de heupjes, zeker als het kindje ook nog eens met het gezichtje van de drager af zit (het kindje zit dan met een hol ruggetje in de drager). In een doek wordt bij juiste toepassing het lijfje van het kindje op alle punten optimaal ondersteund, terwijl in de BB het gewicht van het kindje vol op de heupjes en billetjes terechtkomt en de beentjes niets anders kunnen dan buiten de drager bungelen.
Daarnaast liggen de banden van een BB tussen de nek en schouder van de dragende persoon, dus precies over de spieren en is het gewicht niet goed te verdelen. Veel mensen zullen, zeker naarmate het kindje wat zwaarder wordt, daar uiteindelijk klachten van krijgen. Met een draagdoek kun je het gewicht zo verspreiden, dat je er zeker op je schouders bijna niets van merkt en je kindje lang en met veel plezier kunt dragen. Dit is een mooie site met ontzettend veel goede informatie over het gebruik van draagdoeken: http://www.doekentheek.be/  .

Groetjes van Yvonne

hoi

zelf heb ik en de baby bjorn en een soort van draagdoek. het is een draagdoek van het merk minimonkey.
kijk maar eens op www.minimonkey.nl, de prijs valt ook reuze mee. die is 25 €
dit is eigenlijk een draagdoek maar dan op een andere manier en zoals al 1 moeder zei...hier zit wel een klik systeem in....
je kunt deze ook in de box hangen als hangmat, liggen ze lekker knus en geborgen.

groetjes Veronique

Hej,

Niet om het een of ander hoor, maar ik heb de BB en merk niet aan linde dat ze met een hol ruggetje erin zit. Hij is verstelbaar en je kan haar er heel stevig in dragen. Het gewicht vindt ik wel goed verdeeld, ze is nu tegen de 7 kilo aan, en ik kan het nog steeds goed hebben (en heb echt een gevoelige rug). Ik zal het volgende draagmoment nog eens goed kijken hoe ze erin zit. Het gaat tenslotte om haar. Ik heb Linde nog maar 2x met haar gezicht naar voren erin gezet. Het is leuk voor haar om onze hond te zien lopen en de rivier, de bomen etc. Er is veel om samen naar te kijken. En nog even dit: het is een korte tijd dat ze erin zit. Ik ga geen uren met haar wandelen op die manier. Als ik op goede vlakke ondergrond kan lopen (stad, of langs de weg) dan neem ik altijd lekker de wagen mee. Is voor haar toch ook lekker?! Maar het hondje uitlaten moet met dde draagzak!!!! Ha,ha,ha!
Ik heb geen ervaring met een draagdoek. Ik ga er helemaal van uit dat ze perfect zijn, vrouwen in Afrika dragen hun kids toch al zo sinds mensenheugenis?? Ik ben zelf alleen gewoon niet zo handig met zulke dingen, en zag dat niet zitten, en was ook bang voor mijn rug. Heb 1,5 jaar Mensendieck gehad, dus ik koos voor recht voor me op de buik, met stevige kruisbanden. Ja, het blijft lastig. We hebben allemaal zoveel keuze, dat het af en toe teveel is. Maar dat CB.... die moet zich maar eens gaan bijscholen denk ik

hallo mor 74...

dat mijn nederlands niet zo goed is kan kloppen, ik woon hier pas 6 jaar en heb pas sinds 4 jaar nederlandse les, ik ben cannadees. Over het algemeen krijg ik te horen dat ik het voor zo'n korte tijd erg goed beheers maar jij zal wel gelijk hebben.... trouwens wat een leuke zus heb je zeg!!! misschien moet je toch wat meer naar haar luisteren!!! ze heeft er verstand van!!! Yvonne Z bedankt voor je uitleg!!! ik had het zelf niet beter kunnen doen...verder moet iedereen maar doen wat hij zelf wil met zijn kindje, ik wilde niemand kwetsen of bedweterig (zal ik wel niet goed schrijven.. sorry mor74) overkomen, maar een stukje info geven.... enne voor het uitlaten van de hond pak ik oon niet mijn lange doen maar een ringsling of mijn mei tai!!!!
 de mazzel!!!!

Hoi Lissas

Juist mijn zus kan geen nederlands - zij is deens net als ik maar misschien heb ik dat niet goed zo geschreven. Mijn eigen schriftelijke  nederlands laat veel over te wensen en ik zie dus moeilijk schrijf of spelfouten bij andere en ook niet bij jou. Mijn zus is inderdaad ook leuk en aardig, maar  ik wil gewoon mijn 'klik' hebben ook is zij niet eens met mijn keuze.....wel heeft zij een hoop andere moeders overtuigd.

veel liefs
mede-allochtoon(of zoiets)
Mor 74    

Terug
Bovenaan