draagzak... voor- en nadelen

Hallo!!
Wij hebben bovenstaande draagzak. Van het merk Chicco. Gekocht via Wehkamp en bevalt ons prima. Het is niet zo'n hele dure (ik dacht 35 euro) maar wel een goede en veilige.
Ik kan 'm zelf aandoen, wat niet onbelangrijk is en met de riempjes aan de zijkant kan je 'm strakker en losser stellen, ligt dus aan de grote van je kindje. Hij is alleen geschikt om op de buik te dragen maar je beeb kan wel beide kanten opkijken, dus naar je toe of van je af, dit staat heel duidelijk in het boekje wat erbij geleverd is.
Hij is ook te koop bij Prenatal.
Onze dochter is nu bijna 7 kg, maar ik kan d'r prima een poosje mee rondwandelen (uurtje ofzo)  zonder zere rug oid, de band over je schouder, op je rug, is heel stevig, zit prettig. Ook onze dochter vind het fijn, vooral als ze met de rug naar ons toe 'hangt' en de wijde wereld kon rondkijken zeg maar..
Succes, ben benieuwd wat je kiest.  

Hej,

Mijn Baby Björn is de gewone, de Original.
Je mag je kindje hier achterstevoren in zetten als ze-hij het hoofd stevig rechtop kan houden zonder ondersteuning. Linde is nog net niet zover, maar dat zit er wel aan te komen. Echt een aanrader hoor!! Veel succes met je beslissing.
Liefs Pippi

Hallo allemaal,

Ik wil jullie nog even bedanken voor de reacties. Inmiddels is de buikdrager aangeschaft... een babybjorn. Hij is echt ideaal! Mijn ventje slaapt er ook heerlijk in!! Volgende week gaan op vakantie naar Duitsland en hebben we een huisje midden in het bos. Dat wordt dus lekker veel wandelen!!
Ik zou het iedereen nu aanrader en als ik het geweten had, had ik de drager al eerder aangeschaft...

Nogmaals bedankt!!

grt
J-T

Hej J-T,

LEUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk he dat je je kindje zo bij je kunt dragen. Ik heb Linde laatst andersom erin gedragen, dus met haar snoetje naar voren. Nou joh, ze kwam oogjes tekort. Schattig. Ah, krijg weer helemaal de kriebels als ik je verhaal lees. We gaan binnenkort een weekje naar NL, even broodnodige familievitamientjes opdoen en de drager gaat echt mee hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geniet er maar van! Liefs Pippi

de draagzak lijkt misschien leuk maar is niet goed voor het ruggetje van je baby!!! je kan beter een doek nemen dan zit de baby met de beentjes gespreid en belast je de ruggegraat minder. een doek is ook beter voor je eigen rug, een lange doek van 4,60 meter kun je heel lang gebruiken tot 2 jaar zelfs!!!
toets op you tube maar eens draagdoek in en zie wat ik bedoel!

Hoi Lissas

Jij zou zomaar mijn zus kunnen zijn was het niet dat zij geen woord nederlands kan. Voor haar 3 kinderen  van 5, 3 en 1 is zij al lang bezig met draagdoeken en ontwerpen ze inmiddels zelf en geeft af en toe demonstraties aan (a.s.) moeders..... Zelf ben ik geen grote liefhebber  van draagdoeken  en ben heel blij met mijn babybjorn.  Wel beperk ik het gebruik tot max 45 min. per keer/dag. mijn grootste probleem met draagdoeken is dat ze geen 'clic' zeggen en ik weet dus niet of ik het goed doe. Dat weet ik  wel met mijn Babybjorn - mijn zus was er absoluut niet mee eens dat ik daarvoor koos maar gelukkig zijn wij veschillend en ik heb alle respect voor haar keuze. Heb wel een minimonkey  gebruikt de eerste maand maar ik ben er geen  fan van geworden.

Mor 74      

Hoi Lissas,

Ik had juist gehoord dat een draagdoek superslecht voor beeb's ruggetje was, omdat ze daar zo krom in liggen! Ik kreeg n.b. zelf op het CB het advies een babybjorn ( of vergelijkbaar merk) te gebruiken. Ik denk dat het geen van alle super is, en dat je altijd de tijd zoveel mogelijk moet beperken.....

Terug
Bovenaan