Draaipoging, stuitbevalling of keizersnee

Hoi.

Wat een tegenvaller, gisteren een echo gehad want de verloskundige wist niet met zekerheid te zeggen hoe de kleine lag. Maar helaas het bolletje boven, billen beneden en allebei de voeten weer bij het gezicht.   Wat een tegenvaller op een heerlijke zwangerschap zonder klachten of problemen. Nu worden we gebeld door het ziekenhuis voor een afspraak. Krijgen daar dan een gesprek hoe nu verder een draaipoging, stuitbevalling of keizersnee. Maar ik wil gewoon thuis bevallen!!!
Op internet al veel info gezocht, maar overal zit ook weer een risico aan. Weet echt niet wat ik dan wil en het probleem is ook nog dat mijn man er anders over denk dan ik.
 Kregen ook nog te horen van de verloskundige dat kinderen die in een stuitliggen kans hebben op heupproblemen. Nou dat kan er ook nog wel bij.
Zit echt in een emotionele achtbaan!
Hoop echt dat de kleine zich nog bedenkt en een salto gaat maken, al wordt de kans met de dag steeds kleiner.

Wie heeft er ervaring of tips!!!! Of wil zijn verhaal delen.

groetjes

Hoi

Mijn zoontje lag ook in een stuit en is geboren met een kz.Mij hebben ze nooit een draaipoging aangeboden en ik wist ook niet dat dat bestond.Een stuitbevalling werd mij afgeraden omdat ik een smal bekken heb en ze niet goed de grootte van de beeb konden meten dus ik had geen keus.Ik ben dus met een kz bevallen en dit is mij heel erg meegevallen.Natuurlijk heb je pijn aan de wond enzo(nu anderhalf jaar later trekt het soms nog) maar ik zou het zo weer doen.Als ik destijds de keus had gehad had ik denk ik een kz gekozen.

Succes met je keus enne dat thuisbevallen kan dus alleen nog maar als je een draaipoging doet en die lukt.

Hoi,

Mijn dochter lag ook in stuit. Maar daar kwamen we pas achter toen mijn vliezen braken. Dat was dan ook de start van mijn bevalling. Ik was ook liever thuis bevallen, maar soms heb je niets te kiezen. Het hoofdje van mijn dochter was klein en daarom mocht ik gewoon bevallen. Dat is erg vlot gegaan. Alles is prima verlopen.
Ze heeft vanaf 28 weken ingedaald gelegen in stuit. Een erg lange tijd dus.
Maar ze heeft niets aan haar heupen hoor. Na drie maanden krijgen alle stuitkinderen een echo voor de heupen, maar alles was goed. Het hoeft helemaal niet te betekenen dat er iets mis is.
En wat je vriend/man betreft, hij hoeft het niet te doen, dus wat mij betreft heeft hij er niet zo veel over te zeggen.
Bovendien hebben stuit kindjes erg mooie bolletjes. Heel mooi rond.
Ik wens je veel succes met je bevalling!!!!

Groetjes

Hier ook een stuitbevalling. Ook hier kwamen ze er pas achter toen mijn vliezen waren gebroken. Ik zou thuis bevallen, maar moest dus met spoed naar het zh.
De bevalling zelf was perfect! Binnen 1 perswee was ze eruit, ik was niet ingescheurd, helemaal niks! In tegenstelling tot de eerste, waarbij ik 3 kwartier heb geperst en 5 hechtingen aan over hield.
Helaas heeft mijn dochter wel een heupafwijking; heupdysplasie en heeft ze 3 mnd in een spreidbroek gezeten.
Was even vervelend nieuws, maar niet levensbedreigend en goed te behandelen.
Als ik het over moest doen, ging ik echt weer voor de stuitbevalling.
Succes
Sil

Hoi,

Ook ik heb een keizersnee gehad doordat de kleine in een stuit lag. Daar kwamen ze naar mijn idee ook best een beetje laat mee maar doordat mijn buik telkens te hard was konden de vk niet goed voelen hoe de   kleine lag.
Wel hebben ze nog een draaipoging gedaan. Die zal voor iedereen natuurlijk anders zijn maar als ik had geweten hoe pijnlijk dat was dan had ik zeker gelijk nee gezegd. Mijn gevoel zei dat ook wel eerst   maar wou het toch proberen zodat ik later niet een schuldgevoel zou krijgen. Ze was ook bijna gedraaid maar draaide netjes weer terug in oude ligging.
De keizersnee is me echt 100 % meegevallen en ook ik zou zo weer een keizersnee doen als ik het voor het zeggen had!

Frieda
Mama van Kyra 07-06-2007

Hoi,

Een keizersnede is toch een operatie en daar zitten altijd risico's aan, en je herstel duurt iets langer. Een stuitbevalling moet altijd in het ziekenhuis en ze zitten er volgens mij behoorlijk bovenop en grijpen in als ze denken dat het niet gaat lukken.

Een draaipoging kun je altijd proberen. Ze schijnen je voor, tijdens en na de poging heel goed in de gaten te houden en ook de conditie van het kindje.

Succes met je moeilijke keuze.

Syl

hoi,jeetje da's wel balen he'',bij mij kwamen ze er met 38 wkn achter dat ons kleintje in stuit lag,ik was toen ook hemaal vd leg ervan.
wij hebben het toen nog diezelfde wk laten draaien,wat ook gelukt is,de draaing vond ik meevallen,alleen bleef nadien de hartslag wat achter maar dat kwam even erna ook weer bij.
ik was na die tijd wel heel bang dat het nog een x zou draaien,maar inmiddels was de baby ook netjes ingedaald dus kon geen kant meer op.
inmiddels ben ik ma 16-07 geheel onverwchts bevallen van een mooie gezonde dochter.
ik zou zeggen als je de kans krijgt om te draaien;doen!je moet maar zo denken wil t niet dan kun je altijd nog kzrsn of stuitbev.
succes met je beslissing,en wil je meer weten vd draaing ofzo dan lees ik t wel.nou doei groetjes jb.

Bedankt voor jullie reactie's.
Maandagochtend hebben we de echo en het gesprek in het ziekenhuis.
De kleine is sinds gisteravond en vandaag wel heel druk. Zit heel hoog en veel te duwen. Hoop dat het nog een poging aan het doen is.
Van de eerste schik wel bekomen. Kan niet echt zeggen wat mijn keuze gaat worden, hangt helemaal van de echo af. Hoe ligt te kleine is er nog een draaipoging mogelijk. Was eerst erg tegen de uitwendige versie, maar dat is al wel minder geworden.
Ben wel benieuwd hoe zo iets gaan.

groetjes

Terug
Bovenaan