Draaipoging, stuitbevalling of keizersnee

5 knoopbare pyamajasjes (makkelijk ivm openknopen voor de BV)
aantal voedingbeha's
5 of meer onderbroeken
toilettas met alle spullen die je nodig hebt: je wil er wel leuk bijliggen als er bezoek komt.....
ochtendjas, pantoffels/sokken
adresboekje met de belangrijkste mensen die je wil bellen net na de bevalling, meestal heb je een telefoon naast je op zaal (kun je een telefoonkaart voor kopen)
fototoestel

leuk pakje om de baby aan te trekken de eerste dag, meerdere pakjes voor de rest van de dagen
paar rompertjes
sokjes
mutsje

rest hebben ze wel in het ziekenhuis

meer weet ik zo snel niet...
Liefs Renata (2x keizersnede gehad)

mmmm, mijn nederlands is ook niet meer wat het geweest is....
(woon sinds ongeveer 2 jaar in zweden)

het is natuurlijk:
je wilt en niet je wil........zie dat ik dat 2x verkeerd geschreven heb......

Hoi,

Ik kan je aanraden om van die heeeele grote hoge oma onderbroeken te kopen!!
Heb dit zelf ook gedaan en dat is erg prettig want het ondergoed zit dan zo hoog dat het niet op het litteken drukt en sowieso niet op de wond drukt!
Ook krijg je van die grote enorme maandverbanden voor dus groot ondergoed is handig!!!

Frieda

ook nog erg handig:
* fototoestel met extra batterijen zodat ie t altijd doet.
* slippers voor lopen naar douche en terug
* notitieboekje en pen om dingen op te schrijven die je man alsnog mee moet nemen
* mob telefoon (mag in bijna alle zh tegenwoordig mob gebruiken. Ik heb zéér intensief sms-contact gehad)
* simpel boek/ tijdschrift voor t wachten voor je OK.
* trainingsbroek maat groter dan je normaal hebt, voor als je ff wat anders aanwilt dan badjas
* genoeg kleertjes voor je kleintje. ca 5stuks (verblijf is veelal 5dgn)
* extra plastic tassen voor alle cadeautjes die je krijgt (mijn vriend bracht ze dag tevoren al naar huis, kwamen tassen tekort)
bij BV: voedings-bh, opvangpads
* champagne voor na de geboorte

Kijk nog even mijn lijstje in fotoboek na.
Geniet nog van je zwangerschap, al is het aftellen wel begonnen...!
Groetjes mira

Hoi.

Het aftellen is wel begonnen.
Vandaag rond deze tijd zal de kleine er wel zijn.

Ben toch nog maar even naar de Hema gegaan voor oma onderbroeken. Begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden. Afgelopen dinsdag nog een controle in het ziekenhuis gehad. De kleine ligt nog steeds het zelfde, bloeddruk was goed 110/60 en Hb is 8,2. We moeten volgende week donderdag ons om 14.00 melden in het ziekenhuis. Volgends de arts is het mogelijk dat ik na alle info en onderzoeken weer naar huis mag om thuis te slapen. Ligt eraan hoelaat ik vrijdagochtend aan de beurt ben. Ik hoop dat het kan, toch weer een nacht minder in het ziekenhuis.!!

Ik zie echt vreselijk tegen de blaaskatheter op!!   Las ergens dat ze die ook wel eens na de ruggeprik zetten. Nou daar ga ik echt om vragen. Mischien valt het allemaal wel mee en zal ik meer pijn aan de wond hebben. Maar het idee gewoon, krijg er echt de kriebels van.

Hebben jullie stuitkindjes lang met de benen naar boven gelegen? Of is dit erg verschillend?
De kleine ligt nu nog niet diep in mijn bekken. Het bolletje zit nog heel hoog en het kontje was dinsdag nog wel te bewegen.

groetjes spa81

hoi spa81,
gek he, dat je zo kan aftellen... Vonden wij ook. We zijn de week ervoor nog ff samen uit eten geweest, om de periode met z'n 2 af te sluiten (erna altijd met 3 of oppas regelemn nodig). Laatste avond hadden we beiden een enorm beklemmend gevoel: wat staat ons te wachten, kunnen we t wel??? Maar... na geboorte ben je dat vergeten en geniet je alleen maar van jullie kleintje.
Wat betreft de blaascatheter: dat voelde noet prettig nee (brachten ze bij mij 's ochtends al in en ging om 14.45u naar OK). Ik heb um gevoeld tot de ruggeprik. Alsof je een goede blaasontsteking hebt, zeggen ze.
En wat betreft de pijn: daar kunnen ze iets aan doen he!! Ik heb pijnpomp gehad, zodat ik zelf toediening kon regelen (was met morfine, dat mag bij bv, hoevheid die je krijgt is zo klein, kan geen kwaad voor je kindje)
Ik mocht, onverwacht, laatste nacht nog naar huis inderdaad. Ik was als laatste aan de beurt. Was héél fijne avond, de dierbaren dachten dat we in zh waren, dus hadden we die avond echt voor onszelf.
Geniet van je laatste week zwanger zijn, niet teveel piekeren, succes met ks en geniet erna van jullie kleintje!!!
Groetjes mira

Hoi.

Het is bijna zover, nog 1 nachtje slapen!! En waar dat is dat weten we nog niet. Vanmiddag om 14.00 uur moeten we in het ziekenhuis zijn voor uitleg en onderzoek.Het ligt eraan hoelaat het morgenochtend gaat gebeurden. Ik ga er maar vanuit dat ik moet blijven vannacht, kan het alleen maar mee vallen.  
Iedereen bedankt voor de tips en het delen van hun ervaring. Hoop snel wat van me te laten horen hoe het allemaal gegaan is.

gr spa81

Terug
Bovenaan