Drama avonden, Peuter poept in de avond/nacht

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Ik kan wel JANKEN. Onze zoon wordt aanstaande vrijdag 3, hij is al een half jaar zindelijk. Hij heeft in het begin op het potje/wc gepoept. Sinds 3 maanden is het echt uit de hand gelopen. Hij gaat om 19 uur naar bed en gilt tot 12 uur of later alles bij elkaar. Hij poept wel 3x en als gevolg een bloedende billen. Wij hebben alles uit de kast gehaald, maar nu zó gefrustreerd dat het serieus onze relatie gaat kosten. <br /><br /></p><p>Ik heb nog een kleintje van bijna 1 dus wij zijn druk genoeg. Hij blijft maar janken en is niet stil te krijgen tot hij verschoond wordt. Ik ben het serieus helemaal zat. Mijn man is de geduldigste man die je ooit kan bedenken, maar hij irriteert zich nu ook dood. Wij vertellen en moedigen hem aan om te poepen, dat het anders in de nacht pijn gaat doen en dat iedereen dan moet slapen. Slapen was hij al super slecht in en nu al maanden helemaal overstuur hierdoor. Ik heb het gevoel dat hij zijn ontlasting ophoud en als gevolg diarree achtige zure poep heeft. Z’n ontlasting is meerdere malen in de lab geweest maar er kwam geen virus oid uit. De huisarts en cb zeggen dat hij te jong is. Maar hij heeft nu al weken bloedende billen en het is gewoon helemaal rood. Wij blijven letten van 19 tot 12 uur heen en weer gaan en misschien wel 30x dit meen ik.</p><p> </p><p>Zojuist heeft hij een uur zitten huilen en moest ik hem wéér verschonen. Ik wil hem ook niet aanleren dat hij elke keer verschoond wordt en dat dit normaal is. Als baby en dreumes kon hij wel gewoon met zijn ontlasting de ochtend doorkomen. Wie heeft dé tip? Hier worden wij niet leuker tegenover elkaar en is het elke avond frustratie en geschreeuw. Wat écht niet gek is na zoveel maanden onrust. </p>
 
Hi sterke mama,

Wat sneu om dit te lezen. Vooral voor je zoontje. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor frustratie zorgt, ook binnen jullie relatie. Maar probeer niet je zoontje de schuld te geven. Zoals ik je bericht namelijk lees vooral dat je zegt "hij blijft maar janken" lijkt het alsof je dat doet. Nogmaals ik snap de frustraties, echt. Maar als het tussen jullie in komt te staan, gaat er iets niet goed.

Om terug te komen op je zoontje met bloedende billen aan toe... Jeetje heftig. Zou een osteopaat iets kunnen betekenen? Zijn jullie daar al een x langs geweest? Wie weet is er toch iets anders met je zoontje aan de hand wat een huisarts of cb niet kan zien/weten.

En als je hem pruimen geeft, zelfde verhaal?

Heel veel succes, you got this!
 
Als hij gepoept heeft dan moet hij toch ook verschoond worden.. ? Nu klinkt het alsof hij anders maar met een poepluier in bed moet blijven liggen? Dat zou ik ook niet fijn vinden. Als je hem niet verschoond krijgt hij sowieso nog rodere billen. Het is heel onhandig maar hij kan er ook niks aan doen dat hij moet poepen toch? Soms verandert hun ritme gewoon
 
Hoeveel keer poept hij dan op zo'n avond? 1x of 10x? Idd, hij zal toch verschoond moeten worden, hoe vervelend ook. Met poep laten liggen of slapen is toch onmogelijk en dan wordt het nog roder..
 
Als hij een uur huilt heeft hij dus al een uur poep en ja, dan wordt het rood. Doet super pijn en natuurlijk blijft hij dan huilen, met zulke zere billen kan hij natuurlijk niet de slapen..
 
Maar heeft hij nou gewoon altijd problemen met poepen, dus angst enzo? En gebeurd dit nu helaas elke keer snachts. Want onze dochter van 4 heeft ook nog steeds haar momenten dat het poepen niet lukt enz. Gelukkig dan wel overdag, zij draagt geen luier overdag en ook snachts niet, maar ik merk boos worden werkt juist verkeerd al snap ik de frustratie wel, als het hier weer raak is kan ik wel 3-4 onderbroeken per dag weggooien. Ik heb zakjes van de dokter gekregen om de ontlasting zachter te laten worden en gebruik roosvice pruimen zelfde effect dus minder pijn.
 
Hij doet het minimaal 3x, en ik ben niet op zoek naar reacties dat hij verschoond moet worden maar tips om zijn ritme te veranderen. Jullie snappen wel dat het niet normaal is om tot 00.00 op te blijven voor een kind. En voor ons vermoeiend is om zó vaak op en neer te gaan. 


Misschien even beter lezen. Sinds hij zindelijk is doet hij het nooit meer op het potje. En daar wil ik vanaf. Voor hem niet fijn maar voor ons ook dood vermoeiend. Het is niet alleen verschonen. Soms heeft hij zulke erge 'diarree' dat hij wel om 23 uur moet douchen. 
 
 
Ik heb geen gouden tip maar sterkte mama!!! Ik weet hoe zwaar het is er elke nacht uit te moeten of wakker te worden voor dit. Zindelijk maken is een rot klus. Succes en schaam je niet dat je er doorheen zit!
 
Terug
Bovenaan