Drama avonden, Peuter poept in de avond/nacht

Nee hij had niet alrijd problemen, sinds 3 maanden. In het begin ging het prima op het potje. Ik heb lactulose maar dat hielp niet. Omdat hij het zo lang ophoud tot in de avond wordt zijn ontlasting al super dun.
 
[quote quote=10518745]Hi sterke mama, Wat sneu om dit te lezen. Vooral voor je zoontje. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor frustratie zorgt, ook binnen jullie relatie. Maar probeer niet je zoontje de schuld te geven. Zoals ik je bericht namelijk lees vooral dat je zegt “hij blijft maar janken” lijkt het alsof je dat doet. Nogmaals ik snap de frustraties, echt. Maar als het tussen jullie in komt te staan, gaat er iets niet goed. Om terug te komen op je zoontje met bloedende billen aan toe… Jeetje heftig. Zou een osteopaat iets kunnen betekenen? Zijn jullie daar al een x langs geweest? Wie weet is er toch iets anders met je zoontje aan de hand wat een huisarts of cb niet kan zien/weten. En als je hem pruimen geeft, zelfde verhaal? Heel veel succes, you got this![/quote]
Hey, bedankt voor je lieve bericht. Natuurlijk wil ik hem de schuld ervan niet geven. Wij hebben een moeilijke jaar gehad met de komst van een tweede kindje. Het is echt al maanden raak, voor de zomer speelde dit ook. En elke keer als ik hem verschoon ben ik bang dat hij dit gewoon aanleert en denkt 'ik ga no way op t potje in de avonden word ik toch wel verschoond zo vaak ik wil'. Want hij weet alles zó goed, hij weet ook zeer goed dat hij pijn krijgt zodra hij het niet op t potje gaat doen, het probleem is hij doet er niks mee. Wij hebben al zoveel uit de kast gehaald. Binnenkort zal oma 5 dagen moeten oppassen omdat wij met z'n 2en weggaan en ik vind het nu al erg voor haar. Ik denk dat ik idd even de osteopaat een appje ga sturen, kwam hij vaak ook toen hij jonger was bedankt!
 
Is er niet een mogelijkheid een verwijzing te vragen naar de poep/plas poli in het ziekenhuis? Daar zitten artsen die hier verstand van hebben en dit vast meer hebben gezien. Wellicht valt het te proberen om een doorverwijzing te regelen via de huisarts. 
Wij hebben niet dit probleem maar wel een probleem met altijd dunne ontlasting bij bijna 2,5 jaar (niet zindelijk) en daarbij dus ook altijd rode billen. Wij hebben net laten prikken op coeliakie maar nog geen uitslag. Anders gaan ze op de poli verder onderzoeken doen. Ze denken daar wel enorm mee dus misschien voor jullie ook een goede stap.
 
Ik zie nu je laatste bericht, misschien doorbreekt de aanwezigheid van oma juist dit patroon wel. Dat hoor je ook wel eens! Kan zij weer even het potje promoten in de avond en vindt hij het interessant om het wel te doen als oma er is. Ik hoop in ieder geval dat het snel is opgelost!
 
Onze oudste heeft soms ook best diarree. Bij hem werkt het erg goed om dan even op de voeding te letten. Elke dag een banaan, geen citrusvruchten, rijst eten etc.  Van de kinderarts hebben we Bioflorin voorgeschreven gekregen, een poeder wat je door het drinken kan doen voor de opbouw van het darmflora. Dit doen wij regelmaat door de melk als er weer iemand aan de diarree is, helpt erg goed!
Toen onze oudste begon met zindelijk worden, plasde hij ook altijd netjes op de wc, maar poepde savonds altijd in de luier. Wij zijn toen weer begonnen met het invoeren van een stickerblad. Iedere keer dat hij op de wc poepte verdiende hij een sticker. Na 20 stickers had hij toen een autootje verdiend en sindsdien poept hij niet meer in de luier. (evt kan je nog doen na 5 stickers en/of 10 stickers een ballon, 20stickers is misschien wat veel om dan pas de 1e beloning te geven) In het begin toen we dit invoerden, plasde hij savonds, ging dan naar bed en meldde zich dan na een uur ofzo dat hij moest poepen en deed het dan op de wc. Ondertussen (nu ruim half jaar later), zetten wij hem altijd bewust savonds op de wc met een boekje zodat hij lekker in alle rust zijn poepmoment heeft. Soms duurt dit 10minuten, soms 30min, maar zo gaat het hier best prima. Tegen de rode bloedende billen kan ik Bepanthen zalf aanraden. Elke dag / avond een dun laagje op de billen, bij onze kids hielp dat het bestje. Ook bij de jongste (nog in de luiers) doe ik preventief iedere avond een klein beetje Bepanthen er op, hij heeft nog nooit bloedende billen gehad (mama heeft geleerd van de oudere zoon...) Heel veel succes! Helaas is het heel gebruikelijk dat kinderen nog niet direct op de wc willen/durven te poepen ondanks dat ze al zindelijk zijn.
 
En de wc-verkleiner al geprobeerd ipv het potje? Onze jongste wil bijvoorbeeld niet op het potje, alleen maar op de wc-verkleiner
 
[quote quote=10518830]Onze oudste heeft soms ook best diarree. Bij hem werkt het erg goed om dan even op de voeding te letten. Elke dag een banaan, geen citrusvruchten, rijst eten etc. Toen onze oudste begon met zindelijk worden, plasde hij ook altijd netjes op de wc, maar poepde savonds altijd in de luier. Wij zijn toen weer begonnen met het invoeren van een stickerblad. Iedere keer dat hij op de wc poepte verdiende hij een sticker. Na 20 stickers had hij toen een autootje verdiend en sindsdien poept hij niet meer in de luier. (evt kan je nog doen na 5 stickers en/of 10 stickers een ballon, 20stickers is misschien wat veel om dan pas de 1e beloning te geven) In het begin toen we dit invoerden, plasde hij savonds, ging dan naar bed en meldde zich dan na een uur ofzo dat hij moest poepen en deed het dan op de wc. Ondertussen (nu ruim half jaar later), zetten wij hem altijd bewust savonds op de wc met een boekje zodat hij lekker in alle rust zijn poepmoment heeft. Soms duurt dit 10minuten, soms 30min, maar zo gaat het hier best prima. Tegen de rode bloedende billen kan ik Bepanthen zalf aanraden. Elke dag / avond een dun laagje op de billen, bij onze kids hielp dat het bestje. Ook bij de jongste (nog in de luiers) doe ik preventief iedere avond een klein beetje Bepanthen er op, hij heeft nog nooit bloedende billen gehad (mama heeft geleerd van de oudere zoon…) Heel veel succes! Helaas is het heel gebruikelijk dat kinderen nog niet direct op de wc willen/durven te poepen ondanks dat ze al zindelijk zijn.[/quote]
Nadat wij terug zijn uit het buitenland ga ik dat weer eens proberen. Hij heeft niet veel meer met beloning en stickers, en overdag moedigen wij hem ook wel eens aan. Het is een ritme geworden denk ik, ookal komt er een beetje ontlasting in t potje mee doet hij het zeker wel minimaal 2x in de avond. Bepanthen was ik fan van tot anderhalf jaar, daarna is het erg rood en bloederig geworden ivm zn ontlasting. Na heel wat zalven van de arts en drogist verder was het weer een tijdje goed, en nu dus weer raak. Hartelijk dank voor het meedenken!
[quote quote=10518810]Is er niet een mogelijkheid een verwijzing te vragen naar de poep/plas poli in het ziekenhuis? Daar zitten artsen die hier verstand van hebben en dit vast meer hebben gezien. Wellicht valt het te proberen om een doorverwijzing te regelen via de huisarts. Wij hebben niet dit probleem maar wel een probleem met altijd dunne ontlasting bij bijna 2,5 jaar (niet zindelijk) en daarbij dus ook altijd rode billen. Wij hebben net laten prikken op coeliakie maar nog geen uitslag. Anders gaan ze op de poli verder onderzoeken doen. Ze denken daar wel enorm mee dus misschien voor jullie ook een goede stap.[/quote]


Hi! Wij zijn net overgestapt van huisarts maar de oude huisarts zei dat hij er jong voor was, en ze hebben de ontlasting dus ook laten onderzoeken op bacteriën daar kwam niks uit. Ik ha het bij onze nieuwe huisarts nog wel aankaarten, bedankt.
 
 
 
[quote quote=10518835]En de wc-verkleiner al geprobeerd ipv het potje? Onze jongste wil bijvoorbeeld niet op het potje, alleen maar op de wc-verkleiner[/quote]
Ja, potje en wc verkleiner. Met een boekje voorlezen en aanmoedigen/hem even alleen laten. Beloningen, zeggen dat hij het beste niet in de luier kan poepen en dan zegt hij ook au dus hij weet het wel.. het blijft lastig!
 
Terug
Bovenaan