Dreumes september 2019

<p>Hoii, hierbij dan de dreumesgroep van de baby's september 2019.</p><p>Lekker verder kletsen, tips en adviezen uitdelen</p>
 
Hoi dames,
Wij hebben als laatste van de groep sinds donderdag ook een 1 jarige. Hoewel het meisje heel vrolijk was had ze heel de dag 40 graden koorts. Visite toch maar afgezegd en samen de dag doorgebracht.
Sinds 1,5 dag is de koorts weg, maar het lijkt wel alsof ze last heeft van haar evenwicht. Ze valt af en toe om als ze kruipt/zit. En als ze staat zette ze eerst 3 tot 7 stapjes, maar vakt nu bij de eerste al om. Het is de eerste keer dat ze ziek is geweest (gelukkig), maar weet iemand of dat normaal is na koorts? 
 
Ik denk dan meteen aan een oorontsteking Liesforum. Het evenwichtsorgaan zit namelijk in je oor. Zou daar de koorts vandaan kunnen komen? 
 
Hier 1 jarige sinds 18 september. Zitten on de slaapregressie en gebroken nachten. Vorige slaapregressies zijn we doorheen gefietst maar deze is toch pittig. Zeker omdat hij al langer dan een half jaar door sliep. ?‍♀️ 
 
Voor de rest een heerlijk kind, vrolijk,  vol op in de ontwikkeling, drukte maker. Maar zo lief. Kan echt met momenten helemaal opnieuw verliefd op hem worden alsof het de eerste keer is dat ik hem vast heb.  Heerlijk?
 
Heerlijk een nieuw forum. Ook in ben weer van de partij. 
Ons ventje is afgelopen dinsdag 1 geworden. Hebben het uiteindelijk 7 keer gevierd, vanwege de aangescherpte regels. Dus nu wel blij dat alles erop zit. Hij is enorm verwend. Zijn ontwikkeling gaat ook zo hard. Één van z'n favoriete nieuwe speelgoed is Nijntje speelt verstoppertje. Hij verstopt hem zelf onder een kussen, doet dan z'n handen in de lucht (waar is Nijntje) en zoekt hem vervolgens weer. Heel cute! 
 
Hier gaat het ook best lekker. Slapen blijft een struggle maar ik kan het zelf iets meer loslaten. 
Overdag doet hij twee dutjes van 30 a 45 minuten, niet veel dus. Hij ligt er bijna elke avond om 18.15 al in voor de nacht. De ene keer is hij dan onrustig in de avond, veel wakker en huilen. De andere keer slaapt hij klokje rond. 
Ik werk 4 dagen per week, en dat maakt me een fijnere moeder. Ik ben nu blij als ik thuis ben. Dus als hij slechter slaapt hebben we meer quality time ?. Positive thinking. 
Hij ontwikkelt in ieder geval prima. Zegt papa, mama en aai als hij de poes aait.  Verder geen woordjes nog. Hij loopt aan 1 hand maar staat nog niet los. Hij eet fantastisch met de pot mee. Alles gaat in grote hoeveelheden naar binnen, van erwtensoep tot lasagne. Denk dat er dus over het algemeen wel lekker gaat hier.
 
Goed om te horen prilgeluk. Dat werken en combinatie fijnere mama herken ik wel. Hier dan 3 daagse werkweek, maar sommige ochtenden denk ik pfff word dit zo'n dag dan is het gelukkig een werkdag en pakken we in gaan we naar oma of kdv. 
Ik probeer het slapen ook maar los te laten. Maakt het niet altijd makkelijk vooral het vroege vogel zijn heb ik moeite mee (was namelijk in het begin niet zo vroeg wakker worden) dus ben als de dood voor de klok!
Hier wordt al vanaf 7-8 maanden geen avond eten gegeten. Het blijft vermoeiend elke dag weer aan te bieden. Ach Als ze 18 zijn zitten ze vast met vrienden in een restaurant te eten denk ik dan maar... 
Ze praat ontzettend veel de hele dag door. Helaas nog niet echt verstaanbaar haha. Papa, mama, opa, oma, poes, eten is nu wel duidelijk te verstaan. In de auto langs schapen paarden en koeien worden er duidelijk de dierengeluiden gedaan. Dus ontwikkeling genoeg gok ik:)
 
Wat leuk weer om alle ontwikkelingen te lezen. Zijn jullie ook zo trots als er een nieuw woordje of nieuwe vaardigheid bij komt? Wij hebben ons mannetje voor zijn verjaardag een schildpad gegeven die sterren projecteert op het plafond. Hij vindt het helemaal geweldig en wijst dus steeds naar het plafond. Eerst begeleid met ‘die, die!’ maar na een weekje werd dat tè (ster).  Vind ik zo schattig. Na weken is eindelijk het eerste kiesje door, hopelijk de andere kant ook snel! Hier wordt nog niet gelopen hoor. Een paar stapjes achter zijn loopwagentje en dan gaat hij gauw weer zitten ?
 
Terug
Bovenaan