Dreumes september 2019

Bedankt voor je reactie nog Zazou, volgens mij waren het inderdaad de oortjes. Ben er niet mee naar huisarts gegaan want heb zelf ook verkoudheidsklachten. Ik zit het maar even uit, eerste testmogelijkheid duurt erg lang en helemaal niet in de buurt. Kind houden we voor de zekerheid even thuis, is allemaal wat he.
Wat leuk die ontwikkelingen te lezen. En wat veel woordjes al Anemootje. Bij ons zegt ze niet zo veel hoor! Papa en heel soms mama (maar papa is ook echt haar favoriet). Hap, maar zegt ze soms ook als er geen eten is? En naar alles zegt ze woef, ook als ze de deurklink wil.. Dierengeluiden oefen ik eigenlijk ook nooit, alleen voor poes en hond die ziet ze vaak. Doen jullie dat bewust? 
Ik probeer wel veel te benoemen maar heb niet het gevoel dat ze het nazegt. Behalve dan die die en woef als ze ergens heen wil. 

Ze loopt inmiddels wel wat stapjes, sinds denk 1,5 week. Maar alleen als ik haar neerzet zonder iets in de buurt om zich aan vast te pakken ;) Ze kan uit zichzelf gaan staan maar doet het nauwelijks. Volgens mij vindt ze het kruipen wel prima haha. 
 
Leuk om te zien dat de groep nog steeds zo actief is! Ik lees nog steeds mee en vind het leuk om mee over te gaan naar deze groep. Met ons mannetje gaat het goed. Een week voor zijn eerste verjaardag liep hij los. Kruipt nu eigenlijk helemaal niet meer, alleen soms als hij een drempel over moet. Woordjes af en toe maar nog niet echt gericht. Wel een paar nieuwe klanken de afgelopen dagen. Het is een heerlijk vrolijk ventje dat goed duidelijk kan maken wat hij wil en de hele dag door kan eten ;)
 
Vraagje hier; iemand ook al meegemaakt dat je kind alleen de fles en brood wil eten? 
Onze zoon weegt "maar" 8 kilo en at altijd als een bootwerker. Hij was juist de laatste keer eindelijk weer een beetje lekker aangekomen. Nu de afgelopen week wil hij bijna niets meer (geen fruit, geen groenten, niet met ons mee eten). Alleen maar zijn ochtend en avond fles en brood. Ik zie wel dat er een hele rits tanden aan komen (alle 4 bovenin en onderin ook een snijtand). Dus dat zou er wel mee te maken kunnen hebben denk ik? Kent iemand deze "fase"? Tenminste ik hoop dat het een fase is Haha het was altijd zo makkelijk dat hij alles mee at.. en ook een stuk gezelliger aan tafel.. 
 
De ontwikkelingen gaan hier ook hard. Hij heeft duidelijk een voorkeur voor de grove motoriek. Hij loopt nu echt heel goed en is aan het experimenteren met rennen (nog iets minder succesvol ;-)). Hij is de héle dag alleen maar spullen aan het versjouwen. Loopt met pakken luiers door de kamer alsof het niets weegt. Praten is hier nog niet zo aan de orde, wel de hele dag kletsen maar je verstaat er niets van. De woorden die hij nu onder de knie heeft zijn papa, mama en uit. En nana, dat is alles wat hij lief vindt (de kat, zijn knuffel en een speen). Wel grappig dat als ik "smakelijk eten" ga zingen dat hij meteen richting zijn stoel loopt. 
We waren een tijdje naar 1x slapen maar inmiddels is het gewoon weer 2x slapen overdag. Eten kan hij niet genoeg en lust alles (ik hoor van iedereen vooral van genieten voordat de groente is vies fase aanbreekt haha). 
Prilgeluksep: wellicht dat het langer slapen straks komt als hij gaat lopen. Wij hadden ook altijd behoorlijk korte slaapjes overdag (een uitzondering daargelaten) maar sinds hij loopt heeft hij echt meer slaap nodig. Hij doet nu 1,5-2 uur in de ochtend en nog zo'n 45 minuten in de middag. Super trouwens dat het beter gaat bij jullie! 
Juffelies: ik denk dat het met zijn tanden te maken heeft. Ze zeggen dat warm eten dan wat minder in de smaak kan vallen. Heb je misschien al een stuk koude komkommer getest? Dat is hier namelijk altijd erg populair als er tanden komen.
 
Liesforum: we doen het niet bewust maar zijn zelf gek op dieren. Platteland leven. Dus ze gaat regelmatig mee naar mijn paard. Haha! Alle cadeautjes die ze krijgt van kennissen heeft altijd met dieren, boerderij etc te maken. Op 1 of andere manier zo erin gegoten. Met de puzzel als ze de schaap pakt dan zeggen we wat doet het schaap en dan meeeeeh. Zo is het vanzelf gegaan.
De ene lijkt het energie te leggen op het praten de ander op het lopen. Hier duidelijk op het praten want dat kruipen en tijgeren gaat zo giga snel daar zijn geen stapjes voor nodig denkt ze haha!
 
Hoi allemaal,
Ik vind het zo leuk om ieders ontwikkeling nog steeds te lezen! ☺️


Hier is het: 
Wat doet de koe? Boe!
Heel goed Indy! En wat doet het hondje? Boe!! ? Bijna goed...
Maar vandaag kwam er wel een "ah ah" toen ik naar het hondje vroeg en volgens mij is dat haar versie van waf waf.
Als de Teletubbies opstaan die dag dag zeggen, gaat ze nu ook meezwaaien en zegt ze "da daaa". Zo schattig! ?
Verder hebben we inderdaad papa en mama. En soms opa. Ze kletst er op los op een dag, soms heeft ze volgens mij hele gesprekken met zichzelf. Geweldig!
Stappen doet ze langs de tafel. Vorige week viel het ons op dat ze een paar keer een paar seconden los stond. Deze week lijkt ze dat steeds ietsje meer en langer te doen. Ik ben dus heel benieuwd of we binnenkort de eerste stapjes gaan zien.
Ze heeft nog wel wat last van verlatingsangst, vooral als ik weg ga. Probeer er echt geen dingetje van te maken en steeds te vertellen wat ik ga doen, maar het kwartje valt nog niet. Blijven herhalen dus maar! En driftbuien, poe, die zijn hier ook al goed aanwezig. Peuterpuberteit begint pas bij anderhalf toch? ?
Meer mama's die dat herkennen?
 
Leuk dat er alweer een nieuw topic is waarin gedeeld kan worden.
Hier gaat het over het algemeen ook goed. Het slapen 's nachts blijft hier een dingetje. Doorslapen is er echt nog niet bij. 
Op dit moment is hij ziek of heel erg last van tandjes? Geen koorts, maar ontzettende spuitluiers. Elke dag wel 2x dat het ook in zn kleren, slaapzak etc zit. Ook steeds huilen en weer lachen en ontzettend slecht slapen. Ik zie al een week elk uur van de klok. Hopelijk is het snel voorbij.
Verder loopt hij aan 1 hand en staat hij los. Hij kletst er ook wat op los, maar nog niks verstaanbaars. Eten gaat hier heel goed. Eet alles en ook veel. Helaas dus geen tips daarvoor. Die driftbuien herken ik wel. Als hij zijn zin niet krijgt  begint hij ook te huilen en driftig te worden. Ik probeer het te negeren en lach hem weleens uit als het niet lukt om te negeren.
Vorige week bij het cb geweest. Alles goed, inmiddels 79cm en 10,9 kilo. 
 
Wat leuk al die ontwikkelingen van alle kindjes! Ze gaan als een speer!? Mijn dametje gaat ook als een malle.. stapt nu aan 1 handje, staat los, zet heel af en toe nu 1 of 2 pasjes los maar kruipen gaat nog wel het allermakkelijkst? Papa en mama wordt vooral gezegd, evenals 'ja' en 'bah'. Maar verder nog niet echt veel woorden.
Eten gaat goed. Brood met allerlei soorten beleg, fruit, yoghurt, tussendoortjes vliegen erin. Daarnaast krijgt ze nu nog 2x borstvoeding (ochtend en avond) en tussen de middag gewone volle melk. Voor de rest water.
Avondeten ben ik elke keer weer zoekende na; stamppot, aardappels met groenten, krieltjes o.i.d. vindt ze erg lekker (vooral aardappel dus) en pasta met bijv avocado of ei gaat er goed in, maar verder is ze best kieskeurig. Losse groenten of Vlees houdt ze nog niet echt van, dus dat eet ze nog amper. Jullie nog avondeten tips? Ik probeer der nu ze 1 is met ons mee te laten eten, maarja soms eten wij ook dingen die nog niet geschikt zijn voor haar. 
 
Terug
Bovenaan