Dreumes september 2019

Wat leuk al die woordjes. Hebben jullie soms ook dat je twijfelt of je kindje iets echt zegt of niet? Mijn ventje zegt sommige dingen wel na (bijv 'bah' bij luier verschonen) maar zegt het niet echt uit zichzelf. Zo twijfelde ik ook over woordje opa. Mijn schoonvader ligt helaas weer in het ziekenhuis dus toen die kleine gisteren bij mijn schoonmoeder kwam en zag dat opa er niet was zei hij: opa? Dus ik denk dat we dat woordje erbij kunnen rekenen. De duidelijkste woorden zijn hier: die, eten, ster, papa en mama. Al zegt hij ook heel vaak gewoon 'die' tegen me, dat is toch het makkelijkst haha. 


Mientje, wij laten hem ook nog niet echt met ons mee eten. Dat wat wij eten vind ik nog niet zo geschikt voor hem. Ik kook groente voor hem en doe daar afwisselend aardappels, pasta, couscous of rijst doorheen. Was jij degene die de borstvoeding wilde afbouwen naar twee keer? Dat is dus gelukt? Hier ook nog twee keer. Hoe lang blijf je op dit schema? Of zie je dat wel,...
 
Hier wordt wel volledig met de pot meegegeten. Ook dingen die kruidig of pittig zijn, we letten uiteraard op met zout. Maar wij maken veel gerechten in de slowcooker, en daar voegen we al zelden zout aan toe. Dus alle soorten pasta's, chili, curry's... hij eet alles mee. 
En toen we laatst iets aten dat ik minder geschik vond, at hij een potje. Die heb ik altijd in huis voor het geval dat. Maar die potjes gaan veel te snel naar binnen, dus dat doe ik liever niet. Dan is hij met 3 minuten klaar met avond eten. Terwijl we met een gewone maaltijd zo gezellig een kwartier a 20 minuten aan tafel zitten met hem. 
Juffielies hier help het om hem zelf te laten eten. Wij prikken het eten op zn vork en hij stopt t zelf in zn mond. Of hij legt het op tafel, prikt er met zn vinger in en stopt het daarna met zn hand in zn mond.
Majom wat vervelend die nachten! Hier is het overdag juist dramatisch en in de vroege avond. Maar tussen 23 00 en 05.00 is het vaak wel stil. Twee weken geleden wel zo'n dip gehad dat we 4 nachten door hebben gehaald. Slaapregressie? Hoop dat jullie er ook weer snel doorheen zijn. 
 
ZazouSept klopt, ik wilde idd toen ze 1 werd graag afbouwen naar 2x borstvoeding en dat is gelukt!? Ik heb niet echt per se een termijn wanneer ik daar mee wil stoppen. Het is alleen 's ochtends en 's avonds nog en het geeft geen belasting meer overdag (of kolven op werk ook), dus ik vind dat prima te doen. Ik merk dat ze bij mij er ook nog echt behoefte aan heeft en het is een fijn opstart-/afsluitmomentje van de dag dus we zien wel hoe het loopt. Jij dan?
Wat doe jij dan bijv door de pasta of rijst ZazouSept? Ik doe het liefst alles vers en potjes eet ze hier echt niet. Heb ik 2x geprobeerd toen ik weg was maar ze spuugde alles gelijk weer uit en denk maar niet dat ik er wat in kreeg, haha. 
 
Hier hetzelfde, ook 's ochtends en 's avonds een bv. Dit doen we sinds juli geloof ik. Wat jij zegt, het is verder geen belasting voor je dag. Aan kolven had ik wel een hekel eerlijk gezegd. Ik heb wel gedacht aan verder afbouwen maar hij wordt 's ochtends zo vroeg wakker. Als ik hem dan bijv om 5 uur een voeding geeft gaat hij daarna lekker weer slapen. Dat is toch wel lekker makkelijk, dus die ochtendvoeding hou ik er nog maar even in.  Wat ik dan bijv voor eten maak? Worteltjes, spinazie, witlof, andijvie, dat soort groenten eet hij met aardappels. Van tomaat, champignons, courgette, paprika etc maak ik vaak een mengseltje dat lekker is met pasta of couscous. Eerst gebruikte ik die babypasta van AH Bio. Nu krijgt hij volkorenpasta die niet te groot is, bijv penne. Bij de AH hebben ze van die zakken met gecombineerde groente: bijv pompoen, paprika en ui, er is ook een variant met zoete aardappel.  Dit vindt hij ook heel lekker. Hier ook nog nooit een potje gegeven ?
 
Hier wordt ook al best lang met de pot mee gegeten, paar maanden geleden was ik voorzichtig met pittig/ kruiden, maar inmiddels ook niet meer. Favoriet is alles waar tomaten in gaan, rode pastasaus, chili, goulash, etc. Vlees eten wij niet zo vaak maar dat gaat er ook niet makkelijk in moet ik zeggen. Vis gaat veel beter. Mijn tip zou zijn: eenpansmaaltijden (zoals risotto, lasagne, iets met gnocchi, chili, curry of soep) maar dat is puur omdat mijn dochter dat lekker vindt ? Als we iets eten dat niet geschikt is maak ik een omelet voor haar met groenten erbij. Vind ze ook heerlijk en is zo klaar. Of ik haal iets uit de vriezer, meestal maak ik een extra portie bij het avondeten. Zo heb ik altijd ongeveer 5 maaltijden voor haar in de vriezer, is ook handig met oppassen. Dus hier ook geen potjes :)
Leuk om al die ontwikkelingen weer te lezen dames! Hier is nog geen enkele interesse voor staan of lopen.. kruipen gaat razendsnel en vindt ze goed genoeg blijkbaar ? Ik vind vooral het begrip de laatste tijd enorm gegroeid, zo leuk is dat. Als ik zeg: 'zullen we een boekje lezen?' dan zoekt ze er zelf 1 uit ? Verder qua woordjes is het nu grotendeels: mama, papa, eendje, teen, knie, boom, eten en thee. De meeste zaken noemt ze 'bah' of 'die'. En ze zingt de hele dag! Naar alle dieren gromt ze, haha. Alleen het konijn snuifje doet ze heel goed na ?
 
Oh wat ben ik jaloers op alle mee eters! Hier wordt al sinds 7 maanden geen groente aardappels pasta etc gegeten. Hulp gehad van de diëtiste ook dat is niet gelukt. Conclusie pittige tante die precies weet wat ze wel en niet wil. Daar waren we helaas al achter.
 
Super balen Anemoontje, wij voeren al samen verschillende strijden sinds het begin. Ik vind het echt heel rot voor je dat ook eten niet makkelijk kan gaan. 
Hoe is het nu met de onrust / slapeloosheid / het temperament? Hier deze week een aantal records. Zondag een dag volledig zonder dutjes en vandaag alleen een ochtenddut van 55 minuten en daarna wakker. Hij ligt er elke avond om 17.45 in en slaapt gemiddeld van 18.00 tot 06.00. Op werkdagen prima, maar nu ik vakantie heb zou ik t graag een uurtje later hebben allemaal. En met de wintertijd in t vooruitzicht. Pfff. Ik krijg tips de dutjes alvast met kwartiertje op te schuiven. Maare, het probleem, hij dut simpelweg niet. Gewoon niet. Bed, draagzak, auto. Vandaag na 1,5 uur in bed, 15 minuten in mn armen (zwaar!) en 40 minuten in de auto gaven we het op. Hij slaapt gewoon niet en stort in de namiddag volledig in. Vreselijk. Maar goed. Hij is wel lief ?
 
Prilgeluk: jeetje dat is wel heftig met dat slapen en mega frustrerend! 


Wij zijn enige tijd geleden overgegaan op een campingbedje (wel met gewoon het ledikantmatras) . Ik was het hoofd gebonk, speen weg gooien, staan enzo helemaal zat, ik werd overal van wakker dat gebonk ook. Dat heeft wel wat geholpen. Overdag gaat het slapen 'goed' even afkloppen! De nachten op af en aan. Kan zo paar dagen goed gaan en dan weer paar nachten minder. Maar 7 dagen achter elkaar doorslapen hebben we nog niet meegemaakt!
Ze is wel meer tevreden en minder gefrustreerd toch wel die zelfstandigheid die ze meer hebben en ook dingen beter snappen. Kreeg zelfs vorige week een compliment van het kdv dat ze niet meer zo schreeuwt haha! Ach ik kan niet wachten tot ze los loopt en kan praten. Zo verleggen we steeds de verlangens maar haha. Ben heel blij gewoon een werkende mama te zijn dat maakt de balans fijn.
Blijf gezond allemaal in deze tijd
 
Terug
Bovenaan