Druk?

Hallo,

ik ben een moeder van 20 en mijn zoontje is 16 maanden. Zijn komst was allesbehalve gepland, maar wel héél erg welkom. Tja en dan zijn er onverwachts toch wel heel veel dingen te beslissen. Allebei geen vaste baan, nog thuiswonend.......
Maar één ding wist ik zeker, ik wilde voordat de baby er was getrouwd zijn. En het is gelukt, ons (huur)huis moesten we nog even op wachten, anderhalve maand bij mijn ouders ingewoond, toen konden we in  t huis. Vlak nadat bleek dat ik zwanger was, kreeg mijn man een andere baan aangeboden binnen hetzelfde bedrijf, 50% op de planning / 50%op de vrachtwagen(zodra hij zn rijbewijs had), dat is ons geluk geweest, maar ook mijn ongeluk.
Bijna 3 maand later is ons zoontje geboren. Mn werk had ik opgezegd, want beide ouders werken en ik had ook heel onregelmatige tijden op mn werk. Ons zoontje was nog geen 2 weken oud toen mijn man een nacht weg moest blijven met de vrachtwagen, ik zag het absoluut niet zitten om alleen thuis te blijven, dus heb de spullen gepakt en ben naar mijn ouders gegaan. Vanaf dat moment bleef hij steeds vaker nachten weg en in een mum van tijd was hij internationaal chauffeur.
Ik vond het vreselijk, alleen verantwoordelijk zijn voor zo'n klein hummeltje en kon niet alleen zijn, dus bijna elke maandag, als ik het volhield woensdag, pakte ik onze tassen in en ging naar mn zus, ouders of schoonouders. Hij had inmiddels al een cursus bestelt bij de LOI, maar ja daar had hij weinig tijd voor. En zo is dat een ruim jaar gegaan, tot eind januari. Vlak voor de kerst heeft hij gesolliciteert bij het bedrijf waar zn vader ook voor werkt, en eind januari kon hij al beginnen. Nog wel chauffeur, maar 's avonds thuis, heerlijk.
Maar ik wist direct al wel, dat dat mijn ideale situatie ook niet was, mijn vader was ook altijd chauffeur geweest en die was er met het eten sowieso nooit, laat staan als wij naar bed gingen, maar mijn moeder had er nooit problemen mee.  Hij doet dit werk inmiddels alweer bijna een maand, en is (afkloppen) meestal rond het eten thuis. Maar je kunt nog steeds niks plannen! Sinds hij dit werk doet, zwem ik maandagsavonds, maar het is altijd afwachten of dat door kan gaan, of mn man er op tijd weer is. Sorry, het is misschien wel een heel lang saai verhaal, maar ben even jullie advies nodig,  want ik  ben bijna elke avond chagrijnig tegen mn man. Ik kan er gewoon  niet tegen dat ik nooit van tevoren weet hoe laat hij er weer is, en als het weer later wordt dan hij dacht  of ik had verwacht, is mijn hele avond al verpest.  En mijn zoontje kan behoorlijk driftig zijn, vooral rond 5 uur 's middags is het raak, maar ja dat is met alle kinderen zo, niks wat een moeder niet aankan toch? Dus wel, ik kan er niet mee omgaan. Barst om t minst of geringste in janken uit, ben eigenlijk al zo sinds ons zoontje geboren is, aan t eind van de zwangerschap al. Ik kan gewoon niet vrolijk meer zijn, nergens meer van genieten. Zou het toch fantastisch moeten vinden dat mn man weer thuis is? Niet dat er iets mis is met ons huwelijk hoor, we houden heel veel van elkaar en van ons zoontje!! Durf eigenlijk niet zo goed naar de dokter, maar wat vinden jullie, is t nodig of zal het zichzelf allemaal vanzelf weer oplossen? En hebben jullie tips of is er toevallig nog een 'chauffeursvrouw'?

Groetjes Gieneke

Hallo,

Als ik zo jou verhaal aan het einde goed lees klinkt het alsof je last heb van een post natale depressie.
Ik denk toch dat het verstandig is om langs je huisarts te gaan zo dat hij/zij wat voor je kan betekenen of praat er eens over met iemand van het consultatieburo.

groetjes wendy

Hai,

ja, dat heb ik zelf ook al vaak genoeg gedacht, maar de stap naar de huisarts vind ik zo groot, ik durf niet zo goed. Maar zal het toch maar doen he?!
Dank je wel voor je reactie, dat duwtje ben je soms even nodig!

Groetjes Gieneke

Hoi Gieneke,

Ik ben ook bij de dokter geweest voor een post natale depressie.
Tuurlijk is het eng om te gaan maar ik was zo opgelucht toen ik eenmaal was geweest. Vertel je dokter gewoon war er aan de hand is enlucht je hart!!! of als je dat toch te eng vind kan je het ook opschrijven en dat aan de dokter te laten lezen.

Maar schroom vooral niet om te gaan het is voor de huisarts heel normaal dat mensen hiervoor naar het spreekuur komen......

Je kan het ook eventueel bij het consultatiebureau vertellen...vertel gewoon maar dat het niet goed met je gaat en dat je verdrietig bent...maar blijf er vooral niet mee lopen....denk aan je kleine die heeft  jou keihard nodig vooral nu je vriend weinig thuis is..

Succes ermee meid

groetjes
Esther

hoi gieneke, goh wat leuk mijn man is naelijk ook vrachtwagenchauffeur maar dan internationaal, hij is ook nationaal chauffeur geweest maar dat ging niet zo lekker,aangezien mijn man doodmoe thuis kwam en geen tijd had om bij te slapen dus aldoor maar chagerijnig. Ik zelf ga er altijd vanuit dat hij de hele week weg is zodat ik als ik afspraken heb gewoon een oppas heb voor onze kinderen en als hij dan onverwachts thuis komt kan hij mooi bij de kinderen blijven. Natuurlijk is het savonds niet altijd even leuk om alleen thuis te zijn maar omdat ik nog wek en de kinderen veel aandacht vragen en het huis ook nog een beetje schoon moet zijn heb ik vaak savonds geen puf meer om ele lange verhalen te vertellen hoor.dan kan ik echt genieten van die rust om mij heen. Veel succes bij de huisarts he, en als er daar niet naar je geluisterd word ga dan naar je wijkverpleegkundige die nemen je verhaal vaak wel serieus. Ik heb namelijk 4 maanden na de geboorte van de eerste ook een postnatale depressie gehad en mijn huisarts (notabene een vrouw en ook net moeder) geloofde er niets van dus ben ik naar mijn wijkverpleegkundige gegaan en die heeft mij toen heel goed opgevangen. Bij de tweede heeft mijn wijkverpleegkundige na de bevalling goed in de gaten gehouden etc. een erg gerust gevoel voor je zelf. Veel sterkte wilma

Hoi,

dank je wel voor jullie reacties. Alleen door erover te 'praten' voel ik me al stukken beter.
En mn man is de hele week nog rond half 6 thuis geweest, dus daarover klaag ik niet meer! De avond voor ik mn verhaal aan jullie verteld had, heb ik er voor t eerst echt met mn man over gepraat, en dat doen we nu steeds vaker. Hij is nl. niet zo open.
Maar we komen er wel, volg.week woensdag naar de dokter, dus.
Zonder jullie was ik niet zover gekomen, dus dank jullie wel!

Groetjes Gieneke

Hoi Gieneke,
Ik ben het met Esther eens dat het klinkt als een post natale depressie, hier moet je echt niet mee blijven lopen! Ik werk zelf bij een huisarts en als je bij ons in de praktijk zou zitten had ik je direct ingepland! Geef wel aan de assistente van jouw huisarts door dat je een langer gesprek wilt want anders is je consult maar 10 minuten en dat is echt te kort.
Wel heel fijn dat je nu goed gepraat hebt met je man, dat is heel belangrijk hoor communicatie!
Jullie komen er wel uit!! Succes bij de huisarts en laat even weten hoe het gaat met je!!
Groeten!

Terug
Bovenaan