Duidelijke positieve test. ( wel menstruatie gehad )

Als het minder is dan een normale menstruatie was het denk ik geen menstruatie. Bloedverlies in het eerste trimester van de zwangerschap komt helaas vaker voor 

Hoi 
Zoals hier boven al benoemd wordt komt bloedverlies vaker voor. Echter wil ik je ook mijn verhaal vertellen en niet om je bang te maken maar om alert te zijn. Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Voor mijn gevoel een menstruatie alleen iets lichter als normaal.. een week later had ik een afspraak bij de huisarts vanwege raar (onderbuik)gevoel en positieve test. De huisarts vertrouwde t ook niet. Dus doorgestuurd naar de gynaecoloog. In tussentijd bij een verloskundige geweest omdat die t verhaal ook raar vond. Dit zag niks op de echo dus dacht vroege miskraam. Een paar dagen later afspraak bij de gynaecoloog, toch laten doorgaan vanwege dat gevoel, die kon in 1e instantie ook niks zien. Bloed laten prikken en de dag erna opnieuw gekeken. Bloedonderzoek was licht afwijkend en echo iets verdacht. Die zelfde dag ben ik nog geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. ik had niet langer moeten wachten want t vruchtje was blijkbaar al zo groot dat de eileider op knappen stond.
Ik hoop voor jou dat t niets ernstigs is.. maar blijf alert is mijn advies. Ik hoop dat je idd een onschuldige bloeding hebt gehad en je zwanger bent !

Oh wat erg! Ik ben er ook niet echt gerust op. Ik heb gisteren contact gehad met de verloskundige . En het verhaal uitgelegd. & die zei ja de eerste echo kan pas 8 juli.. omdat je dan officieel gezien 7 weken zou zijn. Omdat ze uitgaan van mijn laatste menstruatie , en die zou 20 mei geweest zijn. Ik moet nu maar wekelijks gaan testen, om te kijken of het er nu wel zit . Dit maakt me ongerust. Zou niet weten wat ik zou kunnen doen om evt eerder er naar toe te kunnen gaan. Al is het maar om te kijken of het idd op de goede plek zit .. 

@Gebruiker
Sorry maar dat klinkt niet als een goede vk. Als er 2-3 weken staat ben je inmiddels al 4 a 5 weken zwanger en als het alleen idd bij afvegen was kan het een innesteling geweest zijn. Ik heb 13 weken lang gebloed bij mn zoontje. Nu 5 weken zwanger en ook bloed gehad paar dagen aanhoudend. Zolang in die onzekerheid wachten zou ik niet doen. Heb je een andere vk waar je terecht kan? Of even bij de huisarts je situatie uitleggen? Bij 6 weken kunnen ze namelijk al kijken. Ik heb met deze zwangerschap bij 4 weken en 4 dagen al een spoedecho gehad om te kijken óf er uberhaupt iets zit. Zou echt niet tot 8juli wachten maar gewoon kijken of het ergens anders wel vroeger kan. En zou niet van deze bloeding uitgaan maar van de menstruatie daarvoor!

Als ik naar de termijn kijk zou ik 26 februari zwanger zijn geworden (terwijl vriend toen hele week van huis was) en ben op 7 maart gewoon ongesteld geworden. Echt volgens cyclus die iedere maand hetzelfde is. Nu toch echt al 13+1 zwanger (althans daar hebben ze het adhv laatste termijnecho op geschat!). 

Ik zou kijken voor een verloskundige die je al serieus neemt en vroege echo laten maken om te kijken of er iets zit. 

Ik heb zojuist contact gehad met een andere verloskundige .

ik schrok mij net de ... toen ik ging plassen verloor ik wat bloed ( bruin) 

heb dit ook aan haar uitgelegd & zei dat ik even moest afwachten of dat het bloeden niet erger zou worden. ( anders gelijk bellen ) het kan namelijk zijn of dat mijn lichaam zich aan t voorbereiden is vanwege zwangerschap of dat het een beginnende miskraam is 
Ook zei ze idd dat ik ( hoog ) waarschijnlijk al langer zwanger ben, dus idd 4/5 weken. & ik mag 11 juni dus over 2 weken voor een echo. & tussentijd afwachten en deze week en volgende week nog een test doen . 

Fijn! Scheelt een maand wachten in ieder geval! En idd altijd bellen als je het niet vertrouwt. Als het bloeden meer wordt (hoop het niet natuurlijk!!) Kun je altijd wel een spoedecho krijgen als het langer dan een paar dagen aanhoudt. Succes en ik hoop het beste voor je! 

Terug
Bovenaan