Duur bevallingsverlof

Dag Lotte,

wat de dames vertellen is waar hoor!
Ook ik was 2 weken later en daarom verschoof mijn verlof ook!
Aanvankelijk moest ik de 3e weer aan het werk en uiteindelijkwerd dit de 25e!!!!!!!!
Dus, ga snel je geld/ dagen op eisen, want je hebt er recht op!
Moet ik even voor je bellen??? Haha, lol, maar serieus, je hebt ws een (nieuwe) medewerker aan de lijn gehad die hier zelf nog niet mee te maken heeft gehad.
Sterkte!

Groetjes

Hey,

Superbedankt voor jullie reacties!!

Zoals ik het nalees heb ik inderdaad toch echt recht op 12 weken verlof vanaf mijn bevalling, niet vanaf mijn uitgerekende datum. Ik vind het wel vreemd, want drie verschillende mensen bij het UWV (mijn zus had ook nog gebeld) vertellen hetzelfde: dat je altijd recht hebt op 16 weken en dat de 10 of 12 weken ingaan na de uitgerekende datum. Maar ik zie inderdaad ook op meerdere sites staan dat de 12 weken pas ingaan na de daadwerkelijke bevallingsdatum. Jullie verhalen bevestigen dit ook.

Mijn werkgever is er trouwens helemaal niet over begonnen, ik ben meestal degene die dit soort dingen voor hem regelt ;-) Maar goed, dan ga ik gewoon uit van die 12 weken!

Hebben jullie een brief ontvangen van het UWV waarop staat tot hoe lang je verlof duurt?
Volgens hen krijg ik die niet, maar dat lijkt me vreemd...

Liefs, Lotte

ik heb ook een brief van het uwv gekregen, waar op staat tot wanneer ik bevallingsverlof heb. tot die datum betaald het uwv de bevallingsuitkering.

als die datum dus niet klopt moet je wel een bezwaarschrift schrijven naar het uwv. enne je hebt totaal recht op die 16 weken hoor, en minimaal 10 na je bevalling.

Hoi Lotte,

Ik heb idd een brief gekregen van het UWV.
Daar stond in dat ik op 18 Oktober bevallen ben en dat vanaf die dag mijn bevallingsverlof in gaat en op 27 December eindigd (is dus een week verschoven want eerst was het 20 december).

Op je strepen blijven staan hoor Lotte. Ze weten daar vaak niet waar ze het over hebben. Je hebt gewoon wettelijk recht op 12 wkn na je bevalling.

Succes en laat je nog even weten hoe het is gegaan.

Kruimel (mama van Tessa 18-10)

lotte

het uwv heeft wel gelijk mbt die 16 weken hoor.

maar als je overtijd bent dan rekenen ze ook met 16 weken, en wel minimaal 10 weken na je bevalling.

geef anders even je data door, kunnen we meerekenen.

Hoi Lotte,

Ik ga het ook niet nog een keertje uitgebreid uitschrijven want dat hebben de andere dames al genoeg gedaan maar ik ben personeelsadviseur en heb vaker met dit bijltje gehakt!! Je hebt echt recht op 12 weken vanaf een dag na je bevalling!! Het UWV heeft een fout gemaakt met de datum!!

Laat even nog weten hoe het afgelopen is! En gewoon nog lekker genieten van de extra weekjes!!

Groetjes,
Rosanne

Wat ingewikkeld

Fijn als jullie ff mee willen rekenen!

Gestopt per: 19 november (4 weken van tevoren)
Uitgereked op: 16 december
Bevallen op: 26 december (10 dagen te laat)

Wanneer weer beginnen?

Optie a) 12 weken na 26 december = 19 maart
Optie b) 12 weken  na 16 december  =  10 maart

Vind het ook zo raar dat ik geen brief heb gekregen...
Ben heel benieuwd naar jullie input.

Liefs, lotte

Terug
Bovenaan