Duur bevallingsverlof

hoihoi

ik ben 6 weken voor mijn uitgerekende datum inging met verlof gegaan.. was 16 september uitgerekend maar 26ste bevallen dus ook 10 dagen te laat.. ik heb die 10 dagen er ook gewoon bij gehad.... ben alleen op eigen keus eerder aan het werk gegaan. maar dat doet er niet toe haha.. ik kreeg wel gewoon een brief van het uwv dat mijn einde verlof dag opgeschoven was....

x

Ik weet dat je sowieso 10 weken na je bevalling krijgt als je 6 weken voor de uitgerekende datum bent gestopt.

Mijn vraag was of je ook 12 weken na de bevalling krijgt als je 4 weken voor de uitgerekende datum stopt en vervolgens overtijd bent.

Maar dit blijkt inderdaad zo te zijn, gelukkig maar

Liefs, Lotte

Yes, zodra je aangifte doet van je kindje bij het gemeente huis geven zij dit door aan 't UWV. Daar ontvang je dan een brief van (als alles goed gaat).
Ook mijn leidinggevende wist van niets, doe domme doos bleef maar zaniken over dat ik een kaartje naar p&o had moeten sturen zodat zij mijn verlofsdagen konden bepalen.... jawel........???!! Haha, succes!

Nog even zeuren over het UWV. Ik kreeg vorige week een brief waarin ze me vroegen om een zwangerschaps verklaring, met de vermoedelijke bevallingsdatum. Want anders zou ik geen uitkering krijgen.. Heb gebeld en aangegeven dat ik deze allang bij PZ van mijn werk had ingeleverd, en dat ik bovendien allang bevallen was. Maakte niet uit, moest toch naar de vk praktijk om een zwangerschapsverklaring vragen... Dus maar PZ gebeld, en die hebben hem nogmaals verstuurd, maar een chaos is het daar wel af en toe bij het UWV!!
Groetjes en nog lekker genieten van je laatste weken!!!
Kus Annemarie

quote: Lotte S reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 17:51:07'));

Ik weet dat je sowieso 10 weken na je bevalling krijgt als je 6 weken voor de uitgerekende datum bent gestopt.

Mijn vraag was of je ook 12 weken na de bevalling krijgt als je 4 weken voor de uitgerekende datum stopt en vervolgens overtijd bent.

Maar dit blijkt inderdaad zo te zijn, gelukkig maar

Liefs, Lotte

Dat klopt dus niet....

Wettelijk heb je 10 weken sowieso na je bevalling. In totaal 16 weken. Dus in jouw voorbeeld, ben je 19 nov met verlof gegaan. Dan 16 weken erbij, is 10 maart weer werken. Want je bent bevallen op 26 dec, daar 10 weken bij kom je ook start week van 10 maart. stel dat je nu pas in januari bevallen was, dan was alles een week opgeschoven omdat je dan geen 10 weken erna had gehad.

maar het is wel raar dat je geen brief van het UWV hebt gehad. Helemaal nog geen 1? Ik ben namelijk zelfde tijd met verlof gegaan en heb 2 keer brief van het UWV gehad. Ik begin ook 10 maart weer met werken.

Terug
Bovenaan