Duur intake gesprek en ivf behandeling,ervaringen?

<p>Hoi iedereen,</p><p>Laatst had ik een topic geopend over de zaadcellen van de partner. Men man had een onderzoek en bleek dus dat hij te weinig, en traag zaad had. Op natuurlijke wijze zwanger worden is dus heel minimaal vertelden ze ons. Nu hebben we over twee weken een intake gesprek voor een mogelijke ivf behandeling( of wat ze ons zullen aanbieden).</p><p>Nu is mijn vraag: hoe lang duurde het voordat je begon met de ivf behandeling na zo een intake gesprek(in België)? Zijn het lange wachttijden of kan je vrij snel aan de slag( hoe sneller hoe beter denken we dan), doet zo een behandeling pijn? En na hoeveel rondes was het bij jullie raak? En zijn er eventuele tips of dinges die we moeten weten voor zo een intake gesprek of wat kunnen we ervan verwachten?</p><p>Let me know!!xxx</p>

Hee 
Wij zijn begin van het jaar ook overgestapt naar België. Bij ons waren er geen oorzaken maar toch lukte het niet. Nederland wilde verder geen onderzoeken doen. Op de dag van de intake is dit besproken in België en gelijk die dag zijn ook alle onderzoeken aan de gang gegaan. Ze zijn veel makkelijker en sneller daarin. Helaas moesten we daarna wel 3 maanden op de uitslag van de chromosoom onderzoek wachten, voor we de ivf/icsi traject in konden gaan. 
Als het niet al te ver rijden is, zou ik iedereen aanraden om ivf/icsi in het buitenland te doen. 
Liefs

Hey!
Bedankt voor je reactie.
Wat fijn dat ze je in België wel hebben verder geholpen. Waarom doen ze dat in Nederland niet? Doen ze altijd zo een chromosoom onderzoek, of was dit enkel bij jou het geval omdat er geen oorzaak was? 
Hebben jullie een ivf of icsi traject gekregen? We hebben namelijk volgende week ons afspraak staan voor de intake en hopen ook dat alles vlotjes zal gaan en we misschien dit jaar nog de behandeling, of zwanger zelf, al kunnen krijgen. 

Hallo,
Wij zijn ook in behandeling in België. Wij starten volgende week met icsi. Ben nu op mijn menstruatie aan het wachten. 
Wij hebben voor België gekozen na 2x iui in NL. Wij moesten toen naar een ander ziekenhuis en kozen voor BE. Tot nu toe heel tevreden. Ook bij ons is de hoeveelheid bij mijn man niet voldoende. Daarnaast krijg je standaard een hysteroscopie. Hieruit bleek dat er iets niet goed was met mijn baarmoeder. Dit kon de innesteling beïnvloeden. Hier ben ik aan geopereerd.
Wij hadden 3 maanden geleden ons eerste gesprek dus op zich gaat het wel snel. Moesten meteen bloed laten prikken, vervolg gesprek en gesprek consulente inplannen. 
Volgende week echo, bloed en starten met injecties...
Heel veel succes met jullie traject. 

Hey Llyn!
Wat fijn dat jullie volgende week al starten! En zoals je zegt, is het wel redelijk vlot gegaan. Hoe ik het begrijp zijn jullie nu 3 maand verder van de intake gesprek en beginnen eraan? Kei goed en veeel suces! Wil je misschien ook laten weten hoe het allemaal is gegaan dan? Erg spannend allemaal. 
Wij hebben volgende week ons gesprek en zien dan verder. Ik denk dat we ook eerder icsi traject krijgen dan ivf. 

@nvdu ik ben ook erg benieuwd naar je ervaring!

Hoi Anoo, 
Ja 3 maanden bezig nu. Had ik de operatie niet nodig gehad waren we de vorige cyclus al begonnen. Dus kan ook nog sneller.
Wel zou ik er rekening mee houden dat ze geen behandeling starten in december (tenminste in ons ziekenhuis) Dit ivm onderhoud lab.
Zal proberen je hier op te hoogte te houden. Laat je weten hoe jullie gesprek is verlopen? 
Dank je wel. Vind het ook erg spannend. Zeker omdat je toch niet weet wat er allemaal op je af gaat komen...
Succes volgende week!!

Hey!
Oh dat van het onderhoud wist ik niet. Dus voor ons zal het dan waarschijnlijk pas voor daarna zijn. Mag ik vragen in welk ziekenhuis jullie het traject volgen?
Ik zal je ook op de hoogte houden van het gesprek en wat de volgende stappen zijn. En bedankt om me te informeren hierover. Het is allemaal niet niks en je weet indd niet wat er op je af komt. Dus is het fijn om ervaringen van anderen te kunnen krijgen. 
Dankuwel!!Xx

Terug
Bovenaan