Echo's

@ RvD em BenB:
ik had 7 jan mijn eerste echo. Ze konden toen ook bijna niets zien en dus ook geen goede meting doen. Ikzelf dacht toen dat ik 11 weken was.
Omdat de echo niet zo goed lukte, kreeg ik dus een inwendige echo. Ik vond het vreselijk eng, want ook ik had nog nooit een onderzoek gehad. Maar het gaat zo: de VK pakt een soort dildo (ja echt!) en daar doet ze heeeeeeel veeeeeel van die gel op. En dan plop (haha) in 1 keer naar binnen. Door al die gel gaat het heel snel en voelde ik er echt helemaal niets van! Omdat het zo snel ging, had ik ook helemaal geen tijd om me echt druk te maken.

Goed, uit de meting die toen wel gedaan kon worden, bleek dat ik pas 9 weken was. Dus ook twee weken later uitgerekend. Eerst baalde ik daarvan, maar het leuke nieuws is dat je dan inderdaad vrij snel een tweede, extra echo krijgt. Ik had die op 19 jan. En toen bleek mijn kindje heel goed gegroeid (bijna verdubbeld). ik ben nu 11 weken en een paar dagen, en deze echo hoefde niet inwendig, nu was alles mooi te zien.

Kortom: maak je niet druk om een inwendige echo, is absoluut NIET NODIG!

He meiden,

Tijdens mijn eerste zwangerschap moest ik altijd als ik een echo kreeg in het begin van de zwangerschap met een volle blaas op het spreekuur komen!!
Die volle blaas zorgt ervoor dat je baarmoeder beter in beeld komt!!
Ik heb dus nooit inwendige echo's gehad en altijd vanaf de buitenkant een goed beeld gehad!! toen had ik echo's met 7+6 en 9+2 een 13 weken. Ik had bij 7+6 al een heel mooie echo met een kloppend hartje!!
Ik was zelfs al een keer eerder geweest met 6+2, ook toen was er iets te zien, maar toen was het nog wel heel klein (de vk hoorde toen zelfs in de verte al een hartje, wij konden dat niet horen, en moesten daarom een week later terukomen!!)

Maar uh, een volle blaas dus!!!

Ik moet vanavond, dus een uurtje van tevoren niet meer naar het toilet en drie glazen water en daar gaan we!! ben benieuwd!!

x

Hey meiden,

Een inwendige echo is inderdaad zoals mijn voorgangster het verteld. Met een hele grote dildo. Hahaha. Het doet inderdaad echt geen zeer. Wel heb je echt een beter beeld, dan bij een uitwendige echo. En als ik eerlijk ben ook een mooier plaatje. Je zit gewoon bij de kleine. Ze kunnen alles gewoon net even beter zien, maar ik geloof wel, dat als ze het op de buik ook goed kunnen zien, ze niet een inwendige echo doen.

Meiden geniet ervan. De meeste krijgen vanaf 9 weken een uitwendige echo begreep ik. Al heb ik   nog nooit iets over een volle blaas gehoord. Ik begreep juist dat als ze gaan voelen hoe je baarmoeder voelt, dat je juist geplast moet hebben. Dat verschilt blijkbaar per behandeling.

Groetjes

@ romaty

bij mijn tweede echo zat ik in de wachtkamer en moest heel erg naar de wc. Ik wilde gaan, maar op de deur van het toilet hing een bordje met ongeveer de volgende tekst: als je komt voor een echo, stel dan je toiletbezoek nog even uit.
Dus ik ben niet gegaan. Maar de VK kon helemaal niet goed duwen op mijn buik, en dus bleek het kindje niet goed te zien. ik moest toen alsnog eerst naar de wc, en daarna ging het prima en lukte de uitwendige echo perfect!

het is dus toch weer bij iedereen anders!

@Suno, het lijkt wel of je mijn verhaal hebt opgeschreven, hahaha
Ik heb op op 12 januari mijn 3e echo gehad, was toen ook 10 wk en 3 dgn. Was ook weer zeer verbaasd dat het al zo'n compleet mensje is. Mijn man en ik kregen onze glimlach niet van ons gezicht.
Zijn nu, na zeer onzekere eerste weken, volop aan het genieten van dit mooie wondertje.

Groetjes,
Danielle

woensdag mag ik weer voor een echo en ik verheug me er echt op, zelfs bij een derde blijft het bijzonder en onwerkelijk hoe zo'n mensje in je buik aan het groeien is.

Groetjes Brechtje

Hoi hoi,
Ben ik eindelijk, echo was echt super gaaf, alles zit er op en aan en het hartje zien kloppen. We waren dus helemaal blij. Gelijk aan ouders/schoonouders verteld.
Het was wel een hele onaardige vrouw, ze feliciteerde ons niet eens, dat was wel jammer.
Verder is de foto ook niet echt duidelijk die we hebben gekregen, ze zei dat het kindje diep ligt en doordat ik een te dikke buikwand heb niet goed te zien was. Nou daar lig je dan, terwijl je al zo onzeker bent.
Zo dik ben ik niet, misshcien wat steviger als normaal, maar niet super dik.
En bij wat dikkere personen kunnen ze het kindje toch ook gewoon zien.

Verder was ik zo zenuwachtig voor we gingen dat ik gewoon moest overgeven, echt verschirikkelijk. Voel me nu wel opgelucht, al zal het altijd spannend blijven.

Trouwens geen inwendige echo gekregen.

Liefs mij

Terug
Bovenaan