Echo's

Hoihoi,

Ik ben nu 12 weken + 4 dagen zwanger. ik heb tot nu toe 2 echo's gehad, een met acht weken om de zwangerschap vast te stellen, en een met 12 weken om de termijn vast te stellen.
Verder loop ik gewoon bij een verloskundige, maar deze heeft een eigen echoapparaat en zij maakt gewoon te pas en te pas een echo, gewoon omdat het zo leuk is om even te spieken!! ik heb dus regelmatig een echo.
Waarschijnlijk as donderdag weer eentje, want dan heb ik een vk die de opleiding tot echoscopie volgt, dus dan ze mooi ff oefenen, en dan denk ik rond de 20 weken weer, en dan sowieso met 28 weken nog een keer een 3d echo (krijg ik daar gratis), daarna wordt het wel wat minder want dan wordt het kindje te groot om nog goed in beeld te krijgen!!

x romaty

Hallo allemaal,

Ik heb gister mijn tweede echo gehad, bij 14 weken. Eigenlijk was de bedoeling alleen bij 10 en 20 weken. Maar ze gingen kijken of we het hartje konden horen, en dat lukte niet. Daarom gingen we even kijken waar de baby zich verstopt had. Hij bleek dus diep in mijn schoot te liggen, maar was er zeker nog wel! Had ik toch nog even een gelukje en kon ik spieken hoe het eruit zag nu en al lekker aan het bewegen was. Ook kregen we er weer twee afdrukken van mee naar huis. Leuk voor het plakboek! Nu heb ik dus met 20 weken weer een echo, dat is die standaard echo waar ze gaan kijken of ze nog eventuele afwijkingen zien.

Groetjes Eunice

Heb inmiddels al 3 echo's gehad. Met 6 weken en 1 dag, we zagen toen een bolletje met een prachtig mooi kloppend hartje. Met  9 weken en 2 dagen, toen werd het  meer een mensje maar niks was zo mooi als onze echo met 12 weken. Wat zagen we daar: ons kindje met alles erop en eraan! Wat prachtig. Hij/zijn lag te chillen met een hand achter zijn/haar hoofdje en de beentjes lagen gekruist over erkaar. Zooooo leuk!!! Dinsdag mag ik weer, officieel voor controle, maar hoop dat mijn vk gelijk even een echo wil maken. Ik heb er al zoveel gehad omdat ik eerder een miskraam heb gehad. De geruststelling duurt een paar weken, tot de nieuwe afspraak in zicht komt.. Dan krijg ik telkens toch een beetje kriebels. Zou het allemaal nog goed zijn?! Nou, ik ben zo misselijk als wat... Dus houd me er maar aan vast dat dat een goed teken is...
xx Fee

Terug
Bovenaan