Een leuk onderwerp om aan te slingeren omdat meningen hierover vaak verschillen!

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Lijkt me een leuk onderwerp om aan te slingeren, omdat meningen hierover vaak veschillen..

Gaan jullie na de zwangerschap weer werken, en gaat jullie kleintje dan naar de opvang of oppas? Óf blijft een van jullie thuis na de geboorte?

Lfs,
Janet
16 weken en 4 dagen

Hoi Janet,
Na de verlofperiode zal ik hetzelfde aantal uren blijven werken als ik al deed.
Werk 1 week 3 dagen, de nadere week 4 dagen. Beide oma's passen op als wij er zelf niet zijn. Dit deden we al met onze eerste zo, dus was de keus snel gemaakt.
Groetjes, Nicole 30w6d

Hallo,

Ik ga na de bevalling 24 uur werken, dat komt erop neer de ene week ma-di, de volgende week za-zo-ma-di.

Mijn man blijft 36 uur werken, financieel kunnen we nu even niet anders dus we brengen onze kleine naar het kinderdagverblijf in ons ziekenhuis(werken daar allebei) op de ma en de di.

Als wij allebei hetzelfde weekend moeten werken gaat de kleine za naar mijn schoonmoeder en zo naar mijn ouders.

Heb het er in het begin moeite mee gehad om het zo te regelen maar ik zou het werk ook niet willen missen en weet zeeeeeeeeeeeker dat het in goede handen is bij de opa's en oma's!!!!!

lollifantje, 25 weken 1 dag

hoi hoi,

ik ga na mijn verlof 15 uur werken ,

ik werk van 16:00 tot 19:00 per dag

mijn man draait 3 ploegen dienst dus ik heb 1 x in de 3 weken oppas nodig waqnt dan heeft hij late dienst.
2 dagen ervan komen of gaat hij/zij naar mijn ouders
voor de andere 3 dagen in die week heb ik nog geen oplossing maar ook dat komt vast goed

groetjes moekje

het is voor ons nog echt ver van mijn bed, omdat ik nog maar 6 1/2 week zwanger ben, maar ik wil na mijn verlof gewoon hetzelfde blijven werken net als nu.
Maandag en dinsdag de hele dag en woensdag de ochtend. Mijn man is elke maandag en om de week op dinsdag thuis. De andere dinsdag en de woensdagochtend gaat ons kindje en straks dus onze twee koters naar het kinderdagverblijf.
Onze oudste wordt volgend jaar wel 4 jaar en gaat dan naar school. Hoe we dit gaan oplossen, moeten we nog even zien. Of we met B.S.O. gaan werken, of dat evt opa/oma en oom en tante bij kunnen springen.

Groetjes,
mama peet

Hmm alle dames die tot nu toe gereageerd hebben blijven werken, wel leuk om te lezen hoe anderen het na de zwangerschap gaan doen!

Ikzelf ga niet meer werken als ons kindje geboren is.
Wel wil ik in de loop van de tijd me bezig houden met een bedrijfje te starten wat ik vanuit huis kan gaan doen.

Lfs,
Janet
16 weken en 4 dagen

Hallo!

Mijn man neemt ouderschapsverlof op als mijn verlof eindigt, voor 1 dag in de week. Ik ga dan voor mijzelf starten als reflexzonetherapeut. Mijn praktijk is aan huis, maar ik heb wel oppas nodig omdat ik dan zelf moet masseren, natuurlijk.
Op zich heb ik niks tegen oma's, maar mijn moeder is oud (73) en ik durf het met haar fysiek niet zo goed aan om haar structureel te laten oppassen (ze wil zelf wel...), mijn schoonmoeder wil ad hoc wel, maar geen vaste dag.
Wij hopen het in eerste instantie op te kunnen lossen met de dag dat mijn man vrij heeft. Als het drukker wordt, kan ik ook op avonden inplannen als hij thuis is. Administratie enzo kan ik tussendoor doen als de kleine slaapt. En vanaf 9-12 maanden heb ik niks tegen een kinderdagverblijf. Sterker nog, ik denk dat het geen kwaad kan voor de sociale ontwikkeling van het kind. Al ben ik geen voorstander van (bijna) fulltime kinderopvang. Maar voor 1 of 2 dagdelen...

ben benieuwd hoe de rest het gaat doen!

Groeten,
Rosanne, 35+4

Hoi Hoi,

Ik blijf 24 uren werken en mijn vriend 40 uur.
Tis financieel even niet anders! Maar daar hebben meer mensen last van denk ik!

Groetjes Saskia (16wk en 4 dgn)

Terug
Bovenaan