Een leuk onderwerp om aan te slingeren omdat meningen hierover vaak verschillen!

Hallo,

Ik werk zelf 38 uur en mijn man 40. Mijn zoontje gaat op maandag, woensdag en donderdag naar een dagverblijf en op vrijdag naar mijn moeder. Dinsdag ben ik zelf thuis en op zaterdag mijn man. Ik ben echt super tevreden over het dagverblijf, hij vind het er heel erg leuk en hij leert er ook heel veel. Liedjes, spelletjes, praten, omgaan met andere kinderen, samen eten en bijvoorbeeld zindelijkheid. Mijn tweede kindje zou ik er ook zo naar toe doen. Ik zou wel liever vier dagen werken, dat deed ik eerst ook. Maar ik heb nu een andere functie en om op hetzelfde salaris te blijven moest ik toen wel 10 uur meer gaan werken. Zit niks anders op. Toch vind ik niet dat ik veel mis ofzo. We vermaken ons wel in de tijd die we hebben. Kwaliteit dat is ook wat belangrijk is voor mij. Het lijkt me wel moeilijk om hem naar het dagverblijf te brengen als hij het daar niet leuk zou hebben maar op dinsdag vraagt hij al of hij er morgen weer heen mag. Hij vind het geweldig. Ik zou trouwens echt niet fulltime thuis willen zitten, ben bang dat ik dan een heel klein wereldje krijg.

Groetjes, Margje

Hoi!

Op  1 januari 2006 ben ik mijn baan kwijtgeraakt (achteraf gezien is het heel goed voor mij geweest, het was een ongelooflijke stressbaan, en we waren inmiddels twee jaar bezig om zwanger te worden. Toen ik thuis kwam te zitten was ik binnen drie maand zwanger). Mijn bevallingsverlof loopt tot 25 februari, daarna ga ik weer in de WW (tijdens de zwangerschap ben ik in de ziektewet terecht gekomen). Ik zou wel weer willen werken voor 20-24 uur. Ik ga ook wel op zoek, maar als ik niks kan vinden, blijf ik lekker thuis.
Mocht ik wel wat kunnen vinden, wil mijn man graag 1 dag ouderschapsverlof opnemen. De rest van de tijd zal Amy dan naar het KDV gaan. Zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben gezegd dat ze niet willen oppassen. Natuurlijk willen ze wel oppassen, maar niet structureel 1 of een aantal dagen in de week.

We zullen het wel zien, voorlopig heb ik lekker nog een paar weekjes verlof.

Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006

Ik werk nu op dit moment 22 uur en beide oma`s passen om de beurt
op. Dit kan de ene week wat meer zijn dan de andere week (werk in de zorg) en in de weekenden dan is mijn vriend thuis en s`avonds.Het scheelt dit ik bijna nooit hele dagen hoef te werken.
We twijfelen eigenlijk nog wel of ik dadelijk, als de 2e er is, 15 uur ga werken of toch 22 uur. Bij ons is het altijd mogelijk om meer te werken als je wil. Wel is het de bedoeling dat de oma`s ook dadelijk om te beurt blijven oppassen indien nodig.

groetjes bg

hallo,

wij hebben een eigen bakkerij en in juli opennen we een tweede vestiging
ikzelf werk 32 uur mee en mn man werkt 6 dagen per week.
ons zoontje gaat 4 dagen naar de kinderopvang hij heeft het zo super naar zn zin dat ik ook na de geboorte van ons dochtertje (11-03-2007) 32 uur blijf meewerken.
maar ik moet wel zeggen als ik zin heb om mn kindjes te zien kan ik tussendoor ook even weg.
das ook het grote voordeel van zelf je tijd in te kunnen plannen.
ben ook zeer tevreden over de werkuren want ik kan geen 7 dagen thuis zitten.
mijn zus heeft ook 2 kindjes en ze zit thuis wegens haar ziekte maar het liefst zou ze ook weer aan de slag gaan.

groetjes brigitte
mama van damian 15-06-2005
en 32 wk zwanger van een dochter

Zo te lezen verschillen de meningen inderdaad. Zelf zou ik niet helemaal thuis willen blijven en ik vind niet dat ik dan mijn verantwoordelijkheid niet neem. Het ligt bij ons niet aan de financien want we hebben beiden een goede baan en als ik stop met werken hebben we geen probleem. Echter vind ik werken gewoon heel erg leuk. Het hebben van collega's, over iets anders kunnen vertellen dan over je kinderen. Ik zal wel een stapje terug moeten doen aangezien mijn huidige functie lastig in 3 dagen kan maar dat vind ik niet erg. Ik  geef in die zin mijn gezin graag voorrang.Mijn man en ik willen  voor ons kind/kinderen max. 2 dagen oppas regelen omdat we ook vooral willen genieten van het opgroeien van onze kids. Dit betekent dat mijn man terug gaat naar 32 uur en ik naar 24. Mijn moeder is al 16 jaar oppasmoeder via een gastouderbureau en dus alles behalve een verwenoma. Omdat we beide een baan hebben waarbij het erg lastig is om terug te moeten naar het kdv om je kindje op te halen als het ziek is kiezen wij voor mijn moeder. Ik zit vaak ver weg voor mijn werk dus dat wordt lastig en  bij mijn moeder niet.  Er komen meer kindjes daar dus dat is ook erg goed voor de ontwikkeling voor de kids. We zijn ook voorstander van de peuterspeelzaal als de tijd daar is. Lekker ontwikkelen en omgaan met andere kindjes.

gr.Ing

Over het oppassen heb ik lange tijd nagedacht. Misschien wel langer dan over het feit of we kinderen wilden of niet. Ik ben nu 34 en ben in verwachting van mijn eerste. Ik heb dat tot mijn 31 steeds vooruitgeschoven vond dat ik er nog niet aan toe was. Maar het begon toch stevig te kriebelen!

Omdat het onze eerste is weten we ook niet wat allemaal op ons afkomt en wat dat financieel met zich meebrengt. We hebben geen dikke banen maar we kunnen het goed doen. Feit is wel dat we anderhalf salaris gewoon nodig hebben. Daarbij lijkt het me geen pretje om helemaal uit het arbeidsproces te zijn, na 4 jaar gaat je kindje naar school en dan? Ik werk nu 36 uur ga terug naar 32. Ik ben dan maandag bij mijn kindje en donderdag de hele dag. Omdat ik op zaterdag werk heeft mijn man een echte papadag. Mijn moeder wil graag de 3 dagen oppas op zich nemen. Ik vond dat veel en stelde zelf 2 dagen voor en een dag betaalde opvang. Maar daar wilde ze niet aan.

Enfin we zien hoe het loopt misschien bevalt dit heel goed en anders ga ik minder werken. We zien wel wat de toekomst ons brengt.

Groetjes
talke

Sinds 10 januari zit ik zonder werk. Ik wilde tot mijn verlof werken en daarna gewoon stoppen. Nu zit ik dus in de ww en ben ik druk aan het solliciteren. Het plan is nog wel om na de bevalling niet meer te gaan werken tot ons kindje naar de basisschool gaat. Ik moet zeggen dat we (m'n man en ik) het er snel over eens waren, geen 1 dag naar de opvang en geen oma's die oppassen, we willen het echt zelf doen. Iedereen die doet het toch anders, de meesten blijven volgens mij werken maar wij kiezen ervoor om het niet van de financien af te laten hangen en het voorlopig met wat minder geld te doen.  

Hallo
Ik ben zelf 80 op 100 afgekeurt dus heb gelukkig hele dagen om straks met de kleine door te brengen

Terug
Bovenaan