Een leuk onderwerp om aan te slingeren omdat meningen hierover vaak verschillen!

Hoi hoi,

toen ik erachter was dat ik voor de eerste keer in verwachting was werkte ik bij een antroposofische bso. Daar werden veel kinderen niet ingeënt. Omdat ik bang was dat de baby iets zou oplopen ben ik direct gestopt met werken. DAt is nu ruim zeven jaar geleden. Inmiddels ben ik vandaag precies twintig weken in verwachting en ik ben nog steeds een thuisblijfmoeder. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

veel liefs ...

hallo allemaal,

Ik ben ook een thuis blijf moeder en ik heb er ook geen spijt van
soms mis ik mijn werk (ik was taxi  chauffeur)
 wel maar dat komt meer om dat ik graag
mensen om mij heen heb en niet alleen kan zijn.
Maar dat gaat ooit wel weer goed komen ik kan zelf voor
mij dochter zorgen en opvoeden wat ik erg belangrijk vind.
Ik vind dat opa's en oma's het toch weer anders doen als ik het zal willen
en ik denk dat ik de goede keuze heb gemaakt.
iedereen heeft een andere menning er over.

Groetjes Belinda mama van marissa

Hallo Meiden,

Ik zelf werk nu 32 uur en ga na mijn verlof 20 uur werken, dit is verdeeld in 2 vaste dagen de donderdag en vrijdag en om het weekend 2 halve dagen dus de zaterdag en zondag van 7 tot 11 ofzo, werk namelijk in een verpleeghuis. Mijn moeder gaat donderdag en vrijdag oppassen en in het weekend is mijn vriend thuis.
Maar na mn verlof neem ik eerst nog 3 weken vakantie en daarna nog een maand onbetaald verlof, dus ben ik thuis vanaf 12 april tot ongeveer begin oktober, heerlijk kijker nu al naar uit!!

Groetjes, Patricia

Hoi Janet,
Na de geboorte van mijn zoontje in mei 2005 ben ik van een full/time baan in het onderwijs naar een baan van 54 % gegaan. Ik werkte elke week de maandag en dinsdag, en 1 keer in de drie weken de vrijdag. Op maandag ging Max altijd naar zijn tante (de schat kwam hem halen, waardoor ik veel minder stress had!!) en op dinsdag had mijn man ouderschapsverlof. Die zou na verloop van tijd ook definitief minder gaan werken. De vrijdagen dat ik moest werken nam mijn man een vrije dag of ging Max naar iemand anders toe. Het werd altijd wel opgelost. Toen Max 8 maanden was werd mijn man werkloos, dus toen was de opvang helemaal geen probleem meer. In juni kreeg hij gelukkig weer werk en ik moest nog voor 3 dagen oppas regelen. Ook dat is gelukt. Ik was inmiddels al wel zwanger van Liv, zij is 14 december 2006 geboren. Na de zomervakantie zou ik ouderschapsverlof opnemen voor Max, daarna zwangerschapsverlof en nu ben ik aan het genieten van mijn bevallingsverlof. Hierna neem ik weer ouderschapsverlof op voor Liv. Dan ga ik in mei weer werken. Mijn zus, de oppastante van Max, heeft inmiddels ander werk, en mijn man kan geen vaste vrije dag nemen. Daarom moesten wij op zoek naar andere opvang. Ik heb beide kindjes ingeschreven bij een KDV, Max gaat daar vanaf 1 februari heen, op de maandag en dinsdag. Liv kan er pas vanaf 1 juni terecht!! Ik vind het aan de ene kant vervelend om ze naar een KDV te doen, aan de andere kant merk ik dat Max er heel erg aan toe is, om met andere kindjes om te gaan. En ik ben een dagje gaan kijken en heb alle vertrouwen in de leidsters.....
Ik vind het wel prettig dat Max er al naar toe gaat terwijl ik nog ouderschapsverlof heb. Dan kanik ook een paar dagen alleen met Liv doorbrengen.
Patricia

Hallo,
Na de geboorte van mijn eerste ben ik 1 dag minder gaan werken, maar heb wel meteen mijn onbetaalde ouderschapsverlof ingezet om het eerste half jaar thuis te kunnen blijven. Bij de 2e heb ik ook verlof ingezet en ben na 4 maanden gaan werken. Kinderen gingen 2 dagen naar kinderdagverblijf en 1 dag naar opa/oma. Inmiddels ben ik regelmatig gaan werken en kan er 1 kinderdagverblijfdag van af.
Straks na de geboorte   van de derde hebben we besloten om de kinderen 2 dagen naar kinderdagverblijf/NSO te brengen en ga ik een jaar betaald ouderschapsverlof opnemen op 1 dag.
Dit zijn de plannen, maar ik ben er ook wel achter gekomen dat je pas op het moment zelf precies kunt bepalen wat nou een goede keuze is.
Wel een tip: regel op tijd een plaats in het kinderdagverblijf, want die zitten soms al voor maanden vol. Je kunt beter later afzeggen, dan dat je nul op het request hebt.
Groetjes, Yoeke

Hoi hoi,

na de eerste ben ik gestopt met werken en daar heb ik enorm van genoten...ik werkte toedertijd ook als taxichauffeusse...

Na verloop van tijd ben ik in de horeca terechtgekomen, en dat beviel me zooo goed, overdag lekker thuis bij de kleine en 's avonds als papa thuis was werken.
Ik werkte de ene week 3 anonden en de andere 4...

Nu ben ik 39 wk 2 dg zwanger, maar ik ga dalijk weer werk zoeken in de horeca...
Ik vind dat veel te leuk onm niet te doen...

Daarnaast ben in beginnend zelfstandig bezig, ben ook nagelstyliste...dat doe ik lekker thuis dus heb ik in principe geen oppas nodig...

De enige die op mijn kids mogen passen zijn onze ouders en mijn zus...geen vreemde bij mijn kind...

KDV ben ik geen voorstander van, maar soms kun je niet anders...peuterspeelzaal is ook heel leuk voor je kind

Nou dames succes nog bij jullie keuze!!!

Groetjes Valerie

Leuk om al deze reacties en keuzes te lezen.
Ik zelf ben er totaal geen voorstander van om opas en omas of wie dan ook op te laten passen, tuurlijk voor een keertje wel, maar niet structureel iedere week.
Wij hebben gekozen voor het kindje, en wij hebben dan, vinden wij, onze eigen verantwoordelijkheid.
Ik moet er niet aan denken om sochtends voor je werk het kindje naar opvang te brengen, en savonds na t werk weer op te halen, je mist hele belangrijke periodes uit het kind zijn leven, en als ouders zijne maak je het kind dan soms minder mee dan het kinderdagverblijf.
Soms kan het natuurlijk niet anders omdat t financieel niet lukt.
Wij hebben hier van te voren heel goed na gekeken, en toen de keuze gemaakt dat een van ons dan thuis zo blijven. Mijn vriend heeft een goede baan, dus was de keuze snel gemaakt dat ik thuis zou blijven.
Ik ben het zeker ermee eens dat het voor de ontwikkeling van het kind goed is dat het onder de mensen komt, en met andere kinderen is, maar dit is in onze familie en kring zowieso wel het geval.
Ik ben erg blij dat we het op deze manier kunnen doen, en dat ik niet de keuze heb moeten maken om oppas of kinderopvang te regelen.
Ben benieuwd wat anderen vinden!
Liefs en succes met al jullie buikkies!

Janet

Tja goed onderwerp!

Ikzelf heb geen idee hoe ik het straks allemaal moet gaan doen! Kan wel wat tips gebruiken..

Mijn man werkt fulltime in een winkel en is door de week maar 1 dag vrij en elke avond en zondags als er geen koopzondag is.
Ik werk onregelmatig en in de zorg.  Om het weekend moet ik werken en door de week werk ik ongeveer 4 dagen, de ene week 5 en de andere week 3.

Mijn ouders wonen hier niet in de buurt en mijn schoonouders kunnen ook niet oppassen dus we moeten iets van een oppas of kinderdagverblijf regelen  en het liefste doe ik ons kind naar het kinderdagverblijf maar het probleem is dat je bij de meesten vaste dagen moet aangeven.

Wij moeten dus nog even goed nadenken wat we gaan doen.

xxx ssuss

Terug
Bovenaan