Een leuk onderwerp om aan te slingeren omdat meningen hierover vaak verschillen!

Ik werk 3 dagen in de week. mijn man 4 dagen, maar de de vrije dag wisselt nog al. Dus ip gaat mijn zoontje 4 dagdelen naar het kdv, waar hij het enorm naar zijn zin heeft. Beide oma's passen een middag op. Ook dit vindt hij helemaal geweldig.Wanneer de vrije dag van mijn man op de kdv-dag valt, mag onze zoon zelf zeggen of hij thuis wil blijven of naar het kdv. En, beide opties kiest hij ongeveer even vaak

Ik weet van mezelf dat ik als werkende moeder een leukere moeder ben. Ik geniet enorm van mijn zoontje en zal de dagen samen straks missen als hij naar de basisschool gaat. Maar ik kan zo genieten omdat ik naast moeder ook nog een ander ben, namelijk, werknemer, collega. Het geeft afwisseling. Wanneer ik weer gewerkt heb, heb ik als het ware weer nieuwe energie om helemal voor mijn zoon te gaan.
Het zou een ander verhaal worden wanneer mijn zoon het niet naar zijn zin zou hebben op het kdv.

Voor iedereen is het natuurlijk weer anders en voor al die keuzes heb ik respect!
XXX Yvet

Ik ben al voor mijn zwangerschap gestopt met werken, omdat zowel mijn moeder als zus toch wel vervelende zwangerschappen hebben gehad. Ook veel ziek, zeker in de eerste drie maanden. Aangezien ik een opzegtermijn had van twee maanden ben ik dus  voortijdig gestopt.  Het was natuurlijk een gok, maar uiteindelijk was  het direct  de eerste maand raak. En ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.

Ook als de baby er is blijf ik een thuis-blijf-moeder. Mijn man heeft een eigen bedrijf met een kantoor aan huis en ik ben fotograaf. Ik wil voor mezelf gaan beginnen als de kleine er is. Dan kan ik zelf bepalen hoeveel opdrachten ik aanneem. Ik het begin zal het toch nog niet zo storm lopen. Wij kunnen dus alllebei zelf bepalen wanneer en hoeveel we werken en dat is wel heel fijn. Luxe positie.

Leuk om te lezen hoe meningen en idieen hierover verschillen.
Ik probeer ook vanuit huis wat voor mezelf te beginnen..   Zo kan ik beide dingen combineren.. en hoeft ons kindje niet naar een kinderopvang of wat dan ook! Ik moet er niet aan denken als dat zou moeten..

Lfs,
Janet

17 weken zwanger

Hoi hoi,

Grappig inderdaad hoe al die meningen verschillen.

Ik blijf zelf 32 uur werken, verdeeld over 4 dagen. Ik werk nu 40 uur, dus dat is toch een lekker stapje terug. Omdat ik in een opleidings situatie zit, mag ik niet minder dan 32 uur werken. Mijn man gaat 1 dag thuis werken. Dan nog 1 dag voor opa en oma (de ene  week doet mijn vader een dag en de andere week mijn moeder). Dan blijven er nog 2 dagen over voor de creche. Voor mijn gevoel hebben we het zo wel lekker geregeld, maar het is de eerste, dus ik hoop niet dat de praktijk tegen gaat vallen...

Groetjes, Eva (18wkn)

Toch grapig dat er ook vrouwen zijn die tegen de opvang door anderen zijn,. dus tegen opvang door opa en oma, tantes, of betaalde opvang.

ooit was het heel normaal om een heel netwerk om je heen te hebben van mensen die je steunde en die er samen met jou voor je kinderen waren. Maar tegenwoordig is er zoveel sprake van individualisering dat dat ineens niet meer zou kunnen.

Mijn kinderen hebben een superband met oma, want oma was er altijd één a twee dagen in de week. Omgang met andere kinderen geen probleem nooit geweest, want die zagen ze op de kinderopvang genoeg. Problemen met naar de basisschool gaan, nee hoor hadden ze niet, ze waren immers al gewend aan dagen buitenshuis.

Als ik zie wat mijn kinderen hebben meegekregen (en nog krijgen) op de opvang dan denk ik serieus dat had ik ze als moeder niet kunnen meegeven. Ik kan namelijk geen liedjes zingen, knutselen kan ik wel, maar daar heb ik niet iedere dag keer op keer zin in.

Ik heb denk ik voor mijn gezin het evenwicht wel gevonden en ik zie vrolijke kids (3) om me heen en straks met de vierde blijf ik ook gewoon nog lekker werken.
Voor ons gezin is dat goed.

net als dat ik me kan voorstellen dat voor een ander gezin het allemaal anders moet, immers de poppetjes binnen het gezin verschillen dan nogal.

En dat is dan het mooie van het nederland van nu we kunnen binnen bepaade grenzen kiezen.

Miep

Terug
Bovenaan