Een stap verder......

Lieve meiden,

Ik zal me even ik het kort voorstellen, ik ben Phoebe 28 jaar en ben bijna 7 jaar samen met mijn vriendje.
Sinds vorig jaar februari ben ik gestopt met de pil en in juli besloten we om de rubbers ook te laten liggen.
Inmiddels zitten we nu in ronde 12.

Samen hebben we de afspraak gemaakt om nog 2 rondes af te wachten (we gaan gelukkig tussen die 2 rondes op vakantie) en daarna gaan we een stapje verder, om te beginnen bij de huisarts. Ik zie hier heel erg tegenop, gewoon het onwetende denk ik.
Angst voor wat we te horen krijgen...... ik weet het niet?

Liefs Phoebe

Hoi Phoebe,

Hopelijk is het tegen die tijd niet meer nodig, maar als het wel zo is dan is het altijd beter om te weten of er iets aan de hand is of niet. Dan kun je daar tenminste weer mee aan slag. En spannend blijft het toch wel!

Maar nu eerst nog even 2 maandjes lekker oefenen!

Succes!

X Cindy

Hoi Phoebe,

Ik ben net als jij ook sinds juli bezig, en aangezien we al een zoontje hebben had ik niet verwacht dat het deze keer zo lang zou duren.
We zijn er nog niet uit of we naar de ha gaan of nog even door blijven 'oefenen' en het dan op te geven. Ik vind het moeilijk om daar een beslissing over te nemen omdat we al zo'n lief mannetje rond hebben lopen die al ruim vijf is en ik al weer 38 ben.
Ik kan me wel goed voorstellen dat het een hele stap is om alles te laten onderzoeken, maar voor een eerste kindje zouden we dat in ieder geval ook doen hoor.
Veel sterkte er mee en geniet vooral van de vakantie, hopelijk is het al eerder raak!
Groetjes Gwen

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vind het allemaal moeilijk en lastig..... ook wat je tegen je omgeving moet vertellen.
Wat moet ik bijvoorbeeld tegen mijn werkgever zeggen?

Gwen, dus ook al vanaf juli bezig..... wachten duurt lang he, zeker als je zo graag wil.
Duurrde het voor de eerste ook wat langer?

Liefs Phoebe

Hoi Phoebe,

Ik was in drie rondes zwanger van Aron, dus we hadden eigenlijk wel verwacht dat we niet zo lang zouden hoeven te wachten deze keer. Maar ja, we zijn nu intussen natuurlijk weer zes jaar ouder he, dat scheelt ook. Maar vriendinnen om me heen die net zo oud zijn waren ook bij de tweede snel zwanger, dus ik hield er eigenlijk niet zo veel rekening mee. Best naief dus, als ik alle verhalen van iedereen zo lees.
Ik denk dat het wel een opluchting is als je verdere stappen onderneemt, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je altijd nog beslissen hoe ver je gaat met de evt. behandelingen. Ik durf ook niet zo goed naar de ha. maar ik denk dat we na de vakantie ook stappen gaan ondernemen, en als er dan echt iets lichamelijks aan de hand is, kunnen we een duidelijke keuze maken. Spannend allemaal he, ik hoop zo dat het ons bespaard blijft en we spontaan zwanger worden binnen nu en september!
Misschien dat de zon zorgt voor extra vruchtbaarheid, ik ben in ieder geval wel vrolijker en heb meer zin!
Liefs Gwen

O ja, als je al een onbepaald contract hebt kun je natuurlijk wat makkelijker vertellen over je kinderwens, maar helaas is het bij veel bedrijven toch nog zo dat zwangerschap een aanleiding is om een contract niet te verlengen. ik heb het de eerste keer stil gehouden tot ik mijn vaste aanstelling binnen had, toen was ik ongeveer 8 weken zwanger. Waarom wil je het vertellen, om er over te kunnen praten of om ze voor te bereiden op evt. medische stappen? Voordat je echt onderzoeken hebt die tijd gaan kosten ben je weer een half jaar verder denk ik. Ze kijken eerst na hoe jouw cyclus is, en dan testen ze het zaad van je man, en dan krijg je een inwendige echo, en daarna kan het misschien wat lastig worden om het op je werk stil te houden. Aan de andere kant krijg je misschien juist wel heel veel steun van je collega's en helpt het om je verhaal kwijt te kunnen.
Ik heb wel aan een paar collega's verteld dat we toch weer voor een tweede gaan, en het is wel prettig om af en toe mijn hart te luchten als ik weer ongesteld ben geworden.

Hey Mamaron,

De rede dat in het mijn werkgever wil vertellen is om ze idd voor te bereiden op artsbezoeken enzo, ik moet toch iets vertellen en dan ben ik het liefst eerlijk.
Ik werk al 5 en een half jaar bij het zelfde bedrijf, dus voor mijn contract hoef ik het niet te laten.
Er zijn wel een paar mensen hoor die het weten, mijn beste vriendin en een collega, maar meer niet.
En ik klets op het zwanger worden forum mee met de klusbabes, zijn allemaal lieve meiden bij wie je je verhaal en je teleurstelling ook goed kwijt kan.

Wij gaan a.s. vrijdag op vakantie, er is nog een kans dat we met zijn drietjes gaan (nod is dinsdag) en als dat niet lukt gebruiken we de vakantie ook nog voor een poging om met zijn drietjes terug te komen (wie weet helpt de sfeer en het relaxen van de vakantie een beetje) maar als ik na de vakantie weer ongesteld wordt gaan we naar de huisarts.
We zijn dan 13 rondes verder en dan  moet er  maar eens wat onderzocht gaan worden

Jij gaat ook nog lekker op vakantie?
Wanneer ga je en waar ga je heen?

Ik hoop ook voor jou dat het voor september raak is!!!!!!
Liever vandaag dan morgen toch?

Liefs Phoebe
.  

He Phoebe,

Heb je vandaag je nod of volgende week? Spannend hoor, ik hoop voor je dat het raak is. En anders kan een vakantie ook wel helpen om lekker te ontspannen en lukt het dan! Wat een gewacht de hele tijd he? Ik ben blij dat ik overdag niet zo veel tijd heb om er mee bezig te zijn. Mijn vruchtbare week is weer voorbij en nu is het voor mij ook weer afwachten. Mijn man vindt het prima om naar de gyn te gaan om eens alles te laten checken, maar voelt er weinig voor om iui., ivf  e.d te gaan doen. En daar heb ik ook helemaal geen zin in. Dus volgens mij hou je dan weinig behandelingen over behalve de zuurgraad van je vagina te verbeteren, toch? Of kunnen ze bij evt. slechtere zaadkwaliteit een middeltje voorschrijven? ik heb wel eens van proceed gehoord, dat verkopen ze op internet en zou de zaadkwaliteit enrom(!) verbeteren. Maar in hoeverre dat ook echt waar is......
Nou, eerst deze maand maar weer afwachten, hopelijk hoeven we dan niet zo moeilijk te gaan doen.
Liefs Gwen

Terug
Bovenaan