Een verhaal vanuit het ziekenhuis

Hey Lies,

Ben je de nacht goed doorgekomen? Ik krijg inderdaad een zoon; ik had het niet persé hoeven te weten maar manlief wilde het wel heel graag dus vandaar dat we het wel weten. Vindt het inderdaad wel raar dat het tegenwoordig gek is als je het niet wil weten, het is toch een cadeautje en daarvan weet je van tevoren toch ook niet wat het is? Ik ben vandaag 28 weken en 5 dagen zwanger, ik wissel steeds op de maandag.
Het is inderdaad lastig om het thuis rustig aan te doen, je hebt toch snel de neiging net iets te veel te doen, zeker ook omdat niemand iets aan je ziet natuurlijk. Manlief is gelukkig heel bezorgd en stuurt me iedere middag naar bed om te gaan rusten en wil absoluut niet dat ik teveel doe in huis. Helaas werkt mijn msn niet goed  maar je kunt me wel gewoon mailen op mijn hotmail: jwtsnijders@hotmail.com dat gaat gelukkig wel goed. Meid, heel veel sterkte en we blijven voor je duimen!

Groetjes,
Troetje

Hoi Liesbeth,

Hoe gaat die vandaag??? Hoop dat je beter voelt als de afgelopen dagen!!!
Nou je wilde graag wat meer over me weten!!!
Ben dus Sandy 35 jaar en zwanger van ons eerste kindje ben morgen precies 17wk zwanger!!!

We hebben elkaar 3jaar geleden ontmoet in een café in het plaatsje Boxmeer vlak bij Nijmegen!!!
Was niet meteen liefde had al een andere relatie achter de rug en geen zin om meteen een nieuwe te krijgen ook al was dat 3jaar toen geleden!!! Maar na een half jaar zag ik hem weer in ons stam kroegje en toen dacht ik hij is wel heel erg leuk, die laat ik nu niet meer gaan en zo zijn we een stel geworden!!!

Na ongeveer 1jaar hebben we besloten om eens te gaan kijken om samen te gaan wonen en omdat het in Nederland erg duur is met de huizen kwamen we hier  in Duitsland uit. Nu wonen we in een vrijstaand huis met helemaal tuin er omheen, echt heerlijk en vrij!! We wonen in het plaatsje Goch net over de grens!!! We wonen nu ruim 1jaar hier.
We werken allebei in Nederland, mijn  vriend als accountant en ik werk  als bejaardenverzorgende in Boxmeer in een verzorgingstehuis!!!

Na enige tijd kwam er die kinderwens en was ik afgelopen februari gestopt met de pil. Maar was eigenlijk meteen niet meer ongesteld geworden en dat vond ik raar daar ik altijd op tijd was!!!
Dus een testje gedaan en ja hoor zwanger wat waren we gelukkig en dat het zo snel ging hadden we niet verwacht. Maar ja het ging dus niet goed en op 1mei heb ik een mk gehad en ben ook gecurriteerd, wat een klap in het gezicht is das zo verdrietig allemaal!!! Maar goed dat hebben we goed verwerkt nu!!!
We hebben 1 maand gewacht en toen was ik alweer heel snel zwanger en tot nu toe gaat alles goed met ons wondertje!!! Maar de eerste 3 maanden heb ik vaak terug gedacht aan de mk, je bent toch veel onzekerder dan de eerste keer dat ik zwanger  was.  Maar ben nu al meer aan het genieten het blijft een groot wonder toch!!!

Nou is nog een heel verhaal geworden!!! Hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten om je kindje in je armen te houden en ik kijk hier zeker nog één keertje rond volgende week!!!
Hou je goed en succes!!!!

Liefs Sandy 16wk en 6dgn

He liesbeth,

Ik had nog niet gereageerd. Wel alles meegelezen. Het lijkt wel of ik een tv serie volg met telkens weer een update. En wat zijn er veel die meelezen en meeleven he? Wat is dat toch mooi aan dit forum. Ik hoop dat alles goed gaat met je. Gek idee, misschien ben je nu wel aan het puffen en ploeteren.
Je zult wel uitgeput zijn trouwens. Naast het fysieke is het ook emtioneel zwaar natuurlijk. Al die spanning, je weet nog steeds niet hoe het afloopt. Veel sterkte en blijf ons op de hoogte houden he?

Hey Liesbeth,

Ik lees 'jouw stukje' altijd even als eerst als ik op het forum kijk. Sjonge zeg, dat het zo lang moet duren!
Ik hoop echt dat de kleine snel geboren gaat worden.
suc6 met de laatste loodjes

groetjes, Natascha

hoi liesbeth,

hoe is het met je? Je hebt vandaag nog niet geschreven. Ben je al bevallen of ben je nu bezig?? In ieder geval veel succes, we horen het wel.

Groetjes,

mama van lieve 2

He Sandy,

Haha dus je woont in Duitsland. Niet ver bij mij vandaan. Ik woon in het geweldige dorpje/gat Babberich.
Het is inderdaad een wonder als je zwanger mag zijn. Mensen zien het nog steeds als vanzelfsprekend valt mij op.
In sept.2004 ben ik verhuisd vanuit friesland naar Gelderland. Mijn vaste baan/familie en vrienden opgegeven. Ik kwam altijd (bijna elke dag) bij mijn ouders over de vloer. Het gekke is, is dat ik nog geen een keer heimwee heb gehad. Het was een goede keuze om gewoon eens lekker gek te doen. Het wonen in gelderland bevalt mij goed. Ik merk alleen wel dat het voor mijn ouders momenteel best moeilijk is dat ik zo ver bij hun vandaan woon. Bang dat ze straks geen goede band met hun kleinkind zullen hebben. Ik denk zelf dat het allemaal wel los loopt.
Mijn ouders zijn enorm bezorgd bezorgd om mij, en logeren nu ook bij mijn man.
Toch wel lekker om ff je ouders weer om je heen te hebben. Mijn man probeert het huishouden zo goed mogelijk op een rijtje te houden. Maar ook wel fijn als mijn moeder even alle strijkgoed weg werkt en eten kookt.
Heb vanacht veel last gehad van harde buiken. Maar ook het kind is zeer bewegelijk. Vanochtend met het douchen een enorme pijn in mijn buik. Ecg was wel goed.
Ik hoop dat ze mij morgen inleiden en dat ik morgen kan zeggen, dat ik moeder ben.
Je hoort het wel

gr lies

Up to date verhaal,

Nou meiden. Ben nog steeds niet bevallen. En ja peterselie je hebt gelijk. Het is net een soap waar we in zitten haha.
Ik was het allemaal al zat maar nu nog meer. Ik hou vocht vast. Vrij veel vocht. Mijn voeten zijn enorm dik. 's Nachts omhoog houden helpt niet meer. Heb een fantastische onderkin gekregen en zelfs mijn handen worden wat gevoelloos van de vocht. De eiwitten in mijn urine stijgen nog steeds. Niet goed natuurlijk. Maar hoop dat men morgen mij het verlossende zal vertellen. Dat ik hoe dan ook moeder zal zijn aan het einde van de dag.
Ik houd jullie op hoogte

Oja. en bedankt voor al jullie steun.
x lies

Goedemorgen Liesbeth,

Goh wel leuk dat we zoveel overeenkomsten hebben!!! Dacht gelijk ff kijken hoe het hier is!!
Niet zo fijn dat je zoveel vocht vast houd, hoop maar dat ze je gauw helpen morgen!!!
Ze moeten ook niet zo lang wachten, vooral nu je eiwitten gaan stijgen das toch helemaal niet goed!!!
Maar goed zolang het kindje en jij het goed maken is er nog niks aan de hand!!
Nou hoop dat je een beetje door de dag komt en dat je morgen een mooi gezond kindje in je armen mag hebben!!! Heel veel succes en ga duimen hoor dat het vooral niet te lang duurt voor je oké!!!!

Liefs Sandy 17wk

Terug
Bovenaan