Een vraagje aan de aanstaande mama's

Hoihoi
Bij ons duurde het ongeveer 4 maanden voor het raak was..Voor ons is het het eerste kindje,maar mijn cyclus was gelijk al heel regelmatig na het stoppen met de pil..De pil heb ik zo'n 13 jaar geslikt,dus dat zegt niet altijd wat..Heel veel succes in ieder geval

Hoi,

bij ons eerste kindje heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik zwanger was.
Stopte met de pil en daarna duurde het dus bijna een jaar. Helaas is dat afgelopen in een miskraam en bijna een jaar later zwanger van de tweede. Ben nu 24 weken zwanger en alles gaat zijn gangetje.
Dus 5 maanden is helemaal niet erg meis, gewoon rustig doorgaan en probeer er niet al te veel bij stil te staan......hoe meer je er geestelijk mee bezig bent, hoe moeilijker het soms wel lijkt......laat het lekker los...gewoon fijn blijven oefenen en dan komt het vast allemaal goed.
groeten

Bij mijn eerste was het gelijk raak en nu bij mijn 2de anderhalve maand, succes hoop dat je zelf ook snel zwanger bent en dus ook kan gaan genieten
Liefs
Rachel

Hoi,

Ik heb in oktober 2005 mijn spiraaltje laten verwijderen. We waren er toen niet heel actief mee bezig (wel actief, maar niet perse op het juiste moment ). In december 2006 zijn we op vakantie gegaan naar Afrika, waarvoor ik Malaria-pillen moest slikken. Daarom ben ik toen tijdelijk weer aan de pil gegaan. Gestopt in januari 2007 en vanaf dat moment gaan bijhouden en timen. Bijna anderhalf jaar later in mei 2008 is het eindelijk gelukt.

Wees geduldig. en probeer vooral niet te functioneel om te gaan met sex. Dat werd bij ons op een gegeven moment vervelend. Pas toen het me lukte om het 'kindjes maken' een beetje los te laten en we weer gewoon konden genieten in bed is het gelukt.

Hoi Nancy,

Ik ben 28 jaar en al jaren gestopt met de pil. Kreeg hier last van. Bij ons was het al in de 2de ronde raak. Heel raar eigenlijk omdat we er op dat moment niet mee bezig waren. Ik dacht zelf dat mijn ovilatie een week later zou zijn. Heb het wel nagevraagd bij mijn moeder. Zij was ook snel zwanger.

Mijn schoonzusje is al bijna een jaar bezig en dat wil nog niet lukken. Dus voor iedereen een tip. Trek er ruim de tijd voor  uit en jij bent nog jong, Nancy. Dus zit er niet over in. Wel frustrerend natuurlijk.

Groetjes Yvonne
(5+6 wkn)

Hoi Nancy

Ik ben eind februari gestopt met de pil en 20 juli hadden we een positieve test in handen! Het is dus best snel gegaan... (hoorde namelijk ook verhalen van mensen die al 1,5 jaar bezig waren, of... nog erger... een vriendenstel dat na zoveel jaar en 3 IVF-pogingen nog steeds kinderloos was....)
Ze zeggen inderdaad dat tussen de 6 en 12 maanden wachten op een zwangerschap heel normaal is, dus probeer je er nog niet al te druk om maken (is altijd makkelijk gezegd, dat weet ik...)
Ik denk dat de mensen het sneller vertellen dat ze in de 1e of 2e ronde zwanger zijn geraakt, dan mensen die er bijna een jaar over hebben gedaan om zwanger te raken.

Heel veel succes en vooral veel plezier met zwanger worden, want het moet toch (vooral in het begin) een hele leuke bezigheid blijven he!!!! hihi

groetjes, Mickje
(8w1d)

Terug
Bovenaan