Eerste afspraken bij de gyneacoloog. Wie nog meer?

Hoi dames,

Volgende week heb ik mijn eerste afspraak bij de gyneacoloog. Ik heb afgelopen week mijn doorverwijzing gekregen omdat mijn menstruatie uitblijft.

Ben benieuwd of er meer dames zijn die binnenkort ook naar de gyneacoloog moeten of er al zijn geweest?
 
Hoi hoi aanstaande donderdag hebben wij een afspraak.

Maar dat is voor mij niks nieuws, 3e kindje tweede kindje is ook uit iui geboren. Mij  oudste dochter spontaan maar toen was ik al in het ziekenhuos geweest en kreeg ik de diagnose pcos nadat een jaar mijn menstruatie wegbleef.

Succes! En hou vol alle ups en downs zijn als het goed is het uiteindelijk waard  :)

Groetjes

 

Wij zijn afgelopen maandag voor t eerst bij de gynaecoloog geweest. Hadden van te voren vragenlijst gekregen en ingevuld. Aan de hand daarvan gesprek met arts. Daarna kreeg ik nog een inwendige echo. Bij onze eerste ging alles heel snel maar heb in januari spiraal laten verwijderen en nog steeds niks helaas... deze week bloed laten prikken om te zien of er een eisprong is geweest. Bij mijn man wordt zijn zaad getest. Begin november terug voor uitslag.
Wij waren zeer tevreden over arts en ziekenhuis tot nu toe.
Heel veel sterkte iedereen! !!
 
Hoi elizabeth

ik loop ook sinds sept bij fertiliteit , ik ben al +- 12 jr zonder anticonceptie .

ik ben al 7 jr geleden bij de Gyn geweest om een aantal dingen na te laten kijken , en eerlijk gezegd had ik toen al verder willen gaan met het hele traject , maar m'n partner wilde dat nog niet 😔 .

Hij had zoiets van laat de natuur maar z'n gang gaan . Nu tikt de klok natuurlijk ivm m'n leeftijd .Nu wilde hij wel gelukkig . Ik heb al wat onderzoeken gehad .Ik zal met hormonen moeten beginnen , is alleen nog niet duidelijk met welke .

Morgen moet ik eerst toestemming gaan vragen of ik groen licht krijg van de internist .Ik heb namelijk een wijnvlek op m'n lever , en de Gyn heeft daar geen ervaring mee , of dit geen gevaar opleverd voor de zwangerschap .

Ik hoop het niet anders stort m'n wereld in 😰.

Heel veel cusses
 
Fijn om jullie verhalen te lezen.

@ Annemarie; was je zelf pas met een jaar naar de huisarts gegaan toen je menstruatie uitbleef? Wel fijn om te horen dat je toch spontaan van de 1e zwanger bent geworden! Jullie ook succes met het traject voor de 3e!

@ Elizabeth; Blijft bij jou ook de menstruatie uit? Ik heb zelf (nog) geen vragenlijst van het ziekenhuis gekregen. Verder lijkt jou eerste afspraak op het geen wat mijn huisarts ook dacht dat ik zou krijgen.

@ G78; Wat vervelend dat je man 7 jaar geleden het traject nog niet in wilde! Maar gelukkig kunnen jullie er nu wel mee beginnen! Succes!
 
<p style="text-align: left;">@g89</p>
<p style="text-align: left;">Ja ik was toen zelf naar de huisarts gegaan. Ik kreeg een doorverwijzing naar de gynaecoloog en daar kreeg ik de diagnose pcos.  Voor mij wel wat duidelijkheid alleen was ik toen jong en hun vonden dat ik maar moest afvallen etc dan mocht ik terug komen. Vier jaar later pas spontaan zwanger...</p>
<p style="text-align: left;">Nu zou ik niet meer zolang wachten en gewoon liegen tegen de huisarts dat je al lang niet ongesteld bent geweest etc want ze zijn allemaal niet zo vlotjes,  als je echt wat mankeert maakt het niet uit welke leeftijd je hebt of wat dan ook je wilt graag een baby en zo snel mogelijk, dus dan maar een leugentje om eigen bestwil!</p>
<p style="text-align: left;">Afspraak is goed verlopen bij ons,9 november een waterecho, ik heb al bloed laten prikken en 10 nov de uitslag,  als alles goed is mogen we weer starten met injecties en inseminatie oftewel iui.</p>
<p style="text-align: left;">Gefeliciteerd Elizabeth ik zag dat jou ziekenhuis traject niet meer nodig is  : -)</p>
 
Terug
Bovenaan