Eerste afspraken bij de gyneacoloog. Wie nog meer?

Hallo dames, ik wil me graag aansluiten bij dit topic al heb ik het idee dat ik hier niet helemaal pas gezien mijn situatie.

Ik zal het kort ff uitleggen, begin dit jaar onverwacht zwanger omdat we dachten geen kinderen te kunnen krijgen, na gewend te zijn aan het idee, een vervelende miskraam gekregen met complicaties. Twee keer hysteroscopie ondergaan daarna en een proverakuur om menstruatie weer op gang te brengen.

1 keer ongesteld geweest, daarna weer zwanger en helaas weer miskraam, opgewekt met cytotec en gelukkig geen complicaties.

Gisteren weer een afspraak gehad bij de gyn, eerste afspraak voor onderzoek. We krijgen eerst het chromosomenonderzoek, en nu zei de gyn dat we er rekening mee moeten houden dat gezien het verloop van mijn zwangerschappen en miskramen de uitslag zal bevestigen dat we geen kindje uit kunnen dragen.

Als het goed is krijgen we over acht weken de uitslag, hopelijk geeft dat ons duidelijkheid en rust.

Niet de eerste afspraak dus, maar ik vind het toch best wel spannend.
 
Wat een vervelende situatie vera! En wat erg van de miskramen!

Liep je al eerder bij de gyn waar je toen te horen hebt gekregen dat jullie geen kinderen konden krijgen? Wat is er aan de hand waardoor dit niet kan/kon?

Spannende 8 weken voor jullie!
 
@gebruiker89 mijn vriend heeft een medische aandoening waardoor hij waarschijnlijk nooit vader zou kunnen worden volgens de huisarts, daarbij hebben de vrouwen in mijn familie  veel problemen met kinderen krijgen. Bij ons is het in eerdere relaties nooit gelukt zwanger te worden, dus toen we elkaar leerde kennen was het voor ons al duidelijk dat er geen kindjes zouden komen. De eerste keer waren we dan ook zeer verbaasd en heb ik pas heel laat getest, op advies van de assistente van de huisarts omdat de klachten toch wel leken op zwangerschap. De huisarts noemde het een wonder. Helaas was er op de vierde echo geen hartje meer te zien, de miskraam kwam van zelf op gang maar ik bloedde veel en had veel pijn, de verloskundige deed een inwendig onderzoek, het vruchtje bleek klem te zitten in de baarmoederhals waardoor ik doorgestuurd werd naar de verloskamer en de gyn het er uit heeft gehaald met een tang. Sinds toen loopt alles via de gyn en niet meer via de verloskundige.
 
Gebruiker89

hoi de operatie heb ik gister gehad , ik heb behoorlijk last van het gas wat ze in je spuiten zeg maar 😟 .

Ik heb nog maar 1 optie aan de hand van de bevindingen , en dat kwam aardig rouw op mn dak moet ik zeggen.

en dat is ivf , dat is het enige wat we nog kunnen doen .

ik moet het nog laten bezinken , ik Ben er behoorlijk van in de war .
 
@ vera; zal idd een hele verbazing zijn geweest toen je toch zwanger werd aangezien jullie achtergrond. Dan zul je toch denken dat je wel vruchtbaar bent! Hoop dat er toch nog positief nieuws uit het onderzoek komt.
@ G78; wat heb je al snel een operatie gehad! Heb je nog veel last van het gas? Geen pijn? Wat een tegenvaller dat je alleen nog maar via ivf kunt gaan proberen! Wat hebben ze gevonden tijdens de Kijk operatie? Laat alles rustig bezinken! Knuffel!
 
Gebruiker89

ja het is heel snel gegaan allemaal , de operatie is op zich goed verlopen ze hebben heel veel verklevingen gevonden , de rechter eierstok was niet meer toegangkelijk , de linker minimaal ik zou hier wel zwanger mee kunnen worden , maar dat gaat te Lang duren zei mn gyn ivm mn leeftijd.😟

Ze hebben wel nog wat weg kunnen nemen van die verklevingen, maar ze zei dat ik er Echt heel veel van heb , zeg maar mn hele onderbuik 😪.

daar srik je wel van .

nu heb ik van de wondjes geen last , maar wel van het koolzuurgas is echt een freselijk gevoel , alsof er een heel zwaar voorwerp op je romp zit .

in het ZH hadden ze mij gewaarschuwd dat het kan aanvoelen alsof je een hartaanval krijgt.En dan het rare gevoel in je hoofd.

Alleen het idee al is akelig , maar dat gevoel nog erger, gister heb Ik alleen maar liggen huilen omdat het zo raar gevoel is , en akelig.Ik weird er bang van , maar dit moet je lichaam zelf opruimen helaas.

Dat kan een aantal dagen duren .

ik had de operatie wat onderschat denk ik , valt vies tegen .

als ik mn hand ergens op mn romp hou , dan voel je zo de bobbeltjes van de koolzuur wegtrekken na een ander opervlak in mn lichaam.

 
G78, fijn dat het goed is verlopen. Wat vervelend om te horen dat je zoveel verklevingen hebt! Enig idee waar dat van is gekomen? Kreeg je wel maandelijks een menstruatie ondanks die verkleefde eierstok?
Die klachten die je krijgt van het gas is niet niks zeg! Hoop dat je er snel vanaf bent!

Ik mag donderdag naar de gyn voor de uitslagen en dan ook een inwendige echo spannend.
 
gebruiker89

hallo ik voel me vandaag al een stuk beter.

ik heb eigenlijk nooit klachten, ik heb een regelmatige cyclus.

ze hebben een glamydia ondekt , maar niet actief .

Dat al jaren geleden is , vandaar de verklevingen!

maar ik kan het ook opgelopen hebben door een longontsteking?

Dat is onduidelijk , maar goed je zit er wel mee 😰.

Jammer dat mn lichaam geen signalen gaf .

succes voor donderdag ☺️

 
Terug
Bovenaan