Eerste clomidkuur

Hoi Meiden.

Nou eindelijk is het zover. Ik ben ongesteld geworden en mag beginnen met clomid. Weer een stapje de goede richting op. Vanmorgen de eerste pil genomen en vrijdag al de eerste follikelmeting. Ben benieuwd. Is eigenlijk op de verkeerde dag (dag 9). Maar de goede data vallen op kerst. Dus dan maar wat eerder.
Ik ben op een of andere manier echt heel positief en heb het gevoel alsof ik nu zo zwanger ben. Ik weet wel dat het niet zo hoeft te gaan, maar mijn gevoel is heel lekker positief (bij mijn eerste kindje heb ik 4 kuren gehad). Nu maar hopen dat ik niet maand na maand teleurgesteld ga worden. Zijn er meer meiden die zo positief de clomid behandeling ingaan?

Groetjes
Caroline

Hoi,

Ja, ik ging ook zo positief de Clomid-kuur in. Inmiddels ben ik dat helaas niet meer, maar ja.
Ik dacht echt dat ik zo zwanger zou zijn. Nu na vijf kuren blijkt dat het toch niet zo goed werkt als ze dachten en maandag hoor ik wat nu verder. Ze dacht aan hormonen spuiten, maar ja ik zie het wel.
Ik hoop voor je dat je gevoel juist is. Je hebt natuurlijk die positieve ervaring al van je eerste dus het moet gaan lukken!

Liefs Astrid

Hoi,

Spannend hoor!! Ik hoop dat het deze keer weer zo snel raak is!! Poging 4 is toch niet gek! Maargoed poging 1,2 of 3 is nog beter natuurlijk!
SUCCES!!

lfs inge

Hoi Hoi,

Ook ik ben met mij eerste kuur clomid begonnen en ben ook erg positief moet ik zeggen. Ik ga morgen voor de inwendige echo. Ben erg benieuwd wat er allemaal te zien zal zijn daar binnen.
In ieder geval wil ik je heel veel succes wensen en laten we hopen dat ons gevoel ons deze keer niet in de steek laat....

groetjes,

Sanne

Hoi

Leuk Sanne, dan lopen we een beetje samen. Is het je eerste follikel meting of een echo op de 3e cyclus dag? Ik heb vrijdag de eerste follikelmeting op dag 9 van mn cyclus. Ben erg benieuwd. Ik slik het nu pas 1,5 dag en ben al stik chararijnig. Beloofd niet veel goeds voor de rest van de week. Jij ook last van bijwerkingen?

Groetjes
Caroline

Hoi,

Het is mijn eerste folikelmeting (op dag 12 van mijn cyclus). Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen gehad tot nu toe. Ben juist erg opgelucht en vrolijker (weer meer mezelf eigenlijk) komt denk ik doordat er nu tenminste wat gedaan wordt en het allemaal een beetje in de gaten gehouden wordt.
Ik zal je laten weten hoe het morgen gegaan is.

Groetjes,

Sanne

Hoi,

Nou vanmorgen was het dan zo ver hoor! Wel een beetje nerveus natuurlijk maar goed. Het ergste van het hele gebeuren vond ik dat je je moet uitkleden en dan in je blote billen naar die bank moet lopen..... Tja die gynaecoloog heeft dat natuurlijk allemaal wel wat vaker gezien, maar toch.
Aan de rechterkant waren alleen kleine blaasjes te zien, maar aan de linkerkant was een follikel gegroeid (ik had het idee dat ik er 2 zag maar goed, verder ook niet naar gevraagd natuurlijk). De follikel was nu zo ´n 15 mm. Heb geen idee of dat een beetje normaal is op dag 12. Woensdag moet ik weer terug komen om te kijken hoe het zich verder ontwikkelt. En dan zo ´n beetje de eerste week in het nieuwe jaar wordt er bloed geprikt zodat 1 cyclus even helemaal goed gevolgd is. De gyn. had wel het idee dat de clomid goed aangeslagen was. Zelf twijfelde ik er een beetje aan omdat ik nergens last van had. Ben in ieder geval blij dat het er zo op het eerste gezicht allemaal wel goed uit zag daar binnen. Geen  cystus, vleesbomen of andere gekke dingen (ja ik had me al het een en ander in mijn hoofd gehaald).
Ben benieuwd hoe jouw eerste echo verloopt. Ik zal je woensdag weer op de hoogte houden.

Groetjes,

Sanne

Terug
Bovenaan